Langer
inhouden resulteert bij mij eigenlijk altijd in een harde kopbal wanneer de voorzet op maat is voor de koppende speler.
Voor het uitvoeren van een volley of omhaal moet je timing echt perfect zijn en de desbetreffende speler ook nog eens de skills ervoor hebben. Bijvoorbeeld Suarez zie ik geregeld acrobatische sprongen maken terwijl met Jørgensen in de spits ik vrijwel altijd kop. Wel iets te vaak recht op de keeper... (advanced shooting gaat mij nog heel slecht af)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Gisteravond voor de tweede maal enkele wedstrijden online gespeeld. Tot tweemaal toe een actueel Champions League kunnen spelen tegen een 'random' speler. Leuk!
Eerst voor Napoli gekozen, trof ik Feyenoord. Daarna mocht ik het tegen Real proberen met Borrusia.
Eerste wedstrijd zwaar de overhand maar ik kreeg maar geen doelpunt gescoord. Met de relatief kleine spelers van Napoli verloor ik echt veel duels in de 16-meter. Door de lucht of over de grond, uit geen enkele voorzet of corner kwam gevaar. Alle directe schoten, en daar zaten toch echt een paar goede poeiers tussen, werden allemaal gestopt of gingen op de paal of lat. Bizar.
Laatste minuut, één counter tegen en doelpunt. Verloren.
Tweede match ook maar voor de meer verdedigende tactiek gekozen en op de counter gaan spelen. Resultaat, met gemak al 3-0 voor in de eerste helft. Tegenstander liet zich toen ook helemaal in zakken wat resulteerde in een hele lelijke wedstrijd. Alleen nog maar kick-and-rush voetbal. Uiteindelijk 3-1 geworden omdat ik 'te mooi' wilde scoren en dus verre van efficiënt meer was. Tegengoal wederom uit een counter na een een waardeloze corner. (vind het maar vreemd dat nieuwe corner-systeem)
Derde pot wederom voor Borrusia gekozen, nu tegen Arsenal. Alleen nu met de standaard opstelling en tactiek en gelijk voor de aanval gekozen. Tegenstander leek het zelfde te doen en de kansen vlogen over en weer. Best aardig wedstrijdje al was het voetbal technisch weer ontzettend rommelig en ongeorganiseerd, wel spektakel. 2-1 gewonnen.
Ervaringen online zijn tot dusverre positief, match-making duurt soms wel even maar tijdens de wedstrijden zijn de verbinden goed tot redelijk stabiel. Bij een echt stabiele verbinding voelt de game zelfs net zo aan als offline-gameplay, ongekend voor PES.
Vind alleen jammer dat ook je tegenstander bijna direct een replay kan weg klikken, beetje kinderachtig. Ok, wanneer je meer dan 3 goals achter staat zou ik kunnen begrijpen dat deze optie word geactiveerd. Maar niet als het spannend is, dan wil je ook even direct kunnen nagenieten van een doelpunt waar je vaak hard voor hebt gewerkt.
Klik om te vergroten...