Ik ga in eerste instantie voor de Stock car:
3 ovals en 2 circuits (SANOMA EN WGLEN). Die laatste zijn inderdaad “uitdagend” met deze auto’s en ook nog zonder remlichten, maar na een beetje oefenen zeker te doen. Voor de ovals pleit ik voor een 60 (?) minutenrace, met sprintraces (iets lagere puntentelling dan de eindoverwinning) op 20 en 40 minuten met direct daarna verplichte caution (evt. via een pitstop). Heb je 3 races in 1 en kan de raceleider even de standen noteren
Op plaats 2 voor mij de V8SC altijd erg leuk! BATHURST!!
M.b.t verschillende auto’s per cup, vind ik wel leuk. GT4 of GT3. Er is inderdaad altijd een snellere auto, maar dat kan per baan verschillen.
En als je de keuze vrij laat kan ieder kiezen wat ie wil. Als achteraf blijkt een verkeerde keuze eigen schuld. Verder zou je ook de puntentelling per circuit (bv progressief per week) kunnen aanpassen om het tot het einde spannend te houden.
Laguna was voor mij een ramp. Is sowieso al niet mijn baantje. In ronde 3 kwam Cold achterop daardoor had ik veel schade aan motor en aero. Eigenwijs tocht doorgereden tot mijn pitstopwindow. Alles weer spic en span, alleen werd de aero tijdens mijn pitstop niet gerepareerd, had dit per ongeluk uitgezet…, grrrr. Daarna van achteraan alleen nog Cold en Hills kunnen inhalen.
Wellicht is het wel handig dat mensen tijdens de race niet naar iedereen gaan lopen uitkramen dat men de banden niet hoeft te wisselen, zodat iedereen dat nog ff snel aanpast. Aan de ene kant wel zo collegiaal, maar voor mij dan weer niet. Anders had ik misschien nog wat dichterop anderen kunnen komen als die ook wat langer in de pit hadden moeten wachten. M.a.w. houdt je strategie in de race voor je.
Laatst bewerkt: 14 nov 2017