De Mustang GT4 rijdt wel erg lekker, niet een beetje snelheid maar dat hoort bij de klasse. Radicale was ook een fijn bakje, zelfs op Cadwell. De Nissan van @DutchOwnage vond ik echt helemaal niets, na half uur rijden kreeg ik het nog steeds niet voor elkaar om een degelijke bocht neer te zetten. Misschien helpt het als ik ABS aanzet maar het PC2 nog niet met ABS gereden. F40 is wel een geinig wagentje maar niet meer dan dat. Daar was ik wel snel op uit gekeken. Radicale is eigenlijk al iets te snel voor een eerste cup, denk dat de Mustang een heerlijk wagentje is voor de eerste cup. Bijna net zo geschikt als de Caterham
Ik wil zondag nog wel even met die 'Stang en de Caterham rijden. Laatst genoemde nog nooit getest. Die Radical reed heerlijk ja. Wel beetje korte remweg wat 'vechten' wat lastiger maakt, maar zeker een om in het achterhoofd te houden voor een latere cup. Die Nissan was lachen voor een raceje, maar geen cupauto. De F40 vond ik zelf redelijk saai. Stabiel, niet zo snel, weinig kont-wiebel. Beetje mwah mwah Wij hebben later op de avond nog met de BMW M1 Procar gereden en dat ding is erg leuk! Slechte remmen wel, maar ik denk ook een leuke auto voor een cup
Die Nissen is trouwens niet te rijden in cockpit view.........ik voelde me daar net een kabouter in, geen overzicht. Of ik moet in de verkeerde gereden hebben. Wel een lekker geluid overigens en rechtdoor ging het goed(
Volgens mij steven we af op een GT4 cup. Doen we dan 1 auto of gelijk de klasse an sich? Ik ben vanmiddag of vanavond wel online en wil wel wat testwerk doen in de GT4 klasse om te kijken of het allemaal een beetje bij elkaar past. Tenzij we al besluiten dat het alleen de Mustang wordt.
Klopt ja. Zeker als je op het gas ging en de auto achterover helde kon je de weg niet meer zien. Ik moest noodgedwongen naar roof-cam.
Jammer dat sommigen de Nissan 300zx Twin Turbo of de Ferrari F40 (GTO klasse) niets vinden. Heb ik een keer een paar wagens die ik écht fijn vindt is het weer niks Kreeg toch de indruk dat het veld aardig close was qua tijden. Maar goed de Mustang GT4 was ook errug fijn, laten we dat dan doen. Of in ieder geval de GT4 klasse. Die Caterham vind ik dan weer niks. Maar misschien met een beetje tunen...
Leuk om te zien dat er zo veel verschil is in meningen van auto’s! Voor de eerste cup lijkt het mijn leuk om met de Mustang GT4 te beginnen.
Mensen met de T3PA pedalen set... brake mod installeren, ja of nee? Altijd zonder gedaan, maar aangezien pCars 2 een stuk gevoeliger is qua remmen begin ik twijfelen.
Ik zeg doen als je het over de conical Brake mod hebt. Met mijn logitech set zit ook een rubber weerstand en ik zal niet zonder kunnen, heerlijk stug rem pedaal.
Ik heb het wel gedaan en werkt voor mij erg prettig..gewoon erop zetten. is het niks dan is het er ook weer zo vanaf..
Ik rijd eigenljik vanaf dag 1 mét de mod en het bevalt me uitstekend, remmen in AC/PC2 zonder ABS gaat me over het algemeen al best prima af daarmee (maar weet dus niet hoe het zonder rijdt..). .
Maar niemand is verbaasd dat ik volgens de splits (linksboven) zou winnen maar dat Cold uiteindelijk toch als tweede gekwalificeerd werd? Als ik me niet vergis hadden we beiden geen penalties..
Dat ding linksboven is niet live toch? Wordt pas om de zoveel tijd/sector geupdate. De live gaps die je linksonderin kan aanzetten worden wel elke seconde aangepast
Ik zie @ColdzeroNL ook eerder over de finish gaan, dus ik vind het geen probleem. Sowieso is de manier waarop Project Cars de tijdverschillen realtime meet, nooit accuraat te krijgen. Het is gewoon onmogelijk zonder vaste plaatsen waar de tijdmeting plaatsvindt, zoals de sectoren. Best logisch dat dit soort fouten erin zitten dus.
Kunnen we afspreken dat als we gaan testen voor de cup we alleen mensen in de lobby hebben die mee gaan doen in de cup? Nu heb ik vanavond geprobeerd verschillende gt4 wagens georganiseerd te vergelijken maar uiteindelijk wordt het iets totaal anders waardoor ik nu nog niet echt weet welke auto's geschikt zijn om mee te rijden naast de mustang.
Eens. Idee: Volgens mij zijn we het er wel over eens dat het de 'Stang wordt, of in ieder geval GT4. Om te kijken of er nog een auto naast kan die geschikt is, lijkt het mij een strak plan om op 1 baan steeds met andere auto's te rijden, maar per sessie wel iedereen in dezelfde. Misschien wat saaitjes, maar je kunt een betere vergelijking maken als je met iedereen tegelijk in dezelfde auto zit dan wanneer iedereen gehusseld is. Rijder X is immers wel of niet sneller dan rijder Y. Dus zeg: race 1 in de Mustang (printscreen van de tijden), race 2 op dezelfde baan als race 1 met een andere GT4 (printscreen van de tijden en dan nog een 3de race, weer op dezelfde baan maar met een andere auto. Dan krijg je 3 of 4 tijdlijsten die je met elkaar kan vergelijken. Al vind ik het ook helemaal niet erg om maar met 1 auto te rijden. Er zijn genoeg livery's, je kunt dan tunes uitwisselen en je weet zeker dat het niet aan het materiaal ligt haha
Wat ik sinds gisteren weet is dat die KTM X-Bow toch enigszins een vreemde eend in de bijt is in het GT4 veld. Lagere topsnelheid, maar zéér wendbaar en uitermate geschikt voor het betere bochtenwerk. Dat kwam gisteren redelijk goed tot uiting op het Circuit of the Americas. Verder krijgt in ieder geval de GT 86 en ik dacht nog een last van hoge temperaturen in de motor met als gevolg langzaam oplopende motorschade, met een standaard setup. Na 7 rondjes op dat circuit zat ie bij mij op 15%, nog geen gevolgen verder maar wel iets om in de gaten te houden.
Als je constant op dezelfde baan rijdt ga je, als het goed is, wel steeds snellere rondetijden neerzetten. Denk dat je beter de auto's kan verdelen en op verschillende circuits rijden. Dan kan je de standen/tijden vergelijken en hoe die verhouden met elkaar.
Ik denk dat de verschillen onderling op dit moment nog te groot zijn om op die manier iets zinnigs te kunnen zeggen. Maar als beide methodes niet werken lijkt het mij het veiligst om maar gewoon de lekkerste auto te kiezen, en ons voor de cup daar allemaal in te proppen.