1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Sign-up] EU Megane Trophy AM cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 24 nov 2017.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ben niet bekend hoe andere organisaties dat doen, maar voor de grootste (FIA) zijn kerbstones géén onderdeel van de baan. Voor elke kerb ligt ook een witte lijn, en die is leidend.

    Geven ze ook uitleg waarom het gepatched is? Kan me slecht voorstellen dat er in 2.0 veel misbruik van werd gemaakt.
     
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    :lol::lol: Tuurlijk SMS.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het inlossen van de penalty is gepatched, niet de tracklimits. Aldus Ian Bell (CEO).

    Zo was een veelgehoorde klacht dat mensen in Eau Rouge buiten de baan konden komen, om vervolgens bij het aanremmen Les Combes pas de slowdown deden. Waardoor je enkel wint en niet verliest.

    De klacht is ook eigenlijk, vanuit de community, niet dat er penalty's zijn. Maar de onduidelijke manier van inlossen ervan. Bijvoorbeeld dat je met HUD OFF geen idee hebt of je een slowdown hebt en als je de slowdown ziet, hoelang en hoeveel tijd je moet "verliezen" om de "gewonnen" tijd van de tracklimits te compenseren.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    In het spel nemen ze ze wel mee als onderdeel van de baan.
    Zoals ze van SMD zelf zeggen: Kerbs are part of the track IN THE GAME. We're not talking about FIA rules but ingame rules.
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Was ik er toch een beetje bij :rolleyes:. Ben benieuwd hoeveel punten ik heb gehaald. Vrees dat ik mijn 2e plek kwijt ben...

    Jammer dat ik er niet bij kon zijn, vind het echt een leuke cup!

    Had Star Wars al eat langer op de agenda staan. Echt een aanrader! 2,5 uur maximaal genieten!
     
    GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Tjah daarom heet het Hud off he.
    Verder is het inderdaad wel vaag wat je nu precies moet doen om van de penalty af te komen.. Is gas-los voldoende, of Los je de penalty eerder in als je er ook bij remt?? Etc etc
     
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Naar mijn mening kan je je game beter niet profileren als een simracer als je vervolgens je eigen regeltjes gaat verzinnen.

    Ik heb de game post-patch nog niet gespeeld, maar als ze bovenstaande logica echt consistent hebben ingevoerd, zitten er toch een hoop bochten in de game waar je makkelijk kan afsnijden. Zolder heeft op veel punten hele brede curbs, dus zal je regelmatig vier wielen buiten de baan zitten. Eerste chicane op Le Mans kan je nu dus ook een hele andere lijn nemen. Nu ik erover denk, iedere chicane in de game zal nu veel sneller zijn dan voorheen. Precies het tegenovergestelde van waarvoor een chicane is bedoeld.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit is wat mij betreft geen onderdeel van de HUD. Ik vind het wel vervelend; in auto's die genoeg info hebben op het stuur/dashboard vind ik het wel leuk om zonder HUD te rijden. Maar voor je het weet mis je een slowdown dus.

    Naja, de FIA is niet heilig natuurlijk. In andere raceklassen wordt wijd gaan over asfalt runoff wel getolereerd bijvoorbeeld. Je laatste stukje is niet waar trouwens; penalty's krijg je zeker niet minder snel, en aflossing is veel moeilijker. In de praktijk gaat elke race even lang of langer duren als met 2.0, niet korter.
     
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Punt is dat bovenstaande uitleg het alleen nog maar waziger maakt wat nou daadwerkelijk de 'regels' zijn in de game. Want consistent is het blijkbaar niet.

    Ik kan me ook haast niet indenken dat er motorsportorganisaties zijn die consistent zeggen dat curbs onderdeel van de baan is. Tuurlijk zijn er uitzonderingen die specifiek naar de coureurs worden gecommuniceerd, maar daarom heten ze ook uitzonderingen.
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    BRIEVING KNOCKHILL NATIONAL 20 DECEMBER:

    Ingame Weer/Time: Kwalificatie 11:00 uur Light Fog, Heat 1: 13:00 uur, Clouded , Heat 2 : 15:00 uur Clear, Heat 3: 17:00 uur Clear. Ingame Date: 01-09-2017
    Heat 1: 13 rondes; Staande start. Startvolgorde o.b.v. uitslag kwalificatie
    Heat 2: 13 rondes (incl formation lap). Vliegende start. Startvolgorde: REVERSED Grid uitslag Heat 1
    Heat 3: 26 rondes (incl formation lap). Vliegende start. Startvolgorde: REVERSED Grid uitslag Heat 2


    EXTRA INFO
    Pitstop heat 3: LET OP dat je een juiste bandenstrategie aanmaakt. Alle 4 de banden moeten gewisseld worden, de pitstop duurt bij allen rond de 25 seconden! Tijdens de pre-race scherm heb je 2 minuten de tijd om nogmaals je pitstop strategie te checken. Die wil nog wel eens verspringen in de strategie zelf!

    HEAT 1,2 en 3:
    Safetycar. Mocht het nodig zijn dan kan de wedstijdleiding een “safetycar inroepen” Als dat door de wedstrijdleiding geroepen wordt dan gaat de nr1 langzaamaan rijden. Max 1e versnelling en vangt het veld verder op. Als iedereen weer is aangesloten volgt een reguliere “vliegende start”zoals hieronder beschreven. Mocht de safetycar vallen in heat 3 tijdens de pitwindow kan je daar gebruik van maken. Maar je neemt de positie in die je bij het uikomen van de pits hebt. Verder houdt de wedstridjleiding dan geen rekening of je al dan niet al aangesloten bent in het veld.

    HEAT 2 en 3:
    Vliegende start: wacht!! totdat de lichten op groen gaan, anders krijg je een drive-through penalty. Vervolgens rijdt iedereen rustig naar zijn start positie. Jouw positie wordt vooraf in de lobby medegedeeld. Voor begin sector 3 moet iedereen zijn positie ingenomen hebben. De nr 1 van de reversed grid voorop etc.etc. Vanaf dan wordt er in 1 lijn achter elkaar gereden vol gas in 1e versnelling. Pas als jezelf de start/finishlijn gepasseerd bent mag je opschakelen en vanaf dan inhalen! Zorg dus dat je goed aangesloten bent op je voorganger. Een “aanloopje nemen” naar start/finish kan dus niet!

    HEAT 3:
    Eén Verplichte pitstop met bandenwissel in ronde 13,14,15,16 of 17. Let op dat je niet in ronde 12 dus al de pit in duikt! Bij de pitstop MOET je alle 4 de banden wisselen. Je moet dit zelf aanmaken in de pitstop strategy!! Als je default laat staan of als je het overlaat aan je crew om wel of niet te wisselen heb je kans dat je met de oude banden door gaat. Als geconstateerd wordt dat de pitstop niet regelmentair is zal de "gewonnentijd + 10 sec" bij de eindtijd worden opgeteld.

    Heren het is een "BEGINNERS-CUP" fouten kunnen door de "nieuwkomers" gemaakt worden. Daar gaan wij sportief mee om. Let ook op bij inhalen!

    [​IMG]
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Wordt een aardig slagveld met penalty's voor mij. Heb welgeteld 2 cleane rondes gereden van de 40 :')
     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Helaas flink wat plekken verloren terwijl ik geen fouten heb gemaakt. Morgen probeer ik er weer bij te zijn!
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb er zin in vanavond!
    Heerlijk baantje met een hoog gooi en smijt gehalte<3

    Inhalen wordt hier wel een dingetje.
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog 3 actiefoto's van de Voorbereiding vorige week met @Flying potatoo
     
    B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik moet werken vanavond :'-( Keek onwijs uit naar dit baantje :oops:
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Fuck dat werken van jou!
    Je hebt nooit meer tijd voor ons.

    En hoe moet dat dan straks als er kinderen zijn?
    Ga je dan ook je werk kiezen?

    Jim, ik geef je nog één kans.
    Vanavond ben je er bij, of ik vertrek met mijn hele hebben en houden naar mijn moeder.

    Ik doe dit niet voor jou, ik doe dit voor ons <3



    :p
     
    Rossi46, ColdzeroNL en B Tender vinden dit leuk.
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Je klinkt wel als een vrouw want vorige week in een ander topic zei je zelf precies hetzelfde ;) Volgens mij pub en dat je er eigenlijk geen tijd voor hebt.
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dan is mijn opzet gelukt.
    Opdringerig, vrouwelijk maar toch begripvol met een zwoele stem. Dat klinkt als ik!
     
    hillss vindt dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dat wordt gezellig bij je moeder dan! Kunnen we splitscreenen
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina