1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Star Wars Battlefront II

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 15 apr 2017.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ok, ik geef je niet graag gelijk maar vooruit.

    Tuurlijk is het onzin dat je nu alle shit kan kopen in tegenstelling tot ervoor spelen.
    DICE zou hierin gewoon een gouden middenweg moeten verzinnen die de grinders in staat stelt om net zulke leuke spullen te bemachtigen als degene die er bakken met geld tegenaan smijt. Ze hebben aangegeven te luisteren naar de community ... maar of het ook de boel kan redden (in the end) betwijfel ik.

    FIFA is hier mee begonnen (hoi EA!) inderdaad. De mogelijkheid om bakken met geld te spenderen aan pakjes om zo een betere speler te krijgen. Ook hier kon je als "normale" speler niet tegenop. Sterker nog, de eerste FUT was meer handelen om zo je team te handhaven. Was niks leuks aan.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2017
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jammer dat je de crux nog steeds niet lijkt op te vatten van het hele probleem hier.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Maaarrrrrr gelukkig is er geen season pass of paid DLC :) \o/
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Misschien beter leren lezen Sven. Heb geloof ik nu al 400x aangegeven dat ik ook tegen deze beslissing ben. Galbak. Vind de hele situatie nu behoorlijk overdreven. Alles word nu aangepakt om de mensen af te branden die hier aan gewerkt hebben, daar heb ik het over. Heel erg dat je d.m.v geld een voordeel hebt op de spelers die er geen geld in willen steken. Helemaal eens.

    Wat dat betreft had je een prima medewerker bij EA kunnen zijn. Hou nu maar op met puntjes scoren bij je matties :)
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dat zou er nog eens bij moeten komen! :p
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit is niet de eerste en zal vast ook niet de laatste keer zijn dat jij reageert en gelijk met name calling komt. Zo moeilijk om normaal een discussie te voeren? Jammer.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  7. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Had liever een season pass gezien dan deze p2w bullshit.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het huidige systeem is voor EA een stuk interessanter omdat je de community niet in twee-en splits door een seasonpass, zodra de eerste DLC dropt ben je 50% van je playerbase kwijt. (al heeft het als gebruiker als voordeel dat het ''gezonder'' is voor de game)
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vind het wel lekker dat de community eindelijk eens laat merken dat de maat vol is. Een dev/uitgever denkt nu wel 2x na voordat ze met P2W bullshit komen aanzetten.
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Als je de discussie gevolgd had, in plaats van weer een persoonlijke hetze uit te spreken, dan had je misschien door gehad dat ik het nu over de witch-hunt had richting het personeel van DICE. Die hele discussie over Pay-2-Win heb ik wel gehad en geef daar iedereen groot gelijk in. Best lachwekkend dat je mij beticht van "name calling" ... misschien even je post teruglezen pik!
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Het gaat mij ook om het feit dat lootboxen wel degelijk de gameplay beinvloeden. In het opzicht dat het natuurlijke unlocking proces impliciet wordt afgeremd, zodat de behoefte bij de speler/consument hoger wordt om lootboxes te kopen en het unlocking proces te versnellen.

    De lootboxen zijn dus niet een feature aan de zijlijn (ook al lijkt dat zo), het spel is centraal rond dit concept opgebouwd. Zoals een free-to-play spelletje op je mobiel. Timers in zo'n spel versnellen of *nu* "misschien" betere loot krijgen? Prima, daar ga je voor betalen. Het grote verschil is dat je voor dat soort spellen geen bedrag up-front betaalt.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Helaas was dit een van de punten die door de community als feedback werd gegeven na het eerste deel. De dlc werd niet gespeeld.

    Wat dat betreft kwam Jackfrags wel met een helder inzicht op het geheel, want volgens hem schijnt DICE amper directional freedom te hebben met de game. Letterlijk alles moet langs Lucas voor goedkeuring en canon blijven. Ze kunnen geen gekke Skins verkopen, want dat past volgens Lucas art niet in een star wars product. EA wil toch geld zien en hebben daarom een executive producer erbij gehaald die van paladins afkomt (een f2p game). Zie nu, een game voor 60 euro met een f2p model.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    bulletproof010 en Zifnap vinden dit leuk.
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Er zijn echter grenzen.
    Het is terecht dat je je als community richt tot de ontwikkelaar ... maar het gaat verder dan dat. Dit is een beslissing die diep vanuit EA komt waar de EA DICE (of DICE w/e) medewerkers geen reet aan kunnen veranderen.

    Huh? Heb je het nu over Lucas die de creative beslissingen neemt m.b.t Battlefront 1 en 2? Of .... ? Want dit is natuurlijk gewoon dikke vette onzin mag ik hopen. Disney kocht in 2012 Lucasfilm waarin Lucas zijn Star Wars voor een paar tientjes verkocht. Zie niet zozeer hoe Lucas de boel nu nog kan beïnvloeden? Hij heeft immers al vaak zat gezegt niks meer met Star Wars te hebben en dat ze er mee mogen doen wat ze willen.
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Geen persoonlijke hetze hier ;) ik ben niet uit op een soort van boxwedstrijd. Vond in jouw reactie de kern van Tyrant's verhaal niet terug en reageerde daarop.

    Welke Witch Hunt bedoel je precies? Want je weet dat die zogenaamde EA medewerker op twitter met zijn death threats helemaal geen EA medewerker is?

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Daarnaast is het denk ik een te simpele conclusie om EA als de (enige) Boeman aan te wijzen, en de DICE-devs als engeltjes te zien.
     
    Jimmy J. en Tyrant vinden dit leuk.
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mwa, je kan af en toe nogal vaag uit de hoek komen ;-) Dat ben ik wel van je gewend. Relax.

    Witch-Hunt, in de trend van, alles opjagen wat momenteel met EA/DICE te maken heeft.
    Het downvoten van posts op Reddit. -20.000 downvotes terwijl er gewoon door een ontwikkelaar word gereageerd. Dezelfde ontwikkelaar die echt compleet kapot gemaakt word vanwege een keuze in zijn spel. Je hebt ballen nodig om daar te antwoorden.

    Zijn maar zat achterlijke posts (die gelukkig verwijderd worden) waarin echt de meeste lelijk dingen staan. Deze hele Pay2Win situatie is gewoon weer een stap in de verkeerde richting. Een stap die we, denk ik, vaker tegen gaan komen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind het juist mooi dat er nu een punt lijkt bereikt van 'dit pikken we niet meer'. Zo'n 1.0 score op Metacritic is ook gewoon een signaal naar andere uitgevers. Prima voorbeeld dat de consument eens hun recht gebruikt.

    Nu maar hopen dat de game ook matig gaat verkopen. Dat meen ik serieus.
     
    X-Junk, B Tender, Maddmonkey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik ben het met jullie eens dat DICE ook niet helemaal onschuldig is. Men had denk ik harder tegen bepaalde beslissingen in moeten gaan.

    Met name het laatste is interessante informatie. Dat verklaart het impliciete f2p gevoel bij deze game.
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Tuurlijk maak je een statement en het zal moeten blijken wat voor veranderingen er nog door gevoerd gaan worden. Nogmaals, het is prima om je als community te laten horen ... maar dat moet niet ten koste gaan van mensen die bloed/zweet/tranen/dollars in de game hebben gestopt.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En ik denk persoonlijk dat er daarom zoveel mensen pissed off zijn op het moment. Het is gewoon de druppel en de community van gamers lijkt er klaar mee te zijn. Wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind. Met zoveel aandacht is het hele verhaal al langs verschillende media outlets geraakt en is het verhaal in het vizier van mensen die niet alleen op gamesites rondhangen. Ik hoop persoonlijk dat al die backlash ervoor zorgt dat dit niet de norm gaat worden.

    En juist daar zijn mensen zo pissed off over. We kunnen ons allemaal wel voorstellen dat er zonder season pass een andere vorm zou komen, maar niemand wil 60 euro betalen voor een f2p game (met mooie graphics).
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina