1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Sign-up] EU Megane Trophy AM cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 24 nov 2017.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Even los van wie schuldig was... Lekkere crashes! :D

    Overigens vind ik Gold niet 100% fout, @Beltoni had kunnen beseffen dat zijn verdedigende lijn niet 'snel' genoeg was. Hij doet er relatief lang over om naar rechts te rijden, waardoor Gold daadwerkelijk zijn auto ernaast kan krijgen. Zodra het 1ste filmpje 0:12 aantikt had Beltoon al helemaal rechts moeten zitten vind ik, want nu kan ik begrijpen dat Gold het probeert. Al was het idd beter geweest om bij de 1ste move van Beltoon de linker kant te kiezen.

    Maar wat las ik nou? Stonden penalty's uit? Hoe ging dat?
     
    Racerblade01 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Drama.

    Kwalificaties werden verreden met enorme shortcuts (dik 1,5 - 2 seconden onder de pace met penalty's)
    Wij, als groep, zijn gewoon niet in staat om een lijn te trekken op banen zoals deze, tussen een nette lijn en een complete afgesneden lijn.

    Zelf ook aan schuldig gemaakt, maar je was veel minder bezig met racen, maar meer met afsnijden.
    Dat is ook de reden dat ik hem tijdens race 2 heb uitgezet. Blauw geergerd aan mijzelf en aan anderen.
     
    GoldPwnageNL en Beltoni vinden dit leuk.
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Oke. Ja... dat was op zich wel te verwachten denk ik. Altijd al geroepen: Penalties zijn kut. Penalties uit zijn nóg kutter. Maar, goed dat het getest is :)
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat is ook de enige juiste conclusie van de avond. Goed dat het getest is, maar op deze baan (waar afsnijden mogelijk is) zijn we er gewoon niet klaar voor.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Denk dat niemand er klaar voor is. Zelfs de meest professionele coureurs ter wereld, Max Verstappen en co, snijden alles af wat maar mogelijk is, als ze denken er mee weg te kunnen komen (Verstappen@Cota e.d.).
     
    Jimmy J. en Kimi NL vinden dit leuk.
  6. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Ik lees het al weer, er was duidelijk een gebrek aan een natuurlijke leider. Iemand die de groep op bepaalde momenten tot de orde kan roepen en waar, mede door zijn van nature aanwezige charisma, ook naar geluisterd wordt. De King of the Hill, het absolute Alfa mannetje, zo iemand die mensen blindelings vertrouwen en waar men als het moet door voor het vuur zal gaan. Zo'n iemand was er dus gisteren helaas niet bij. Ik wil mij daarom excuseren door zonder berichtgeving vooraf niet aan de start te verschijnen, ik kreeg op een vrij laat tijdstip door dat er een oude bekende op de koffie wilde komen en moest daarvoor de nodige voorbereidingen treffen:D:p.

    Zonder gekheid, ben eerlijk gezegd blij dat ik er niet bij was. Zonder penalty's rijden is vragen om problemen, dat kon gewoon niet goed gaan. Zéker niet met een behoorlijk competatief groepje dat wij hebben.

    Heren, laat dit een wijze les zijn voor de toekomst. Bij deze wens ik een ieder een hele fijne Kerst toe. Wees lief voor elkaar, maar vooral zuip en vreet je helemaal het leplazerus, want dat is waar Kerstmis in deze tijd voor staat. En probeer je niet zo te ergeren aan jullie schoonmoeders, mochten jullie die hebben. Mocht dat wel het geval zijn, is er altijd wel ergens een meubelboulevard open om naar toe te vluchten met vrouwlief. Heerlijk toch, die Kerstdagen. Ja, ik spreek uit ervaring.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik al het getier en geklaag niet helemaal snap. Wellicht dat ik wat luchtiger met deze cup om ga omdat ik sporadisch mee doe, maar ik vond het gisteren harstikke leuk racen. Heerlijk gooi en smijt autootje op een gooi en smijt baantje.

    Het uitschakelen van penalties had natuurlijk een negatieve invloed op de quali (waar ik zelf ook debet aan was), maar buiten dat ging iedereen er volgens mij prima mee om. Uiteraard gingen te rondetijden omlaag, dus je weet dat men de bochten wat scherper aansnijdt, maar er was geen sprake van vol de chicane over vliegen en dat soort grappen.

    En de crashes waren wel dik ja :D
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @asjemenou75 was er gewoon bij hoor! :rolleyes:
     
  9. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Die nam mijn taken inderdaad waar, bij afwezigheid van ondergetekende;):D
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Lief dat jullie toch even gewacht hebben, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om te reageren voor de groep.

    Erg jammer hoor, dat dit bij een BEGINNERSCUP op deze manier moet, het gaat om de fun, het gaat om het leren en met name het plezier hebben zodat nieuwe coureurs zich welkom voelen, het leuk vinden om mee te doen en met name kunnen inschatten dat wij als groep LEUK en sportief met elkaar omgaan en naast serieuze competitie op zondag ook veel plezier kunnen hebben op woensdag. Nee wat gebeurt er ? Alle ouwe rotten hebben discussie met elkaar dat het niet meer over racen gaat, en de helft stopt er mee. Ik ben blij dat flying potato nog wel bleef, maar gisteravond heeft een erg leuke uitstraling naar potentiele nieuwe coureurs (die al dan niet al meedoen of zoals nu meelezen op het forum), die we echt wel nodig hebben willen wij niet met 3 man in de lobby overblijven.

    Ik neem het vooral mezelf kwalijk dat ik jullie kennelijk niet juist heb ingeschat op “volwassenheid”. Ik had echt verwacht dat iedereen wel bereid zou zijn om zich iig in te spannen om binnen de lijntjes te rijden. Ik had van jullie verwacht dat als 1 iemand toch zou “afsnijden” er een “corrigerende" opmerking geplaatst gaat worden. Nee wat doen we met zijn allen? als 1 iemand het doet? Dan doe ik het ook, met als gevolg dat chicanes rechtdoor worden genomen en er met 4 wielen door het gras gereden wordt zodat we maar vooraan kunnen starten, waarom???? En dan met name het gezever erna.....

    Ik had de penalty’s aan moeten zetten, ookal was dan weer de dicussie geweest dat er niet te racen valt omdat inhalen moeilijk is en met al die mensen die van de baan schieten waardoor je een penalty krijgt wat niet eerlijk is.

    Het stoppen tijdens de race vind ik ook niet kunnen, ongeacht het excuus. Het excuus dat dit in het belang van gezelligheid is of eigenbescherming is kul, dan gooi je maar even je mic af en bijt je je tong er maar af en doe je de volgende heat maar weer mee. Maar als iedereen maar lekker annoniem er meteen uitstapt als hij van mening is dat er “onrecht” wordt aangedaan en het ff niet meer leuk vindt kan je net zo goed in een openbare lobby racen waar je na 2 rondjes met zijn 3en rijdt. Je kan altijd even een PM doen na de race en dan kijk ik ernaar en doe ik er wat mee de betrokkenen krijgen altijd een reply van mij en mijn mening en consequenties, al dan niet positief.

    Ook de discussie tussen Gold en Bel, voer die svp ff via een PM en niet via het forum zodat lekker iedereen kan meegenieten. Ik heb de beelden en ik zal jullie beiden per PM laten weten wat ik ervan vind.

    Niemand krijgt ook maar 1 punt! En heeft iedereen DSQ (behalve de nieuwkomers) achter zijn naam voor de afgelopen race…..! Met blote benen naar bed vanavond en als je er volgende week woensdagavond nog bij bent, dan geen gezeur over wat dan ook! dat doe je later maar in een pm naar mij, geen ge-race-quit en als je dat dan toch doet niet de wise guy uithangen door later te zeggen dat je verbinding uitviel……stelletje kleuters
     
    MaxWV, Olijke Poffer, Kimi NL en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    =(

    En toch vond ik het best gezellig gisteren...
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Denk dat het komt door hoe we er in staan Rossi. Heb me echt wel vermaakt!
     
  13. Victor-J

    Victor-J New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik had me even af moeten melden! Ik had eerst wat anders op de planning gisteren, maar was sowieso niet van plan om mee te gaan rijden. Ik heb die baan flink geoefend, maar ik kreeg werkelijkwaar geen enkele rone goed zonder een keer buiten de baan de komen. Laat staan dat ik een race van 24 ronden ga doen.

    En sorry Beltoon, vorige race had ik even je livery geleend ;)
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Enerzijds moeten we tijdens de race onze mond houden, niet mekkeren, en leuk en gezellig zijn.. Anderzijds wordt van ons verwacht dat we elkaar corrigeren als er afgesneden wordt.

    Het is ook een beetje het een of het ander Pieke! Tijdens de eerste races op Red Bull Ring was ik juist degene die 'mekkerde' als er afgesneden werd door mensen en dat werd me verre van in dank afgenomen. Toen was ik gevoelsmatig een van de weinigen die 'netjes' reed en voelde ik de frustratie bij mezelf om het afsnijden om me heen. Silverstone was imho stukken beter voor elkaar, waar we allemaal met dezelfde tracklimits moesten dealen, en er geen grijs gebied was qua afsnijden/bijsnijden.

    Tijdens kwali en race 1 werd er bovendien relatief weinig gemekkerd/gecorrigeerd naar elkaar, wat er bijna automatisch dus voor zorgde dat er veel werd afgesneden, ook door ondergetekende, wat bij verschillende mensen uiteraard (terecht) tot onvrede leidt, die zich wel (of althans een beetje meer) aan de regels hielden.

    Ik blijf erbij.. het is iets van alle tijden en alle niveaus, je ziet het tot aan de F1 aan toe. Als mensen denken ergens mee weg te kunnen komen in een wedstrijd, vriendschappelijk of met miljoenen op het spel, zullen ze het uiteindelijk niet nalaten te doen, vooral als ze anderen het (onbestraft) zien doen.

    Gewoon de penalties terug aanzetten en nooit meer op Knockhill racen, en het komt denk ik automatisch weer goed. En já dan zullen mensen weleens een vervelende penalty aan de broek krijgen, maar dan hadden ze maar binnen de lijntjes moeten rijden. Dat er niet meer op de limiet zou kunnen worden gereden is bullshit, de limiet is alleen verschoven naar de tracklimiets die PC2 voorschrijft in plaats van 3 meter verder naar buiten en 3 meter verder naar binnen op de baan.

    Wanneer in Knockhill niet ingehaald kan worden met tracklimits aan, wordt daarmee dus feitelijk gesteld dat je alleen kunt inhalen door bochten af te snijden of bij te snijden. Als dat werkelijk het geval zou zijn, dan hadden we nooit op Knockhill moeten gaan rijden.

    En op moment dat ik geen plezier meer beleef aan een race, met vooral frustratie en boosheid als emoties, dan stop ik gewoon met racen :) Beter voor iedereen, echt waar.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2017
    asjemenou75, Racerblade01 en Beltoni vinden dit leuk.
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Gisteren was gewoon kut. We hebben weer wat geleerd. Punt.

    Op naar de volgende race!
     
    asjemenou75 en B Tender vinden dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    # metoo :cool: hoor!!

    @ Stijn!!;)

    Disqualified: GoldPW (DSQ), Rossi (DSQ), Autogespot (DSQ), Kimi (DSQ x2), Tender (DSQ), Wiethok (DSQ), Beltoon (DSQ)
    All for Leaving the track (or lobby) (most of the time) and gaining to many advantages or commeniting on race control.

    Disqualified: Asjemenou75 (DSQ)
    >107% rule

    Winner (without points) Knockouthill Massacre (heat 1,2,3,): FLYING POTATO --> wie maakt even een banner voor Flying Potato?

    Zo en dan nu de punten:

    [​IMG]

    Wel voor de volledigheid nog ff de uitslag:

    Heat 1: 1.) GoldPW, 2.) Rossi, 3.) Autogespot, 4.) Kimi, 5.)Tender, 6.)Flying Potato, 7.) Wiethok, 8.) Beltoni, 9.) Asjemenou.
    Heat 2: 1.) Auogespot, 2.)Flying Potato, 3.)Rossi, 4.)Asjemenou, 5.)GoldPW.
    Heat 3: 1.) GoldPW, 2.) Rossi, 3.)Flying Potato, 4.) Autogespot, 5.) Asjemenou.

    Dan voor diegene die op 2e kerstdag niets te doen hebben en verplicht voor diegene die afgelopen race DSQ kregen:
    Er wordt op Knockhill International een extra endurance race ingelast met onbeperkt punten:

    Tijd: 26-12: 23:00 - 03-00 uur
    Ingame time: 23:00 - 03:00 uur
    Time progression: off
    Weer: Heavy Fogg, Snow blizzard
    Car: 2016 Dallara Honda of Chevrolet
    Schade: onvolledig
    Tracklimits: staan uit.

    Voor de rest, liefjes! fijne feestdagen!! En we zien elkaar iig woensdag 3e kerstdag op Nurburg....brieving volgt. penalties staan aan .....denk ik.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tijd: 26-12: 23:00 - 03-00 uur
    Ingame time: 23:00 - 03:00 uur
    Time progression: off
    Weer: Heavy Fogg, Snow blizzard
    Car: 2016 Dallara Honda of Chevrolet
    Schade: onvolledig
    Tracklimits: staan uit.




    Ik ga stuk hier... #held
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    BRIEVING NURBURGRING SPRINT 27 DECEMBER:

    Ingame Weer/Time: Kwalificatie 11:00 uur Light Fog, Heat 1: 13:00 uur, Clear , Heat 2 : 15:00 uur Clear, Heat 3: 20:00 uur Light Cloud. Ingame Date: 01-10-2017
    Heat 1: 7 rondes; Staande start. Startvolgorde o.b.v. uitslag kwalificatie
    Heat 2: 7 rondes (incl formation lap). Vliegende start. Startvolgorde: REVERSED Grid uitslag Heat 1
    Heat 3: 14 rondes (incl formation lap). Vliegende start. Startvolgorde: REVERSED Grid uitslag Heat 2

    EXTRA INFO:

    Penalties staan aan op deze baan.

    Pitstop heat 3: LET OP dat je een juiste bandenstrategie aanmaakt. Alle 4 de banden moeten gewisseld worden, de pitstop duurt bij allen rond de 25 seconden! Tijdens de pre-race scherm heb je 2 minuten de tijd om nogmaals je pitstop strategie te checken. Die wil nog wel eens verspringen in de strategie zelf!


    HEAT 1,2 en 3:
    Safetycar
    . Mocht het nodig zijn dan kan de wedstijdleiding een “safetycar inroepen” Als dat door de wedstrijdleiding geroepen wordt dan gaat de nr1 langzaamaan rijden. Max 1e versnelling en vangt het veld verder op. Als iedereen weer is aangesloten volgt een reguliere “vliegende start”zoals hieronder beschreven. Mocht de safetycar vallen in heat 3 tijdens de pitwindow kan je daar gebruik van maken. Maar je neemt de positie in die je bij het uikomen van de pits hebt. Verder houdt de wedstridjleiding dan geen rekening of je al dan niet al aangesloten bent in het veld.

    HEAT 2 en 3:
    Vliegende start
    : wacht!! totdat de lichten op groen gaan, anders krijg je een drive-through penalty. Vervolgens rijdt iedereen rustig naar zijn start positie. Jouw positie wordt vooraf in de lobby medegedeeld. Voor bocht (begin sector 3 moet iedereen zijn positie ingenomen hebben. De nr 1 van de reversed grid voorop etc.etc. Vanaf dan wordt er in 1 lijn achter elkaar gereden vol gas in 1e versnelling. Pas als jezelf de start/finishlijn gepasseerd bent mag je opschakelen en vanaf dan inhalen! Zorg dus dat je goed aangesloten bent op je voorganger. Een “aanloopje nemen” naar start/finish kan dus niet!

    HEAT 3:
    Eén Verplichte pitstop met bandenwissel
    in ronde 10,11 of 12. Let op dat je niet in ronde 9 dus al de pit in duikt! Bij de pitstop MOET je alle 4 de banden wisselen. Je moet dit zelf aanmaken in de pitstop strategy!! Als je default laat staan of als je het overlaat aan je crew om wel of niet te wisselen heb je kans dat je met de oude banden door gaat. Als geconstateerd wordt dat de pitstop niet regelmentair is zal de "gewonnentijd + 10 sec" bij de eindtijd worden opgeteld.

    Heren het is een "BEGINNERS-CUP" fouten kunnen door de "nieuwkomers" gemaakt worden. Daar gaan wij sportief mee om. Let ook op bij inhalen!
     
  20. MaxWV

    MaxWV Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik doe aanstaande woensdag mee mannen. Excuses voor het feit dat ik mij de afgelopen keer niet heb afgemeld, er kwam last-minute een ritje voor mijn werk doorheen. Het zal dan de eerste keer voor mij zijn. Ik zie dat de laatste race nogal wat teweeg heeft gebracht ;) ik ben benieuwd naar Nurburg Sprint!
     

Deel Deze Pagina