1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, in de online beta-versie heb ik één potje coop gespeeld en daar liep het erg rommelig, omdat spelers ook nog elkaar in de weg gingen lopen.
    Misschien moet je bij opties->inst. spelersgegevens-> Cursorwijziging wat veranderen. Mij lijkt "met hulp" goed omdat de cursor dan automatisch wordt gewijzigd. Dan heb je dus geen medespeler die ervoor kiest om debal voor zichzelf te houden
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    ik heb paar weken geleden die laatste complete pack van PESUniverse in 1x erop geknald, geen problemen mee gehad.
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Oh, dat doe jij dan anders dan ik. Ik pleeg het er zachtjes op te installeren en dat werkt ook prima ;)
     
  4. Ajax***

    Ajax*** Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoe kan het dat sommige spelers al zo'n goed team hebben bij myclub? Ik had gisteren een te hoge teamrating voor mijn manager, dan lukt helemaal niet om een bal fatsoenlijk naar elkaar over te spelen
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik hoorde daar iemand op dit forum al over klagen. Die vertelde dat hij al iemand had gezien met toppers als Messi en nog veel meer van dat soort spelers. En dat was al één dag na release.
    Waarschijnlijk lui die het spel een paar dagen eerder hadden gekregen omdat ze recenties voor het spel schrijven of zo...
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Als je minder dan 5 wedstrijden hebt gespeeld in MyClub. Kun je meedoen aan een online cup (ben de naam even kwijt). Hiermee kun je maximaal 50k GP verdienen (10k voor elke wedtrijd, ongeacht of je verliest of wint).

    Als je 10k hebt kun je al een ball opening doen (5% kans op een zwarte bal).

    Als je de game hebt gepreorderd (alleen digitaal geloof ik) krijg je het volgende:
    2x Premium Partner-zaakwaarnemers voor myClub
    UCL-zaakwaarnemer voor myClub
    Usain Bolt voor myClub
    Maradonna voor myClub (Barca edition)
    4x Start Up-zaakwaarnemers
    1x Partner Club-zaakwaarnemer
    10.000 GP x 10 weken

    Ik heb zeker al 20 ball openings gedaan. En heb maar 1x een zwarte ball gekregen. En dat was Messi !
    Mijn TOTY bonus (ook een pre-order bonus) was Pique.

    En ik had ook nog een cup gewonnen waarbij je een gegarandeerde zwarte ball (wel level 1) kreeg. Die van mij was Higuain.

    Voor de rest heb ik alleen maar zilveren/gouden ballen. Voor witte/bronze ballen doe ik geeneens moeite. Die maak ik meteen hulptrainer

    Kortom als je het spel digitaal pre-orderd heb je al een voorsprong op de rest. Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen met te veel geld.
    100 MyClub coins kun je kopen voor €1 in de PS Store. En voor 250 MyClub coins kun je een ball opening doen.

    Lekker geld verdienen voor Konami. Ik ga er in ieder geval never nooit geld aan uitgeven !
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat is ook een beetje mijn bedenkingen bij Konami, zij zien hoeveel geld er omgaat bij Fifa met FUT, en dat gaan ze dus ook met dat myclub doen (tenminste dat willen ze).
    De focus op de rest (ML/edit opties/Commentaar/) is gewoon minimaal.
    Krijg ook het idee dat er maar 2 programmeurs daar zitten die heel de boei moeten draaien en hun keuzes moeten maken, minimale inspanning maximale inkomsten.

    Jammer want ik denk als ze bijvoorbeeld meer aandacht besteden aan andere zaken dit alleen maar ten goede komt voor de game.

    Commentaar- Waarom is dit al jaren kut? ze krijgen hier toch gewoon feedback op dat dit gewoon ruk is ? bij Fifa is dit echt serieus geweldig.
    Edit opties- Stadion editor? waarom is dit weg? en waarom niet meer fake leagues voor bundesliga, volgens mij kunnen ze gewoon fake club names en fake player names gebruiken hiervoor, zelfde geld voor Belgie, Rusland, Oekraine, Denemarken, Zweden etc..

    Master League - ooit het pronk stukje van PES, maar nu is het een recycle product van vorig jaar en jaar daarvoor.. menu's die spuuglelijk zijn, weinig aandacht voor de jeugd, en het sfeertje erom heen.
    Ik vind het serieus spijtig dat ze hier gewoon niet naar kijken, fuck online.. maar goed zo denken ze niet bij Konami.. online valt geld te verdienen.

    Hoewel ik in het begin positief was (soort van roes) begin ik nu steeds meer in de te zien dat er maar weinig is veranderd, en wat dingetjes negatief..
    De uurtjes waarvan ik hoopte dat er nog vele zou volgen gaan denk ik er nog maar weinig worden..

    Ik kijk het nog even aan en anders inruilen voor Fifa 18.
     
    Garrett, Tyrant, Cyrax en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Waar ik me het meest aan erger zijn de laadtijden. Ook die berichten als je het spel opstart. I don't give a fuck Konami. Maak daar een apart menu item van ofzo. Al dat volgende geklik.

    Ook erger ik mij aan het aantal hakjes en vind ik de speelsnelheid soms goed en soms niet. Lijkt dus per stadion te verschillen. Oh ja er is nog steeds teveel ruimte op het veld. Vooral het middenveld. Veld moet kleiner ofzo.

    Zo, nu ga ik pitten! :whistle:
     
  9. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Het gevoel dat het veld te groot is heb ik al vanaf minuut één, er klopt gewoon iets niet!
    Eindelijk iemand die de opmerking maakt, tijd dus om mij ook weer eens in de discussie te mengen hier... :p

    Tot dusverre heb ik met tactische wijzigingen nog geen goed verdedigende ploeg op het veld weten te krijgen. Of het middenveld ligt helemaal open, of er is een zee van ruimte tussen jou keeper en de laatste linie waardoor je ontzettend veel cheap-ass boogballetjes tegen krijgt waarbij de aanvaller steeds in het voordeel lijkt te zijn... o_O

    Blijf momenteel dan ook met gemengde gevoelens zitten over deze game. Van de ene kant speelt het heerlijk met directe controls en ball-physics die vele male beter zijn dan die in FIFA. Maar van de andere kant word het jou als speler ook op teveel manieren te makkelijk gemaakt, lijkt alleen nog maar om aanvallen en 'gallery-play' te draaien in deze game.

    - tiki-taka voetbal kan te makkelijk uitgevoerd worden, spelers kunnen haast uit elke positie perfecte passes afleveren. (hakjes, buitenkant-voetjes, steekpassjes, boogballetjes, niets is te gek)
    - verdedigers draaien vaak weg van de bal, lopen met de rug naar de bal terug in positie, heel irritant waardoor je vaak net een stap te laat bent met tackelen
    - diezelfde verdedigers lopen ook maar al te graag uit elkaar, laten een zee van ruimte, waardoor de aanvallende ploeg alweer een wereld-pass in de schoot geworpen krijgt.
    - voorzetten komen wel heel erg vaak perfect voor, doelpuntgarantie zeer hoog met minimale inzet.
    - keepers lijken beter, maar waarom krijg ik alsnog zoveel rebounds tegen.
    - scheidsrechters geven te makkelijk vrije trappen en penalty's! (durf in de 16 geen verdedigende actie meer uit te voeren want altijd pingel)

    Wat ik tot nu toe mis is de balans tussen aanval en verdediging, ik wil werken voor een doelpunt en juichend van mijn stoel springen als ik eindelijk scoor.
    Nu voelt het meer aan als: "Ok, alweer een doelpunt".

    Dit is overigens een mening/ervaring gebasseerd enkel op gameplay tegen de CPU (TopPlayer/Superstar), deze kan dus compleet veranderen als ik online ga of tegen vrienden kan spelen. :)
     
  10. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Tjah ik vind het gewoon heerlijk spelen hoor. Option files erop en gaan! Online doet het ook heerlijk. Nog geen lag ondervonden ook. Gameplay vind ik toch het belangrijkste in deze game en de laadtijden ben ik wel aan gewend bij Pes. Veel sites schrijven kleine veranderingen in de gameplay maar ik vind dat ze hierin toch grote stappen hebben gezet. Het dribbelen voet veel beter aan o.a. Masterleague speelt ook weer heerlijk maar waar ik de meeste tijd in ga stoppen zal toch online divisies zijn want meeeeeen dat speelt echt heerlijk gewoon. Ook als je het afzet tegen FIFA wat gewoon zo log en stroef voelt is dit echt een verademing
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind oprecht dat deze game niet in de schaduw kan en mag staan van PES2017. Echt!!! Wat een kutspel zeg.

    Laat me het even uitleggen. Ik heb online gespeeld en offline tegen anderen. Het goede nieuws is dat online niet veel verschilt met offline. Het slechte nieuws is dat offline niet bijster lekker speelt. Ik snap met de beste wil van de wereld niet dat er mensen zijn die zeggen dat het lekker vloeiend speelt. Ik moet alle mogelijke moeite doen om de –juiste- speler onder controle te krijgen, die vervolgens eerst 6 keer een schokkende spastische beweging moet maken alvorens fatsoenlijk onder mijn controle te zijn gekomen (en dan vooral als je moet verdedigen).

    De speelsnelheid is volledig uit balans. Vooral in de passing is het echt om te huilen. Je kunt amper een strakke bal inspelen, neen, hij moet constant met dat vieze kutboogje want dat vindt Konami zo mooi…. Ze vergeten dat de speelsnelheid daarmee onnodig wordt vertraagd en het gaat allemaal niet zo heel vlot.

    Ook is het echt veel te makkelijk, je hoeft niet eens te kijken of je best te doen om door een verdediging heen te snijden. Gewoon op kruisje (PS4) drukken en dan komt het goed. Lekker simpel terugleggen en goaaaaaal. Mooi hoor, erg spannend allemaal. Omdat je verdedigers allemaal wat last hebben van een of andere spieraandoening, wordt het zo wel heel simpel.

    En dan de scheidsrechters, die zijn knettergek, alles kan, alles mag. Sliding van achteren? Geen probleem, doe maar gewoon.
    Nee, ik vind het eigenlijk niet zo geweldig. In het begin is het veel oeh en aah. Maar na het 500ste hakballetje, of pass met buitenkantje en een briljante boog erin, heb je het wel gezien hoor. En dan zie je dat er maar weinig balans in het spel zit.

    Ik speel de game met mijn stiefzoon. Hij is geen gamer die PES echt kent, maar in PES 2018 gaat het hem redelijk af om een ervaren speler bij te houden. Nee, hij wint niet, maar hij kan met gemak de bal rondspelen, ik kan amper druk zetten omdat ik maar niet de juiste verdediger kan aanspreken en als dat wel lukt dan lijkt de verdediger wel een herseninfarct te krijgen alvorens ik er iets mee kan.

    Nope, ik ben er eigenlijk alweer klaar mee. Het leuke is er alweer af. Back to PES 2017...
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    @Cyrax Tsja, ik geef toe dat ik in de verdediging ook wel moeite heb om de juiste speler te selecteren, maar dat had ik eigenlijk ook al in PES 2017.
    Ook lijkt het spel wel wat makkelijker om op te bouwen, waardoor er makkelijkere doelkansen zijn, maar wegens gebrek aan tijd heb ik alleen maar exhibition games gespeel terwijl bekend is dat het spelen van game modes zoals de Masterleague altijd moeilijker zijn.

    Ik heb trouwens in de periode vóór het spel uitkwam gelezen dat er een moeilijkheidsgraad is die je unlocken moet en die schijnt echt een uitdaging te zijn.
    Die komt te voorschijn als je 5x achter elkaar wint op en tegen het hoogste level. Dat zou wel wat voor jou zijn, Cyrax :)
     
  13. proevo

    proevo Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    7
    Online weer niet te spelen, lag in zo goed als 1op3 matchen, in de bèta zeker 100matchen gespeeld waaronder 2 met lag,nee online is het weer afblijven dit jaar.
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Misschien heb ik wel wat voor je verdedigings-klachten:
    Ik speel met een aangepaste strategie en taktiek. Dat ziet er zo uit:
    Formatie: 4-5-1

    Aanvalsstijlen:Balbezit
    Opbouw: Korte pass
    Aanvalsgebied: midden
    Positionering: Behoud formatie
    Steunbreedte : 5

    Verdedigingsstijlen: Druk voorste linie
    Druk: Behoudend.
    D-lijn kan je hier ook instellen, maar dat doe ik liever handmatig met de d-pad.
    Compactheid : 7

    Er zijn andere settings maar die heb ik laten staan. Het gaat me vooral om deze die ik hier aangeef.

    Wat druk betreft: Dat is wel iets wat met je eigen stijl te maken heeft. Positionering zou ik altijd op behoud formatie houden. Dan kan je makkelijker omschakelen van verdediging naar aanval en omgekeerd. Dit omdat er dan nog niet teveel spelers uit positie lopen.

    Ik zou graag horen of je dit wat vindt :)
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
    Nol en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  15. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Nog geen week na de release en de klachtenregen zwelt alweer aan tot orkaankracht. Dat terwijl je hier tot voor kort verketterd werd voor het uiten van een puntje van kritiek. Blijkbaar moet je het spel eerst kopen voordat je iets negatiefs over PES mag zeggen, een soort aflaatsysteem. Ik zie jullie over een weekje op FIFA jongens!
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Allicht! Hoe kan je er anders redelijk over kunnen oordelen?! |:-
     
    Nol en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  17. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik schrijf bewust PES en niet PES 2018. De problemen die worden aangekaart zijn immers al vele jaren aanwezig.

    The king is back! .. Of nee toch niet.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik ga er vanavond mee aan de slag! :thumbs:
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dan lees ik hier of in een conversatie aan mij wel hoe het ging :)
     
  20. SoccerNL

    SoccerNL New Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel tot nu toe alleen nog maar online en heb haast tot geen lag. Heel af en toe een potje maar dat neem ik voor lief. Ik vind het online heerlijk spelen maar ben het er wel mee eens dat het allemaal wat over de top is. Te veel hakjes worden er gegeven door de meest lompe spelers. Niet realistisch. Verder moet je online echt strategisch spelen. Niet de hele tijd overal die druk knop induwen. Maak vaak van dat soort potjes mee dat de tegenstander vol druk zet, dan speel je ze echt helemaal zoek.

    Ik speel verdedigend heel compact en heb als verdedigende tactiek diepe defensieve linie. Hou het aardig dicht achterin, maar ik speel ook nog niet tegen echt goede spelers. Sommigen geven alles meteen diep als ze de bal krijgen, en maar spammen |:-
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
    Zumpelvelder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina