1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Eerste race grote problemen met consistent rijden, rondetijden varieerden 1-3 seconden. Zat ook best snel alleen waardoor het geen bijzondere race was.

    Gelukkig ging race een stuk beter. Kon Rossi even achter me houden maar dat kostte wel erg veel energie, daarom maar plekje weggegeven. In zijn kielzog naar Gold reden en dat was wel erg lekker racen. Laat de foto's maar komen! Helaas 1x gespind waardoor Gold en Jimmy er langs konden. Kon P4 nog terug pakken in een mooi gevecht.

    Lastig circuit en ben eigenlijk wel beetje klaar met deze auto maar heb wel weer zin om op Laguna Seca. Laat maar komen!
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2017
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  2. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Wou wou wat een race. Heerlijke gevechten gehad. Hier nog van screen shots van de race! Die gaan mooi weer op de achtergronden op mijn werk :p
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Rossi46, hillss, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Leuk avondje jongens! Race 1 de hattrick met pole, winst en snelste raceronde. Had @B Tender constant op 0,7 - 1,3 seconden zitten waardoor ik geen moment rust had en het zweet door m'n bilnaad gleed. Uiteindelijk zonder fouten naar de winst kunnen rijden :thumbs:

    Race 2 ging best lekker. Van nummer laatst opgekropen naar P4 met een mooi treintje vooraan met @Beltoni, @Rossi46 en @GoldPwnageNL waar ik langzaam naartoe kroop, tot mijn beamer op standje 'sneeuwvlokjes' ging. Moest het HDMI kanaal resyncen waardoor ik zo'n 7 seconden geen beeld had. Gelukkig in die tijd geen schade opgelopen en kon de race weer aanvangen vanaf P7. Dankzij fouten van andere wat naar voren kunnen rijden en uiteindelijk op 'slechts' 5 seconden op P3 van de nummers 1 en 2 gefinished :)

    Na de finish had @GoldPwnageNL nog een mooie klapper:

     
    Olijke Poffer, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik reed recht achter jullie toen dit gebeurde. Jullie reden allebei rechtdoor (dus geen stuurbewegingen) maar kropen naar elkaar toe op het rechte stuk omdat jullie niet parallel aan elkaar reden. Toen er contact was, was het gelijk afgelopen en klapte jullie allebei naar links. Het was super licht contact. Jammer dat de gevolgen zo groot waren.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  5. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    hahaha:lol:
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Race 1 was een magere 7 van mijn kant. Pace was kut, rembalans na 4 rondjes verder naar het midden moeten halen omdat ik last kreeg van lift-off-oversteer. Iets dat ik tot 4x toe wist te controleren zonder spin in 2e rechter doordraaier van de baan. #trots

    Vervolgens met een redelijk merkwaardig lag-scenario naar P5 gekomen (na terugvallen naar P6, vanaf P4) om vervolgens Beltoon te volgen en voorbij te gaan in de laatste 10 minuten van de race. Solide P4 met een matige pace.

    No hard feelings meer over Race 2.
    In het moment was ik echt niet te genieten en de eerste 15 minuten erna was ik ook nog niet echt de gezelligste, mede door die drive-trough penalty die ik er nog bij kreeg. (sidenote: ik was afgelopen woensdag NOG chagrijniger als gisteravond na die crash) De pace die ik vervolgens had was lekker en ik heb de laatste 20 minuten eigenlijk wel met plezier rondjes gereden. Ik kreeg de flow van de baan te pakken en dan snap je ook in één keer hoe die jongens 2.08.x kunnen rijden. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik m'n banden redelijk gaar had. Met een 2.09.x als beste resultaat.

    De uitleg van Jimmy komt qua beschrijving redelijk overeen met mijn beleving, minus het gescheld en gevloek van mijn kant.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb nog eens zitten nadenken. Race 2 startte ik eennalaatste (en lag ik al heel snel laatste omdat Jimmy zich beter positioneerde). In de race van laatste naar éérste heb ik volgens mij alleen @hillss , United Art (wiens naam op xbw ik telkens vergeet) en @Rossi46 echt op de baan ingehaald. Állle (acht) anderen kon ik passeren door pech/crashes van die personen. Dit was denk ik tekenend voor race 2.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
  8. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Sorry gasten, ik wordt de laatste 4-5 weken een beetje geleefd. Kon er dus in ene niet bij zijn.
    Sorry voor het niet netjes afmelden maar zoals te lezen waren het leuke races!
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606

    No hard feelings?
    Volgens mij ben ik degene die dat moet zeggen.
    Tijdens race roep je publiekelijk dat jouw race door mij
    Is verziekt.
    Met een hoop gevloek en getier.
    Ik begin boos te worden en kom even in de verleiding om jou ook een ruim aanbod van scheldwoorden toe te wensen.
    Maar besluit dat niet te doen om de andere deelnemers niet daarmee lastig te vallen.
    Volgende keer..........
    Hou ik weer mijn mond tijdens race.. zoals het hoort.
    O ja.. no hard feelings.
    Het is al sneu genoeg dat ik rete traag ben met Pcars2:x
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik snap er niks van @loyallronin! pCars 2 voelt over het algemeen toch wat stabieler aan dan deel 1, maar ook daar was je in onhandelbare auto's zoals die RUF GT8 niet bij te houden. Is de chasecam misschien wat anders geworden? Want de techniek van het racen kun je niet zomaar verleerd zijn...
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Mijn race was toch ook duidelijk verziekt? Qua pace had er meer in gezeten en ik had zin om mij naar voren op te werken door het drukke veld. Dat vind ik namelijk verreweg het leukste aan race 2, die reversed grid. Ik heb jouw naam niet genoemd en zag pas bij het pitsen dat jij het was. (toen ik zei dat je door moest rijden en niet hoefde te wachten op mij)

    Dat jouw race ook is verziekt, is ook kut. Net zo kut als die van mij want we hebben allebei redelijk eenzame ronden gereden. Mijn beleving in het hele scenario was dat ik bewust breed langs jullie ging bij het uitkomen bocht, juist om contact te vermijden en als je dan toch wordt geraakt is dat gewoon extreem kut. Juist omdat ik er rekening mee hielt en bewust eerder remde, scherper instuurde de bocht ervoor, om niet bij elkaar te komen tijdens het uitkomen van de bocht.

    In mijn eerste reactie deed ik dus alles om contact te vermijden om vervolgens slachtoffer te worden van iemand anders z'n actie. Dat is mijn reactie in het moment en dus enkel gebaseerd op mijn beleving. Toen ik vanmorgen de reactie van Jimmy las over het niet parallel rijden, beantwoordde dat voor mij de: "Hoe de fuq kon dit gebeuren?"-vraag. Dan is het dus samenloop van omstandigheden en kan zowel jij als ik er evenveel aan doen.

    Misschien had ik inderdaad beter kunnen rage-quitten. Was voor jullie leuker geweest qua stemming en had ik al die dingen niet hoeven zeggen. Mijn explosieve gevloek was namelijk wel redelijk hard, waarvoor ik dan bij deze ook mijn excuses aan jou voor wil aanbieden. Het is niet persoonlijk en vloeit direct voort uit het feit dat ik absoluut niet tegen mijn verlies kan. Eerlijk verliezen gaat, maar bij voorbaat kansloos gedegradeerd te worden tot P12 is echt het aller-aller-kutste wat tijdens zo'n race kan gebeuren.

    Nogmaals, ik leg de schuld van het incident achteraf niet bij jou neer, maar op dat moment vond ik het zeker niet mijn fout en wel zeker de fout van een ander (in dit geval dus jij)
    Ik zal in het vervolg mijn Mic op mute drukken, lijkt mij voor de algehele sfeer beter. (of ik zet licentie uit, dan kan ik lekker ouderwets rage-quitten)
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @ Jimmi J:
    Ik snap er ook niets van.
    Kijk naar de rondetijden in beide races.
    0% schade ook nog.
    Diep triest.
    Ik vermoed dat ik met forza en Pcars wat slordiger kon zijn.
    Maar met Pcars 2 ik zelf de fysics niet meer heb om met gevoel te remmen en gas te doseren. Kortom fijne motoriek ontbreekt.

    BIj ovals Nascar hoef ik alleen te sturen e valt het mee.
    Maar normale auto's is drama.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik weet niet wat het is.. Of de game ligt me ff niet of het is puur die Cayman, maar ik kan er niet aan wennen.. Na 20x in race 1 verkeerd om te hebben gestaan, en daarna race2 nog een paar keer was ik er wel klaar mee. De gedachten om deze cup maar te laten voor wat het is en de volgende cup weer aan te sluiten is dan ook groot op het moment


    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De Porsche is zeer gevoelig voor het snel loslaten van de rem. Op het moment dat je onderstuurt door te hard te remmen, ben je geneigd de rem snel los te laten. Als je op dat moment ook nog instuurt, komt de kont voorbij zetten. Was erg merkbaar voor het aanremmen van de 1ste chicane op Brno en de 1ste bocht op Fuji. Soeplesse is key. Je kunt vrij lomp met je gas omgaan, maar qua remmen is het oppassen.

    Bij sommige bochten op Brno (harde aanrempunten) hielp het me om bij het begin van de remzone al lichtjes in te sturen, waardoor de auto al vroeg richting de apex wijst. Als je het volledige instuur-momentum ging opwekken op de normale instuurpunten, werd de kont erg zenuwachtig. Maar het belangrijkste is de rem vroeg en zachtjes op te laten komen. De Porsche houdt van momentum, dus je kunt beter iets eerder remmen en stabiliteit houden, dan laat remmen met een verhoogde kans op overstuur.
     
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik denk dat Wiethok en ik hetzelfde "probleem"hebben.:'-(
    Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak is.

    Bij Nascar is het alleen sturen. Dan ging het ook bij Wiethok prima.
    Maar zodra het remmen en gas geven wordt door bochtenwerk op een normaal circuit dan is het drama.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik word achteraf eigenlijk alleen maar bozer door de autistische uitleg in het eerste gedeelte van jouw betoog. :mad:}:]|:-:mad:
    Quote: "Mijn race was toch ook verziekt"
    Dat is toch geen excuus?
    Komt nog bij dat in de OP van deze cup trots werd vermeld dat racen met schade aan, inmiddels wel aan ons was toevertrouwd. Race like a Pro.
    Nou gisteren was jouw gedrag niet Pro.
    Het initiatief van beschuldigen, schelden en klagen TIJDENS de race, kwam uitsluitend van jouw kant terwijl jij wist dat mijn race ook totaal verziekt was en ik ook boos en teleurgesteld kon zijn.
    Als ik meteen als eerste was begonnen met schelden, vloeken en beschuldigen terwijl ik ook op dat moment dacht van: ik heb niets fout gedaan, hoe had jij dan op mij gereageerd?
    Ik had voorafgaande aan de race 3 nachtdiensten en 2 ochtenddiensten gehad, dus was ook niet fris meer.

    O ja bij het eerste lichte kontakt, het was schampen, was de FFB reactie erg heftig en auto niet meer te controleren. Dat was erg vreemd.
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :mad:
    Ik ga maar weer testen en knutselen aan set up stuurwiel om snelheid te vinden.
    Ben ik nuttiger bezig dan posten van letters in boze zinnen.:+
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    leuk dat online racen.:eek:
     
    LapjeNL70 en Surreallistic vinden dit leuk.
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Kan iemand nog even een replay posten van het incident van het jaar? :+
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Eens!! Waarbij het naar mijn ervaring niet alleen heel belangrijk is om het rempedaal rustig in te drukken, maar (vooral) om het pedaal rustig los te laten.
    Ik begin ook nieuwsgierig te worden. Kreeg er tijdens de race weinig van mee.
     

Deel Deze Pagina