Platform games

Discussie in 'Algemeen' gestart door Demolition-Man, 23 aug 2003.

1. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    Nog steeds vind ik dat de Xbox een zwaar tekort heeft aan goede platform games. Sowieso vind ik het 3x niks dat je nooit meer een leuke 2D platformer tegenkomt op de nieuwe consoles. De enige game waarvan ik nog redelijk onder de indruk was, was Oddworld.

Oddworld was ook meteen ook de eerste platformer op de Xbox, maar om het nou echt allemaal platform toe noemen. Het was niet alleen spring en loop werk.. er moest ook nog wat gedaan worden. Goed spel, alleen verwacht ik van een goede platformer dat je er makkelijk mee kunt beginnen... en wat meer snelheid. Bij Oddworld zakte de snelheid af en toe in.

Oddworld: Munch's Oddysee

Toen het katje Blinx... hij had de mascotte van Xbox moeten worden. Sommigen zagen liever Masterchief als mascotte (en terecht), want Blinx was een spel om om te huilen. Ook weer veel te ingewikkeld voor een platform game. Leuk idee met de tijd spelen, maar helaas is het spel te slecht uitgewerkt en wordt erg eentonig op den duur.

Blinx

Een spel dat ik nog niet gespeeld heb, maar ook niet veel van verwacht is Dr. Muto. Als ik zo de screenshots bekijk ziet het eruit als weer een mislukte onbekende platformer

Dr. Muto

Een andere game die ik nog niet gespeeld heb is Vexx. Je bent een middeleeuws ventje met een Nintendo Powerglove, aan de pics te zien. Ziet er goed uit, binnenkort toch maar eens proberen!

Vexx

Crash Bandicoot is een spel wat in een grijs en donker verleden begon op de Playstation 1. Leuk idee om het ook op de Xbox uit te brengen, maar had het dan wat afwisselender gemaakt. Al sinds zijn tjid op de PSX is het doel van het spel hetzelfde: grijp de appeltjes. Tuurlijk is het niet zo eenvoudig, maar hier komt het wel op neer.

Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex

Toejam & Earl, veel mensen verwachtten er veel van, inclusief ik. Het leveldesign is ontzettend leuk (zie pics). Veel flauwe humor gecombineerd met een leuke 2-player mode. Helaas kon ik hier ook maar moeilijk mee beginnen. Teveel verschillende power-ups met teveel verschillende uitwerkingen. Ook wist ik nooit wie ik wel, en wie ik niet moest 'doden'. Een platform game moet naar mijn mening makkelijker beginnen!

ToeJam & Earl III: Mission to Earth

Een meevaller tussendoor: Ty! Het spel speelt zich helemaal af in de sfeer van woestijn or whatever. Controls zijn goed, spel zag er (redelijk) goed uit en was ook niet te moeilijk. Aanrader dus!

Ty the Tasmanian Tiger

Rayman 3 zou een topper moeten worden, tenminste, dat zeiden we. Sommigen waren erg blij met het spel, ik wat minder. Het was bijna een exacte kopie van deel 2. Deel 2 was een juweeltje vergeleken met deze, maar voor iedereen die Rayman 2 nog niet gespeelt heeft: haal deze maar eens in huis. Snelle gameplay, mooie graphics en goede controls.

Rayman 3

er zitten nu nog een paar games aan te komen die mijn mening over Xbox games zouden kunnen veranderen, waarvan 1 Tork is.

Tork

Dit zijn natuurlijk niet alle platform games die te krijgen zijn, maar een grote greep eruit.

Missen jullie die old-school platform games nou niet? Ik ga binnenkort een Gamecube aanschaffen, omdat ik dan Mario weer kan spelen. Dat is ook geen topgame, maar zeker beter dan de meeste van deze.

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  2. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    ik heb dus een gc gehad om deze reden,,,

na 1 week was ie weer verkocht, wat een ramp, hiermee wil ik niet direct de gc afkraken maar dit is mijn mening: De spellen van de cube vond ik een ramp om te spelen, zelda en mario verschikkelijke bedieningen en dan ook nog eens dat stomme waterspuitje van mario..
    De controller is een ramp als je echt de xbox controller gewend bent,

maar ik ben het met je eens, een leuke goeie platform waar je snel inzit (dus makkelijk in het begin) en die langzaam moeilijk wordt,

ik denk dan ook altijd met veel plezier aan de supernintendo met super mario, lekker simpel beginnen,meteen yoshi, effe beetje klooien en beetje bij beetje werd het moeilijker, erg goed..

hopen dat ms ook is die kant op gaat met een paar van deze leuke spellen

3. duuvelke

duuvelke i'm a x-box girl

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik een hele leuke platformer vind is vexx is in het begin gemakkelijk en word steeds moeilijk
    ik vind vexx tot nu toe de leukste platformer en is heel mooi gemaakt
    groetjes francine

4. Demolition-Man

Leuk Bevonden:
    2
    ik wist dat er 1 vergeten was |:-

5. nijsdude

nijsdude NBA

Leuk Bevonden:
    0
    srry hoor maar volgens mij ben je die niet vergeten hoor *) ;)

6. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit persoonlijk op Sonic Heroes te wachten

7. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit ook wel uit tekijken naar Tork, mij lijkt dat Vodoo Vince of zo iets ook niet veel aan, het doet me meer aan de smaak van Blinx denken en die vond ik erug tegevallen.

Ik verwacht ook wel wat van de platformer The kore gang, ik weet niet of jullie hem kennen maar het is only on xbox hier wat screens

De omgevingen vind ik wat op die van bijv Ratchet & Clank en Jak & Daxter lijken hopen dat de karakters de nodige goeie humor hebben en goed zijn uitgewerkt. (dat vind ik zelf eigenlijk een verplichte in een platformer) Hopen dat dit wat word :)

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    w00t D-Man jij hebt je huiswerk wel gedaan!! :eek: _O_

Er is één ding wat ik kwijt moet over Munch's Oddysee. De Oddworld serie is nooit als platformer bedoeld. In de overgang van 2D (op de PSX) naar 3D (op de Xbox) is er echt iets zodanig mis gegaan dat Munch's Oddysee 'afgezakt' is tot een platformer. De eerste twee Oddworld games waren eigenlijk niet echt in een hokje te stoppen, maar het leek nog het meest op een puzzle-game met een platform-achtige uitvoering. Dat verklaart het inzakken van de snelheid, en de de iets hogere moeilijkheidsgraad af en toe.

9. Demolition-Man

Leuk Bevonden:
    2
    ik weet het... Abe's Exodus en Abe's Oddysee zijn imho veel beter dan de deze versie. Toch jammer dat ze dat concept een beetje verloren hebben.

10. Demolition-Man

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had idd al eens van The Kore Gang gehoord. Ik vind de screens erg veel lijken op het spel Down in the Dumps. Het ziet er leuk uit, maar ik het is zo te zien wel een spel waar ik eerst een paar reviews van moet lezen.

11. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Voodoo Vince gaat volgens mij op een erg postieve manier verassen. De game krijgt nu al een tien voor originaliteit. Hoeveel games ken jij waarbij je jezelf zoveel mogelijk pijn moet toebrengen om je vijand te verslaan?

Ik heb bijv. gehoord dat er een level is waarbij je in zo'n plafondventilator kan springen (a la Steve-O in Jackass The Movie) waardoor jij en je vijand in meerdere stukken wordt gechoped _O_

12. Demolition-Man

Leuk Bevonden:
    2
    toch ben ik het met Jeroen eens.. het heeft hetzelfde donkere sfeertje als Blinx, en dat beviel me niet.

13. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik speel namelijk liever in het zonnetje :D:p

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eens een keer Vexx proberen! Echt leuk!
    Ik had de demo(hij staat op een OXM demo disc) en hij beviel me wel.

15. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tja als je echt goede platformgames zoekt kom je imo toch echt bij de PS2 uit. Ratchet & Clank, Jak and Daxter, Maximo en Ape Escape 2 zijn wat mij betreft de top onder de platformgames van dit moment. En daar komt nog eens bij dat van de eerste 3 drie er binnenkort een vervolg uitkomt.

16. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar blinx was ook een zeer origineel spel (de tijd manipuleren) en toch was het gewoon een matige game, mss moeten platformers wel helemaal niet origineel zijn.....

17. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    idd, met de eerste 2 games kan ik in mee gaan. Die zijn gewoon weg super te noemen. Derde game is na mijn smaak Maximo dus een game waar je je erg aan irriteerd, dat heeft m'n controller ook reldelijk geweten. :) Het kutte bij Maximo is als je dood bent kan je echt overnieuw beginnen met je hele zaakje :eek: Dit is echt een game (platformer vind ik het niet echt maar meer een hak en kap game) waarbij je stalen zenuwen moet hebben en je moet van de donkere setting houden. En de karakter spreekt me niet echt aan, this meer zo'n saaie pik die z'n liefje moet redden :cool: Maarja, smaken verschillen want ik heb in toch een aantal reviews een cijfer boven de 8 of 8,5 gezien :eek:

Btw weet iemand wanneer The Kore Gang eingenlijk uit komt?

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij is dat nog niet bekend. Bij Tothegame staat TBA(To Be Announced)

19. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Oh, want op de website stond dat hij in iedergeval als het goed is in Duitsland zeg maar het 2e kwartaal van 2003 kwam, maar dat zal wel uitgesteld zijn. Ik heb er namelijk niks meer van gehoord.

20. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een aantal revieuws gelezen over Vexx.
    Zowel op deze site (cijfer een 8) als in de PU (cijfer een 6 :confused:) en in de Gamequest (cijfer een 7 geloof ik, weet ik niet meer helemaal zeker).

Elke keer als ik in de winkel sta denk ik "zal ik hem kopen of niet?
    Want hij lijkt mij heeeel erg leuk, maar PU beschrijft hem als "deze game is het in alle opzichten net niet"
    Dan ga ik toch wel een beetje twijfelen, want meestal komen hun cijfers best goed overeen met wat ik zelf van een spel vind.
    Op deze site vind ik cijfers een tikkeltje aan de hoge kant (no offense).

Het zijn natuurlijk allemaal meningen, maar het is dan wel leuk om te lezen dat mensen Vexx een leuk spel vinden.
    Zijn er nog meer mensen die dit spel hebben of hebben gespeeld?
    En zo ja wat vind je ervan??

Ik wil een leuke platformer, maar iets als Rayman of toejam en earl spreekt me niet zo aan, dus leek me vexx (misschien) een goed idee.
    Zeg het maar... aanschaffen of niet?

Deel Deze Pagina