1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Goede zaak! Hopelijk is die cursor switch echt gefixt, meest frustrerende aan de game voor mij.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Schiet op met die update!!!

    Ja, ik weet dat ie pas de 16de komt, maar we hebben al lang genoeg geleden met deze game...

    Hopelijk speelt het straks weer grotendeels zoals 2017...
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Vanavond nog ff paar potjes spelen en dan ben ik zeer benieuwd of het morgen na de update echt als een 'andere' game aanvoelt die fijner speelt...

    Ik vermoed echter dat er hierna minimaal nog één gameplay patch nodig zal zijn om de game écht goed te krijgen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2017
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nu met de Enhanced update jeukt het om de Xbox One X versie te kopen ipv de PS4. Maar het gebrek aan Option File ondersteuning weerhoudt me. ;)
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wel fijn dat je ál halverwege November iets minder ergelijk kan spelen.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011

    Tja, onbegrijpelijk natuurlijk hoe ze het zo hebben kunnen verneuken na 2017, maar goed, beter laat dan nooit een patch/fix. Hopelijk neemt het aan aantal van de zeer aanwezige minpunten weg, zoals de idiote AI, de cursor-change, de lakse scheidsrechter, etc etc.

    XBO versie is geen option zonder option-files (HAAA!!!) Anders idd een reden om in een XBO X te investeren.
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, het is wel de vraag hoe goed de patch gemaakt is. We hebben in het verleden gezien dat beloofde updates maar half werden uitgevoerd of dat het verbeteren van het ene leidde tot verslechtering van iets anders.
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Tja, het blijft het Pro Evo team, he...!? Ze zijn prima in verbeteringen beloven, maar die beloften houden is vaak iets anders...

    Ach, ze zijn er in ieder geval mee aan de slag gegaan, dus dat is (hopelijk) alvast positief....

    We wachten het netjes af.
     
  9. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook wel benieuwd. Vrijdagavond in ieder geval alvast een coop-avondje met een maatje ingepland. Ik heb PES 2018 nog steeds niet gekocht, misschien na vrijdagavond bij minder ergernissen de game maar in huis halen. Echt de eerste keer dat ik PES niet op de release datum heb gekocht dit jaar. Terwijl ik al PES speel sinds PES 4 (stiekem al sinds International Superstar Soccer...wat ik overigens laatst weer ging spelen op de SNES...Dat is pas voetbal, inclusief overtredingen van de CPU en gele kaarten).
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    WAT?! Het is 0.00 uur en de patch is er nòg niet :lol:
     
    Nol vindt dit leuk.
  11. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Patch is online!
     
    Dranx vindt dit leuk.
  12. Dranx

    Dranx Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    53
    Mooi! Ik hoop dat jij niet hoeft te werken zodat je ons kan vertellen dat alles nu geweldig speelt :p
     
    Niels_x360 vindt dit leuk.
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    2gb, aardige patch! Ben benieuwd.

    Net even 5min aangezet, cursor change voelt soepeler en logischer aan. Moet langer spelen voor een betere indruk. Kreeg al wel snel een vrije trap mee.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2017
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Steam update is 798.5MB, ga nu gelijk even dezelfde match spelen als gisteravond...
    Was een match waar opvallend veel cursor-switches niet wilde meewerken, dus mooi vergelijkingsmateriaal.

    [EDIT] Eerste indruk qua gameplay is redelijk tot goed. Cursor switch is verbeterd maar nog niet perfect in mijn optiek. CPU neemt inderdaad nu iets vaker het risico met een sliding tackle, maar echt overtreding maken op gunstige positie's heb ik nog steeds niet meegemaakt. Wel extra op uit gegaan met veel gepingel...

    Overal voelde de gameplay nu wel meer in balans aan en zag ik minder gekke looplijnen van de verdedigers. Maar goed, na twee potten van 10 min is het denk ik nog lastig oordelen.

    Minder, de performance van de game is momenteel achteruit gegaan voor mij, veel framedrops! o_O (game lijkt ook offline te zijn)
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2017
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Potje Arsenal tegen Liverpool, 0 vrije trappen meegekregen.

    Tja.
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Net twee potjes op SS. Cursor change lijkt echt vloeiender te gaan, echter maar 1 vrije trap mee in 2 wedstrijden van 15min. Merk dus weinig van de agressie van de AI.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Wat meer potjes gespeeld en vrije trappen is IETS beter, maar het begint wel steeds meer op te vallen/storen hoe fucking scripted de game weer is.

    In 2017 vrijwel geen last van gehad, maar hier is het weer overduidelijk aanwezig tegen de CPU, en het is ongelooflijk irritant. Zat vroeger ook altijd in PES (4, 5), maar blijkbaar vonden ze het nodig dat weer terug te halen.

    Sta ik met 3-0 voor tegen Chelsea, geen reet aan de hand, en vervolgens gewoon 3 klotegoals tegen omdat middenveld ballen gaat weggeven, de verdediging in slaap is gevallen, alle tackles niets uithalen, en hun spits(en) opeens alles foutloos afmaken.

    Je zou er bijna een vliegticket naar Japan voor kopen om die developers met een ouderwetse Xbox Duke controller aan gort te meppen.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heb nu 6 potten van 10 minuten gespeeld sinds de patch en ik vind het zeker een aangename verbetering van de game.
    Voor mijn gevoel speelt de CPU nu ook meer met tactische varianten waardoor de wedstrijden nog afwisselender zijn en leuker voetbal opleveren.

    Dit moeten ze maandelijks gaan doen, houdt de game wel lekker fris zo. :+

    Speel momenteel wel alleen maar 'exhibition' waar voor mijn gevoel beduidend minder 'scripting' in voor komt. Tijdens een Cup, Competitie of Master League wedstrijd zie ik helaas ook te vaak dat de CPU overduidelijk in standje 'god-mode' gaat. Scoren op commando terwijl jou spelers nog geen pass meer over 5 meter kunnen geven... 8)

    Framerate is gelukkig weer stabiel, W10 was schijnbaar met een update bezig op het moment dat ik de eerste keer de game ging testen. Nu weer heerlijk soepel.
    Online verder nog niets kunnen testen, want de servers voor de PC leken gisteren de hele dag onbereikbaar te zijn of in beroerde staat van dienst.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Tsja, ik heb nog niks kunnen proberen. Ik ben geveld door de griep en ik kan niet eens fatsoenlijk een controller vasthouden 8)
     
  20. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb nog niet gespeeld sinds de patch morgen maar weer ff aanslingeren:)
     

Deel Deze Pagina