XBOX 2 Geruchten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alex V, 23 aug 2003.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is er nog geen thread over de volgende xbox. Dus als je al wat hoort of hebt gehoord over deze nieuwe machine post t hier dan ff. Dan houden we alle rumors bij.

Duidelijk is in ieder geval dat de xbox 2 gebruik gaat maken van een ATI chip zoals de meesten van jullie wel weten. Aangezien de xbox 2 in 2005 uit gaat komen kun je een voorspelling maken van de direct X versie waarop de chip gebaseerd gaat worden. ( Dus o.a. welke "effecten" de kaart kan gaan showen)Direct X 8 werd volgens mij rond 2001 gereleased en direct X 9 vooraan in 2003... Direct X 10 wordt verwacht rond eind 2004 begin 2005. Dat betekent dat Direct X 10 de features zal bevatten van onze nieuwe xbox. Dat is erg mooi aangezien de effecten van direct x 9 al onvoorstelbaar zijn. Dat belooft dus veel moois. (De kaart in de huidige xbox is nog gebaseerd op direct x 8 features. ) De pixel shader technieken en dergelijke zullen sterk worden verbeterd waardoor het water veel mooier is o.a. Ook kun je verwachten dat muren niet meer vierkant en plat zijn met "mooie textures( behang ) maar dat de muren echt ronde vormen krijgen met losse stenen etc die allemaal ook weer interactief reageren op de omgeving.

Wat echt steeds belangrijker wordt in games is anti-aliasing... iets waar onze xbox toch een beetje de power voor mist. Dit is dus het afronden van pixels waardoor het er minder hoekig uitziet. Minder karteltjes dus en meer realisme... ( kijk naar halo 1 dat is erg kartelig in multiplayer) Goed voorbeeld is Half Life 2 dat een indicatie geeft van waar de xbox 2 naar toe gaat. Een ding is zeker... Een game als Half Life 2 op de beste PC nu wordt tegen die tijd een peulenschil voor de xbox. De xbox heeft ook maar 16 bit kleuren output omdat het op een tv komt en een lage resolutie. Dat is dus een nadeel maar daar staat tegenover dat er veel grafische kracht over blijft voor grafische eye candy... Als je dan ook nog bedenkt dat de xbox alles op een moederbord heeft geplakt betekent dat je geen gezeik hebt met poorten ( AGP ) waar alles door moet en de bandbreedte omlaag haalt.

Ook de kleuren zullen mooier zijn. Namelijk met behulp van 128 bit studio precise kleur waardoor het er allemaal bijna levensecht uit gaat zien. Misschien bestaat tegen die tijd al wel 256 bit maar ja who cares. Mooi zat iig.

Verder gok ik op een AMD processor voor de xbox 2. Die zijn goedkoper dan intel. Nadeel is alleen de lagere front side bus maar aangezien alles op een bordje zit zal dit niet veel uitmaken voor de bandbreedte van de xbox.... processorkracht is een puntje waardoor de xbox veel moeite heeft met spellen met name met splitscreen. daarom kan wolvenstein niet met meer dan 1 gelant worden bijv.Dus ze zullen de volgende keer wat minder zuinig doen met processor en geheugen voor zover de kostprijs dit toelaat. Dit zal een relatief simpele processor worden. Nu gebruikt men ook een celeron ipv een pentium 4 om de prijs te drukken, dat zal dan niet anders zijn. Ik denk dat er een 3,5-4 Ghz processor in gaat komen Aangezien Xbox de kosten laag wil houden voor de volgende console zullen ze kiezen voor de goedkopere merken die de concurrentie aan willen gaan. Dat is ATI bij de videokaarten( die zijn toch wat goedkoper dan NVIDIA met dezelfde of betere prestaties ) en AMD bij de processoren.

Maar weet iemand al iets over afspraken met harde schijf fabrikanten??? Over het geheugen??Gaat de xbox 2 net zoveel op een pc lijken als de eerste??? Wordt ie kleiner of groter? Moeten de controllers veel anders? wat moet de kleur worden? En komen er weer relatief high tech onderdelen in of worden het goedkopere onderdelen om de prijs te drukken. T zou leuk zijn als we hier wat meer over te weten komen, dus weet je wat post het... T zou ook leuk zijn als je xbox 2 wat makkelijker te customen is. Nu kun je heel moeilijk je jewel veranderen. Kortom post alles wat los en vast zit over xbox 2. Ook de ps3 en nintendo next console geruchten kunnen hier worden geplaatst.

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  2. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik denk niet dat xbox2 (ik heb op dit forum een paar keer 'xbox next' gehoord dus wie weet..)
    in 2005 gaat uitkomen maar eerder(of zelfs later:+:cool:) in 2006

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb eigenlijk nog niet veel geruchten over X2 gehoord, maar ik kan niet wachten om de technical demo's van de next-gen console te zien :9.

4. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat ze er een soort windows op laten draaien joh weet je waarom dat zou ook anderen een xbox laten kopen. groote harde schijf veertig gb is wel ok

5. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 8gb harde schijf meer dan voldoende hoor, ik zie het nut niet zo van een grotere harde schijf

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dan kun je dus net zo goed een pc kopen...

windows NOOIT!! Linux is al erg genoeg...

7. Whip It

Whip It Totally Funked Up

Leuk Bevonden:
    0
    Op de xbox zit toch al een geripte versie van windows (ik dacht Windows 2000). btw het is zeer aantrekkelijk om je xbox om te bouwen, met oa een andere bios-chip. Je kan dan namelijk storing vrij divx-films kijken.

8. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    t zit er natuurlijk al op. En zo heeft elke console een besturings systeem...maar als t hier echt gaat om een besturings systeem met folders en klikken enzo...sorry maar een console wil ik een schijffie in doen en spelen...hoppa klaar :D

9. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    zo die had ff zin om een stukje te typen, heb je het ook in ABN

10. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    en zo hoort het.

11. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
  12. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Op Tweakers.net kon je laatst lezen dat er waarschijnlijk een Pentium IV-M (Mobile) gebruikt gaat worden, andres moet er veel te veel actieve cooling (fans) gebruikt worden. Die mobile Pentium schijnt een echte krachtpatser te zijn met nog wat extra voordelen.

Een beetje logisch doordenken over specs en eerdere geruchten is niet zo moeilijk, de XBOX Next zal minimaal:

- 256 MB hebben (512 is denk ik niet nodig, je hoeft geen OS te draaien)
    - 2Ghz zijn

Ik denk dat de HD wel degelijk 20Gb ofzo zal zijn. Dit ivm het feit dat er steeds meer dingen als mp3 etc. mee gedaan gaan worden (set top box). Bovendien is een 8Gb HD tegen die tijd niet meer in productie.

Ik hoop ook dat ze a la PS1/2 de XBOX Next backwards compatible maken en dan zo dat de "gewone" XBOX games met vette extra anti-aliasing kunt spelen.

13. tompie

tompie his royal dumbo

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop ook dat ik men oude xbox spellen nog op die nieuwe box zal kunnen spelen, zodat niet al het daaraan uitgegeven geld zomaar weggesmeten is, tenslotte zijn er toch best een aantal spellen die ik ook dan nog leuk zal vinden, waar ik ook op hoop is dat mijn geliefde xbox een console mag blijven, en geen pc wordt, waarmee ik bedoel (en ook dit is al eerder aangegeven in deze thread) dat ik wil dat he zo blijft dat ik men schijfje in het ding steek en kan spelen, geen installaties ofzo, niet dat ik dat niet kan, maar het is gewoon zovel handiger, en vooral aangenamer. wat voor sommigen ook leuk zou kunnen zijn is een actie zoals die van sony waarbij je bij het inleveren van je oude ps korting kreeg op je ps2 (moest je hem trouwens afgeven, of alleen bewijzen dat je er een had), al is dat voor mij niet echt van toepassing want ik geef m'en xbox LE nooit af, er zijn er daar te weinig van en bovendien is hij te mooi, en als de oude spellen dan niet op die xbox next gespeeld kunnen worden heb ik nog altijd m'n eerste boxje. verder hoop ik ook dat hij niet al te duur wordt, waarmee ik bedoel niet meer dan pakweg 400 euro (hoeveel koste de xbox alweer helemaal in het begin?) bij aanvang, al vermoed ik dat ook dan de prijs weer snel zal dalen, en dan houd ik het wel een jaartje langer vol met mijn xbox.

14. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Dude jouw eigen xbox draait nu op windows 2000 hoor. Het is gewoon een PC maar dan al het overbodige eruitgehaald. (of heb ík dat nou verkeerd)Zie dan ook de vorm, als je hem overeind zet dan lijkt hij toch wel sterk op een pc.

btw: draad hoort niet echt in Hardware/Accesoires thuis 8)

15. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor nu al in enkele interviews (Doom 3, Men of Valor) dat meer geheugen toch wel erg gewenst zou zijn. met een visie op de toekomst (de xbox 2 moet het toch minimaal tot 2010 uithouden) zou 512 mb ram toch wel lekker zijn. Ik betaal liefst iets meer voor een krachtigere xbox, maar zo zit de consolemarkt niet in elkaar. prijsconcurrentie voert de boventoon en niet de specs. Ik hoop toch dat het een krachtig apparaatje wordt dat zijn concurrenten er weer uitblaast. En natuurlijk een mooie toekomst voor xbox live

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    XBOX live wordt heel belangrijk. T is nu al voor veel mensen een reden om een xbox te nemen in plaats van een gamecube of playstation. Zullen ze wel meerdere betaalmethodes moeten aanvaarden want er zitten nu vrij weinig mensen op live.

Wat die Pentium IV-M betreft... Dat zou op zicht inderdaad een betere oplossing zijn omdat je dan meer prestatie met minder warmte krijgt, maar het is wel nogal aan de prijs. Dan zal intel die dingen niet al te duur moeten leveren... En zoals ik al zei, AMD is in principe een goedkopere partner...Maar tegen die tijd is die processor al niet meer zoveel waard. Net als toen bij de xbox 1 de 733 celeron alweer op weg was richting antiek op de pc markt.

Codenaam voor de xbox is Xenon maar dat is nog puur speculatie. Er zijn zelfs al geruchten dat men het technische prototype al ver af heeft op de video-onderdelen na. Dat is op zicht wel logisch aangezien iedere consolebakker het ding zo snel mogelijk op de markt wil hebben. En alle onderdelen behalve die videokaart kunnen nu al gemaakt worden omdat ze al bestaan.

Ik verwacht dat ze de xbox 2 launchen tegen een prijs van 350-400 euro aangezien ze de vorige keer te hoog zijn begonnen. Dan kunnen ze 2 dingen doen. Flink bijleggen op elk kastje of de onderdelen wat cheaper maken en dus een relatief gaardere xbox maken.

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    :D

Ook het onboard spul maakt gewoon gebruik van de PCI en AGP bus. Dus dat zal even snel zijn, als dat het op een extern kaartje zou zitten.

18. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
  19. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zouden eens een prototipe Xbox 2 op Linux laten draaien. Dan eens kijke of er minder problemen zijn :p :cool:

Maar ja, het is en blijft microsoft...|:-

20. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm... 404..

En zei ik slot?? Ik zei bus.. en een bus blijf je nodig hebben. En de intel architectuur is nu eenmaal verweven met de PCI bus... dat weet iedereen.

Deel Deze Pagina