PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    GT3?:) GTO?O-):whistle:
     
  2. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    He hoi! Ik zet mezelf ook op de reservelijst! ;)

    #146
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
    Kimi NL en Dave 130R vinden dit leuk.
  3. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
     
    hillss en B Tender vinden dit leuk.
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Kleine hint voor de niet tuners onder ons ( en de rest natuurlijk)

    Via time trial kan je via de leaderbord iemand zijn ghost toevoegen, als die gene een setup heeft gebruikt en je start de time trial dan krijg je bij tuning de keus of je de tune ook wil downloaden (je kan hem dan ook opslaan voor je eigen) + je krijgt er een achievement voor


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
  5. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Ja sorry, was even op vakantie en Max aanmoedigen in Maleisië ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    B Tender, Flavourlicious, f1freaky en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Ja ja
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wordt dat straf-systeem ook ingeschakeld?
    Soms erg irritant afgesteld.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb her en der wat filmpjes voorbij zien komen van PC2...wat ziet dat er gaaf uit!! Kan niet wachten om het spel te halen (inclusief nieuwe controller:lol:, 2e x stuk). Eerst maar is examentje knallen:thumbs:
     
    B Tender en Racerblade01 vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Officiële Racebriefing - Ronde 1 - Zolder
    [​IMG]

    Algemene informatie:
    voor de eerste ronde van het PCC's strijken wij met z'n allen vlak over de grens in België neer in het pittoreske Zolder. Kijkend naar buiten is de verwachting voor een regenrace geschept, maar sinds ik in directe verbinding sta met God, Jezus en zijn discipelen. Kan ik jullie garanderen dat het zowel tijdens de Practise, Kwalificatie, Race 1 en Race 2 volledig droog zal zijn. Ook heb ik mijn charmes in de strijd gegooid om het zonnetje te laten schijnen zoals dat op 4 juli 2017 het geval was. We zijn dus verzekerd van een zomerse zon en "Nothing but blue sky's for miles!".

    De Banden:
    Verder staat Zolder in het teken van ruw en slecht asfalt. Houdt dus rekening met bandendegradatie en wisselende grip in de rechterbochten in Sector 1. Heb je een uurtje de tijd, probeer met je setup één of meerdere longruns. Na 3 of 4 ronden neemt vooral op de softe compound de grip een duik, met een spin in bocht 2, 3 of 4 als gevolg. Protip: Let vooral op de bandentemperatuur, boven de 100 graden neemt de grip bij de softband al snel af.

    Voor ronde 1 geeft de organisatie dan ook éénmalig een bandenadvies af en deze luidt: Hard.
    Deze hebben 2 tot 3 rondes nodig om op temperatuur te komen, maar blijven eenmaal op temperatuur veel langer goed. Bij de Softe compound is na 10 rondjes op snelheid het grootste gedeelte van de band reeds weg.

    Timetable:
    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (10min)
    20:10 - Start Kwalificatie (10 min)
    20:20 - Start Race 1 (30 min)
    20:50 - Einde Race, 5 min pauze.
    20:55 - Start race 2 (formatieronde + 45 min race)
    21:40 - Einde Race 2.

    Aantal ronden:
    Qua racepace verwacht ik een gemiddelde van 1.40/1.41 per ronde, afhankelijk van de brandstofniveau's. Dus Race 1 zal over een 19-tal rondes gehouden worden en Race 2 over 26 ronden.
    Uiteraard afhankelijk van het feit of er racers gebruik gaan maken van de pits.

    Lobby settings:
    Time progression: ON
    Tijd race 1: 13.00 uur, staande start
    Tijd race 2: 15.00 uur, rollende start, reversed grid.
    Penalty's: ON (Zijn minder streng als in time-trial/practise)
    Datum: 4 Juli 2017
    Weer: Clear
    TCS: toegestaan
    ABS: toegestaan
    STM: NIET toegestaan
    Racelijn: NIET toegestaan
    Bandenslijtage: Real
    Damage: On
    Mechanical Failures: On
    Pits: Automatische Pitlimiter, zelf rijden in pitbox.

    Wat verder nog ten tafel komt:
    1. Vergeet niet dat je met gepaste snelheid(+- 60km/h) de pits in moet rijden, een te hoge snelheid is een instant DQ!
    2. Zegt de Game dat je een positie terug moet geven aan een andere rijder, doe dit dan ook! Dit soort dingen niet opvolgen is ook een DQ of een ferme tijdstraf. Los dit onderling tijdens de race even op, als de game het fout heeft!



    @Jimmy J. @DutchOwnage @Rossi46 @Dex @loyallronin @ColdzeroNL @Crookk @Beltoni @HRT WietHoK NL @Racerblade01 @GoldPwnageNL @Surreallistic @sv3nnie @hillss @NovaCaine @Dave 130R @B Tender @asjemenou75
     
    Beltoni, HRT WietHoK NL, hillss en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Geen DSQ is zo instant als een valste start bij rallycross :p

    Maar lekker bezig @Kimi NL!
     
    Beltoni, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ooooooooooooo.. is dat het .... ik dacht dat de game "stuk"was. Ik dacht nog: ik snij de bocht toch hetzelfde aan met dezelfde snelheid en toch ga ik in de rondte.:+
    Maar ff serieus: Ik vind die duik in grip wel dramatisch en abrupt. Zou iets vloeiender mogen met patch.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Misschien zitten er Pirelli's onder?
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik had nog niet erg veel zin in Pcars 2 omdat ik de physics nog niet echt door heb en de auto's totaal niet onder controle heb.
    Maar dit soort opmerkingen motiveren mij enorm. Ik ga er echt voor nu.:D
    Ben wel race-roestig na sabatical.
    Maar ik voel de race-koorts opkomen:x
     
    Beltoni, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Nee race-roest in mijn ellebogen.
     
  15. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Op de twee wieler erg tevreden met pirelli's O-):rolleyes:
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ligt heel erg aan de band. Heb gisteren een 30-tal rondes gemaakt.
    [​IMG]

    Die snelste ronde reed ik op Softs in de 2e ronde. Na de 3e ronde zijn ze eigenlijk al te warm voor veel grip.
    Ook kun je in het lijstje mooi zien dat ik veel rode rondes heb. Veel spins en vaak van de baan gegaan.

    Voor het oplettend oog, ja ook hier sta ik zonder brandstof :p
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Heb je het hobbelen er al uitgekregen?
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Niet in de mate als dat ik zou willen.

    Heb echt vanalles geprobeerd, maar het is pas bij de 3e of 4e ronde een probleem.
    Afwijken van de lijn is de beste oplossing, maar dan kun je geen 1.40's halen. (1.41 hoog is wel mogelijk).

    Ik heb nog een paar opties die ik wil bekijken morgenavond (vanavond ga ik aan echte auto's sleutelen ipv digitale).
    Springrate, bumpstops, fastbumps, rebound etc aanpassen levert wel iets op. Maar daardoor vind ik de auto in de andere bochten beduidend minder lekker, dus ik denk dat het een kwestie van lift/coast gaat worden.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    3.742
    Ik had op Oschersleben al wat extreme dingen geprobeerd. Voor mega stug en achter slap, andersom, 100% slap, 100% stijf, maar hij bleef maar hobbelen. Die eerste bochtensectie is echt een hel haha, je stuitert in die 1ste lange rechter knik gewoon bijna van de racelijn af. Voelt alsof 'ie in een soort eigenfrequentie raakt.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
  20. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Oh gelukkig ik dacht dat ik de enige was met zulke problemen maar jullie hebben het ook! Tot zondag!
     

Deel Deze Pagina