Na een klein weekje PES 2018 spelen nu , full-retail version, vanochtend weer eens de FIFA 18 demo opgestart omdat de eerste reviews van FIFA online beginnen te verschijnen..
En ik kan niet anders stellen dat ik FIFA toch echt op genoeg punten fijner en misschien zelfs beter vind dan PES dit jaar. Als nu nog de ball-physics even getweakt worden door EA gaat dit zeker weten het jaar worden waarin ik nog eens beide footie's in huis haal.
Vooral grafisch tijdens de gameplay oogt FIFA veel fijner/beter in mijn ogen en word je meermaals getrakteerd op leuke en vooral authentieke details zowel op als naast het veld. Meer beleving, meer sfeer, gelijk meer zin om te spelen. Daarnaast oogt de grasmat ook zoveel natuurlijker, in PES is het echt een te strak digitaal biljard laken waar gedurende de wedstrijd dat wat vreemd ogen vlekken op ontstaan.
Enige momenten dat PES grafisch uitblinkt is tijdens de intro, close-ups en replays, maar dit lijken ze te bereiken d.m.v. een grafisch filter en grafische instellingen die ik niet helemaal terug zie tijdens de gameplay. (1440P hoogste settings) Vooral de omgeving en het publiek ogen echt korrelig en levenloos, wat ik nu zelfs al als storend begin te ervaren. Ongeacht het stadion, het blijft een kille bedoeling dat PES.
Laat ik mij dan nu teveel beïnvloeden door grafische pracht? Nou niet echt, want met de controls ingesteld zoals ze in PES zijn vind ik de game FIFA 18 gewoon oprecht lekker spelen. (
voor sprinten vind ik echt niets, en schieten hoort gewoon met
te gebeuren) Misschien is het allemaal een tikkeltje minder dynamisch, toch heb ik wel echt het gevoel dat de game doet wat ik wil, en doen de spelers minder vreemde dingen wanneer ze niet door mij bestuurd worden...
Klik om te vergroten...