1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Deze was erg chique inderdaad! Helemaal omdat het daar wel moest vanwege jouw topspeed problemen. Ik was dankzij de schade erg traag in het laatste gedeelte maar had je ondanks dat daar niet verwacht. Kon op het allerlaatste moment nog stoppen met insturen, en volgens mij hebben we het hele rechte stuk (1,4 kilometer) zij aan zij gereden :p
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Klopt! Heb daar een hele tijd 3rd-person gereden om te zien waar jij en ik precies reden.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hmmm, dit is geen slecht idee eigenlijk... Dit was mijn 1ste cuprace met cockpit view (en dat was te merken...) maar het kan denk ik geen kwaad om tijdens het oefenen de baan even in 3rd person te leren rijden voor bij de start en close gevechten idd. Ik was bij de start van race 1 ook veel te voorzichtig omdat ik echt niet kon zien wie hem er allemaal aan de binnenkant naast probeerde te zetten... Goeie!
     
  4. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Race 1 had de game niet mijn Setup gepakt die ik wou. Daardoor reed ik Race 1 op de standaard setup waardoor ik dus veel spinde.

    Race 2 ging wel iets beter maar ik had gewoon geen snelheid en reed geen mooie lijnen.

    Hopelijk volgende keer beter!

    Race 1

    Race 2
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nou mannen hier is de voorlopige tussenstand.
    [​IMG]

    Even een toelichting:
    Ik heb in Race 1 van Ronde 1 B Tender in de uitslag meegenomen en mijn positie met Cr00k gewisseld. Door het uitvallen van B Tender (in de laatste 18sec) gebeurde er dusdanig veel in de staart van de wedstrijd (ik kon na een crash met Crook, waardoor Gold ons voorbij kwam) Crook nog in de laatste bocht op niet al te fraaie manier voorbij komen. Vond het niet heel netjes, dus vandaar dat de punten niet overeenkomen met de screenshots van Race 1.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
  7. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ik mocht lekker in de achterhoede beginnen in race 1, wist iedereen goed te ontwijken en ruimte te geven tot in bocht 1 van de tweede of derde ronde Ruud vlak voor me z'n achterkant kwijt raakte en overdwars m'n beeld in gleed. Kon niet snel genoeg remmen of wegsturen dus m'n neus zat in z'n bijrijdersdeur maar wonder boven wonder zette hem dat weer recht op de baan en het was maar een klein tikkie dus ik kon ook zonder al te veel tijdverlies weer verder. Had maar een paar procent schade aan de voorkant en niks aan de motor of ophanging en dergelijke dus het leek allemaal cosmetisch. Precies toen ik besloot de pitstraat voorbij te rijden en op het rechte stuk reed zag ik ineens m'n motorschade rap oplopen, ik was blijkbaar toch aan het oververhitten. Niet dat m'n engineer wat had gezegd ofzo. Maargoed een paar bochten laten was m'n motor al ontploft.

    De race duurde nog 25 minuten dus ik dacht, ik ga effe lekker liggen, beetje lezen, beetje de race kijken. Donderde ik binnen 3 minuten in slaap en werd ik net na 12 uur pas weer wakker. Iets te veel fake news gevierd dit weekend. Oeps.

    Nog steeds ontzettend niet blij met schade aan. Vorige week buiten mijn schuld om een race van me om zeep, deze week weer. Motiveert me totaal niet om tijd te investeren om te oefenen, als je het toch voor niks doet.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2017
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    :lol:

    We vroegen ons al af waar je gebleven was
     
  9. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ooh ik heb jou daar na de allerlaatste bocht expres voor me laten finishen (ging van m'n gas af voor de finish) omdat in in die ronde in de eerste chicane aan de binnenkant zat maar te weinig ruimte voor jou liet om samen door de chicane te gaan. Dus toen botsten we een beetje en dat vond ik wel mijn schuld. Dus ik dacht ik geef de positie terug.
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    We hebben zelfs samen geroepen, maar je kwam echt niet!

    @Crookk Lief gebaar, maar ging niet netjes van mijn kant. Dus bij deze, jij mag de punten hebben. (lees: ik heb geen zin om Excel weer te openen en het aan te passen)
     
  11. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Klote van die disconnect in heat 2 gisteren:mad:. Had daar de puntjes goed kunnen gebruiken want heb zo'n vermoeden dat Brno een lastig verhaal gaat worden, gelukkig wel 3 weken om te "oefenen". Maar goed dat dacht ik over Fuji ook.
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik zal deze week de briefing voor Brno vast maken, dan kunnen jullie oefenen.
     
    DutchOwnage en B Tender vinden dit leuk.
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer in Brno of welke baan dan ook met deze poepbak.. Van alle GT4 wagens die ik heb geprobeerd valt deze toch wel het slechtste uit de bus. Komende 3 weken zal ik ook niet veel tijd aan deze wagen besteden.. Cup is toch al vergooid en ga ik dus maar mooi in gevecht met de achterhoede op Brno

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Bedankt voor deze bemoedigende woorden!
     
    Jimmy J. en B Tender vinden dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hier embedded:


     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  16. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Alle respect voor Kimi natuurlijk voor alles wat hij doet om deze cup draaiende te houden, ondanks zijn drukke doordeweekse schema, maar persoonlijk moet ik Wiethoek toch een beetje bijstaan in deze. Ik vind deze Cayman ook de minste GT4 wagen maar dat wist ik van tevoren toen we deze cup begonnen, dus geen geklaag van mijn kant. Terwijl die in Forza 7 dan weer héérlijk wegrijdt... Ow sorry dat is vloeken in de kerk:p

    Nee geef mij de Ford Mustang RTR maar, maar die schijnt een beetje "saai" gevonden te worden:+

     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2017
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb juist vanwege de beperkte mogelijkheden van de Cayman voor de Cayman gekozen. De Turbolag van de KTM vond ik wel grappig, maar na 6 ronden Brands Hatch was ik daar wel klaar mee. De RTR kent te lange schakeltijden (handbak) en er kan me de versnellingsoverbrengingen en downforce gespeeld worden. Iets dat ik voor een eerste cup iets te professioneel vond.

    Puur vanwege het neutrale karakter van de Cayman, vond ik dit de meest geschikte voor een éérste cup.
     
    B Tender en DutchOwnage vinden dit leuk.
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Had het wel naar m'n zin gisteren. :) Eerste race zat @B Tender heel de tijd irritant dichtbij, ook net dichtbij genoeg om in de slipstream op het rechte stuk weer goed te maken wat ik in S1 en S2 had uitgelopen. :'-( Kwam na ronde 1 niet echt meer tot een gevecht, maar het was genoeg om me bijna de hele race de stuipen op het lijf te jagen. Tender maakte uiteindelijk een foutje waardoor ik wat ademruimte kreeg, maar ik kon niet voorkomen dat het gat weer steeds kleiner werd. Tender had gewoon betere race pace en daardoor terecht (ruim) de snelste ronde.

    Race 2 verliep erg vergelijkbaar als race 2 vorige week. Niet te veel risico genomen bij de start, rustig kansen afgewacht. Die kansen kwamen deze keer wel erg snel, doordat ik wat verder naar achteren stond had ik eerder dan o.a. @ColdzeroNL en @B Tender door dat @ruud_p terug op de baan zou komen en kon daardoor (op centimeters) schade voorkomen. Enige contact dat ik had was later in ronde 2 met @Jimmy J. , die mij denk ik niet zag in de apex van de laatste bocht. Kreeg daardoor 3% schade achter, naar mijn idee kostte me dat wat topsnelheid op het rechte stuk. Daarna naar de kopgroep gereden en wederom geprofiteerd van fouten van anderen. Paar rondjes later viel ik @Beltoni aan voor de leiding in bocht 1, en op hetzelfde moment kwam @HRT WietHoK NL de pits uit, dus het leek er even op dat we drie wijd door bocht 1 zouden gaan, maar ging allemaal goed. Beltoon maakte later wat foutjes, dus had een comfortabel gat achter me. Het werd nog wel even spannend toen ik midden in het gevecht tussen @ColdzeroNL en @asjemenou75 terecht kwam, en ik wist door de party-crash niet zeker of ze me zagen aankomen. :D Was wel erg spectaculair gevecht om te zien en ik werd uiteindelijk prima voorbij gelaten op het rechte stuk. :thumbs:

    Fuji was ook wel prima geschikt voor deze auto. :) Kan lekker racen en vooral de laatste sector is gewoon erg leuk om te rijden.
     
    Rossi46, Jimmy J. en B Tender vinden dit leuk.
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De cayman is niet volledig foolproof, maar ook zeker niet tricky. Je kunt er easy een uur lang mee rond scheuren zonder te spinnen of whatever, als je clean rijdt. De rijeigenschappen zullen de één beter liggen dan de ander, maar iedereen zou er mee om moeten kunnen gaan. Je gaat in de regen je auto toch ook niet naast de baan zetten omdat 'ie dan ineens ander aanvoelt dan normaal? Je past je input daar op aan.

    @HRT WietHoK NL jouw probleem zit in je consistentie. Dat is iedere cup zo. Je bent over het algemeen bloedsnel, maar je resultaten zijn - daar tegen afgezet - mager. Altijd gebeurt er wel iets. Ik vind dat reuze zonde, want als je dat onder de knie krijgt dan gaan we een zware kluif aan je hebben. Probeer met wat meer marge en wat neutraler te rijden, dan beleef je uiteindelijk ook veel meer plezier.
     
    Kimi NL, Jimmy J. en B Tender vinden dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het enige tricky aan de Porsche is aanremmen + insturen (in trage bochten). Daar wil de kont nog wel eens onverwacht voorbij komen. Maar dit is er relatief goed uit te tunen en zeker als je weet (zoals op Fuji in bocht 1) dat de kont je maar wat graag komt inhalen, kun je jezelf al op scherp zetten door te verwachten dat je ieder moment moet gaan corrigeren. Daardoor is dat onverwachte, eigenlijk ook niet echt meer onverwacht.
     

Deel Deze Pagina