1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] Forza Motorsport 7

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 12 jun 2017.

  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Vind de grip idd nogal ver te zoeken, lijkt net forza gliding simulator.
     
    Alexknl, Zumpelvelder en SPELVERZIEKER vinden dit leuk.
  2. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Game is geweldig.
     
  3. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Net met de Nissan een tijdje gereden en met name na de eerste ronde de andere kant op.
    Leuk om te zien dat het dan weer langzaam droog wordt.

    Verder wel wat rare dingen tegen gekomen. Gewoon een beetje vervelen. Verkeerd de pits in. De AI een opstopping laten veroorzaken. Er voor staan en elke keer rijden ze een stukje naar achteren en weer naar voren. Dus de hele tijd aansluiten. Had er een stuk of vier. Daarna drukte ze me eindelijk gewoon er af. LoL.

     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ondertussen wat meer gameplay vids bekeken, maar hoe durven ze in 2017 een race game met zulke slechte engine sounds uit te brengen, serieus |:-|:-|:-|:-|:-

    Wat mij betreft het meest belangrijke aspect na handling/controls is toch echt het geluid, omdat dit de beleving en de emotie is en dat heeft Forza echt helemaal niet op orde.
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Andere sound engine dan Horizon 3? Want die game klinkt best lekker.
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Horizon 3 klinkt best fijn ja, dat klopt! Ik denk toch een andere sound engine in FM. Het lijkt wel alsof iedere auto in FM over the top en schreeuwerig moet klinken, met daarbij gewoon een totale misbeleving van het geluidskarakter van een auto. Wat ik in Pcars 2 hoor wanneer ik het gas intrap, daar word ik enthausiast van. Dat heeft Forza nou nog nooit gedaan.
     
  7. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    @Martijnn Ja ik vind ook niet alle sounds top. Die Porsche klinkt bijvoorbeeld heel onnatuurlijk en heb ook zo'n beetje elke video gecheckt die online te zien is met een driftende s14, dragraces van (ik dacht) ford Mustang etc. De GTR uit de demo klinkt vooralsnog het meest lekker. Overigens heb ik het idee dat de geluiden weldegelijk overeenkomen met FH3 al gebruikten ze ook daar samples waardoor sommige auto's door de war zaten met geluid of exact hetzelfde klonken.

    In PC2, als we de vergelijking maken, is het geluid over de linie heen idd intenser en per auto afwijkender. Dat er een factor 5 aan auto's minder in zit zal helpen wellicht. Hoewel ik me in PC2 nu enorm stoor aan de grafische kwaliteiten. Qua geluid heb ik ook een ding daar dat niet top is. Het schakelgeluid is heel vreemd tenzij ik kies voor het niet gebruik maken van een koppeling. Ik zat me er in die korte tijd heel erg op te focussen en bij elke schakelmove die ik deed voelde ik dat kopiegeluidje van het terugvallen in touren. Het klopt niet op de manier waarop het te horen is maar vind het lastig uit te leggen. Geldt vooralsnog voor de 4 auto's waar ik mee gereden heb (allen road cars).
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik begrijp wat je bedoeld qua schakelgeluid, soms klinken er van die harde tikken en het geluid van de GTR klopt toch niet helemaal met wat ik in het echt hoor, de versnellingsbak in PCARS 2 is duidelijk een race bak qua geluid.
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Klopt. Ik weet dat de GTR in forza 7 meer naar een transmissiesound zou moeten klinken. In realiteit hoor je 80% transmissiegeluid. Maar ik vind dat geluid ondanks dat het authentiek is niet prettig om naar te luisteren :D. het metalen geluid dat je nu hoort vind ik wel lekker maar is smaak. Maar je hebt gelijk.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Free-Play has seen a large update in FM7.

    Firstly, we are no longer restricted to doing just circuit racing. We can select the mode now, and do Drift, Drag, Time-Based Mode, Multi-class racing etc

    Multiclass Confirmation here, see the dialog box text on the right

    [​IMG]

    The car restrictions options have been improved upon hugely from 6. We can select ranges for PI, Curb Weight, Model Family, Power, Year, Region etc.

    Weather options are there (for tracks that have dynamic weather). You can choose

    * Start Race Scenario
    * Mid Race Scenario
    * Mid Race Probability (so chance of the mid race scenario happening)
    * End Race Scenario
    * End Race Probability

    Within these five options you can choose lots of settings like;

    * Partly Cloudly
    * Overcast
    * Summer Drizzle
    * Light Rain
    * Moderate Rain
    * Heavy Rain
    * Thin Fog
    * Dense Fog
    * Rain Thunder
    * Rain Lightning

    Qualifying is now an option in free-play sessions too with Grid Ordering by Best Lap (of the last race) and the ability to change scoring types. (Check the dialog box on the right for confirmation)

    [​IMG]

    [​IMG]

    So yeah, probably some important info there for a lot of people
     
    Bidle, Rivanov en Martijnn vinden dit leuk.
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zou dat betekenen dat je langzamere opponents kunt kiezen? Vind ik altijd leuk om langzaamrijdende A.I. op de baan te hebben en dan lekker overtaken hele tijd. Beetje spelen zeg maar..
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat is precies wat multiclass is. :)
     
  13. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Heb je enkel in Free play mode een Qualifying ?
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2017
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waar heb je deze info vandaan getoverd? :)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Stond op Gaf.
     
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hoe kun je een auto beter op grip tunen zodat ie beter op de weg plakt ipv hele tijd glijden?
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Meer downforce creëren. Ander banden compound kiezen. Druk in de banden aanpassen. Maar misschien rem je ook wel wat laat, of ga je nog remmend de bocht in waardoor de auto begint te glijden..
     
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb gemerkt als je de remdruk verlaagd dat het veel fijner remt ala project cars 2.
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    De livestream debut aan het kijken en ik ga meer en meer overwegen om mijn pre order te cancellen.
     
  20. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Wat is de extra reden dan nu precies? Ik kan die debut livestream niet meer terugvinden op twitch. Wel in clipvorm maar dan zie je steeds 20 seconden ofzo.
     

Deel Deze Pagina