1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Pcars2] Random Racing League | #3

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 29 jan 2018.

  1. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ben benieuwd wat voor een combi we gaan krijgen vanavond

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ook. Heb er al zin in. Gister in de singleplayer geprobeerd 20 ronden vanaf de laatste plaats in gte klasse op red Bull rond te rijden maar dat was niet te doen. Hopelijk gaat het straks beter.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vond een erg vermakelijke auto/track-combi gisteren en had al heel snel een boel vertrouwen in de auto hier. Tijdens de kwalificatie had ik héél dik op pole kunnen staan (2 rondjes onderweg naar 2.09.6xx), ware het niet dat ik ze allebei verprutste in de laatste sector. Daardoor in het achterveld (maar wel met vertrouwen) moeten starten maar dat leek achteraf bezien geen nadeel. Het eerste rondje stond voor mij in het teken van 'overleven' en dat lukte gelukkig goed. Zonder échte inhaalacties uit te hoeve voeren bevond ik me na een paar rondjes plots op P2, achter Gold. Langzaam naderde ik hem om in bocht 3 op het circuit een uitremactie te wagen. Liep vrij aardig, maar ik moest het bochtje (vanuit de binnenkant) wat scherper aansnijden dan regulier, waarna ik me toch liet verrassen. Kleine deuk in de Merc en @GoldPwnageNL die er vandoor stuift. Wiethok rook bloed (met zijn eveneens licht beschadigde Merc), jaagde me op, maar uiteindelijk toch netjes op P2 weten te finishen :)

    Heat 2 wederom geen topkwalificatie (current and next invalid grr), en achteraf bezien waarschijnlijk was dat waarschijnlijk weer niet heel erg. Samen met vooral @Kimi NL van achteraf gestart, afwachtend bocht 1 en 2 in en daarmee veel schade en ellende weten te voorkomen. Er wordt zo dicht op elkaar gestart op Road America, wordt er telkens beetje claustrofobisch van. Vanaf dat moment met @Rossi46 (prima tempo!) en Kimi geknokt voor de caution-puntjes, maar door wegvallen van beide daar tweede geworden. Laatste rondjes voor de caution stonden in het teken van banden sparen, daarmee de dichterbij stormende Rossi mischien wat meer hoop gevend dan de bedoeling was. Wiethok was met een goede start toen al gevlogen, hem opjagen zou geen zin meer hebben. Met lichte verbazing en vooral grote zorgen constateerde ik dat zowel Beltoon als Rossi liever een pitstop maakten dan het laatste caution-puntje inden. Na de restart kreeg ik na een bocht P1 al in de schoot geworpen, Wiethok verloor de auto op koude banden. Vanaf dat moment continue onder druk en dreiging van @Beltoni gestaan, al werd het nooit kritisch. In de laatste ronde remde ik in bocht 1 aan op het gras en gooide ik P1 weg, naar Beltoon. Ik mocht van heel veel geluk spreken dat Beltoon z'n auto diezelfde ronde óók verloor waardoor ik P1 weer terugkreeg!
    Toffe races gehad! :)

    En de hele random-opzet bevalt mij supergoed! Ik merk aan mijzelf dat ik veel relaxter naar een race toeleef en veel relaxter aan de start sta dan 'normaal'. Waar ik normaal denk: "kak ik heb niet echt geoefend, ken m'n rempunten nog niet helemaal, moet m'n benzine nog uitrekenen, en de rest is helemaal voorbereid, zal wel kut gaan dus, etcetc" leef ik er nu veel relaxter naartoe: "ik ben niet echt voorbereid, maar de rest ook niet. Gaan gewoon met z'n allen lekker racen en het komt wel goed!" Je 'moet' niet meer oefenen voor de race, het voelt allemaal wat minder als een verplicthing, wat meer vrijblijvend aan. :):) Wat mij betreft mag deze opzet een blijvertje blijven dus.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  4. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nieuwe lijst:
    [​IMG]

    Puntentelling:
    [​IMG]
     
  6. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Niet mijn avond, niet mijn auto. Tenminste, 2.12's zaten er heus wel in maar niet constant. En op een bepaald moment was ik alle gevoel kwijt, 3 keer achterkant weg in 1 rondje. Laat maar, doeiii:). Ook 2 keer totaal onnodig door mijn eigen schuld in de bandenstapel gereden. Waardeloos dus, maar ook door eigen(gebrek) aan concentratie. Op naar de volgende!

    Ik lees in een ander topic dat een van de Porsche dlc's de nieuwe cup auto gaat worden? Klopt dat?
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nee is gekheid, is wel een heel fijn karretje. Dat wel!
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]

    :'-(:'-(
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  9. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Iemand nog de start van de tweede heat =(
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Misschien. Niet helemaal zeker of het opslaan gelukt was, zal vanavond proberen te kijken.
     
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Gister wel een leuke race gehad.. Gelijk beetje kunnen oefenen voor mijn race van vanavond.. ( zelfde baan en zelfde wagen)

    Race 1 had ik een poep start.. Vergat de boel in de 1 te zetten,, daarna tikte ik cold er in de hairpin af. Daarna toch weer een stukje terug na voor weten te rijden.

    Race 2 wel een goeie start en een voorsprong weten te pakken van ongeveer 15 sec.. Toen de twijfel of ik de pits in zou gaan of niet.. Niet gedaan met als gevolg dat ik na de causion in bocht 1 er mooi af ging.. Pits in en dik 1 min achter op de rest.. Einde ronde 14 weer de muur in.. Toen kreeg ik door dat de wagen kompleet was afgeschreven en niet meer te fixen was dus retire als resultaat

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Had verwacht dat de nieuwe banden meer in mijn voordeel zouden zijn. Doordat ik meer downforce had kon ik helaas niet dichtbij genoeg komen voor een leuk gevecht. Reed wel redelijk strak maar telkens als ik dichtbij kwam maakte ik weer een foutje waardoor ik opnieuw kon beginnen. Spinnen in de laatste ronde en op deze manier de overwinning uit handen geven is wel een beetje typerend voor dit circuit. Heb altijd problemen hier.

    Had ik eenvoudig kunnen voorkomen door de OP te lezen. Nu stond dit circuit op mijn lijstje wat het extra pijnlijk maakt.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2018
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat korte highlights/lowlights heat 2:
    Mede op verzoek Hills: @hillss zit in de hoek waar de klappen vielen. @ColdzeroNL lijkt hem over het hoofd te zien, Hills wordt afgeknepen op 't rechte stuk, belandt zelfs op het gras, mist daardoor vervolgens net de grip om voldoende af te remmen voor bocht 1, kan diezelfde Coldzero niet meer ontwijken, belandt dwars op de weg, op het pad van @Beltoni die hem niet meer ontwijken kan..


    Auto-acrobatiek van @ColdzeroNL die bijna heel mooi was uitgevoerd:


    @Kimi NL verliest m in de bocht die ik zelf veruit de lastigste bocht van het circuit vond:
     
    Kimi NL en hillss vinden dit leuk.
  14. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Achteraf altijd makkelijk praten maar miss beter niet terug de baan opkunnen komen. En gewoon achteraan aansluiten.. Lesje weer geleerd. Zoals het filmpje voelde het ook, maar kon het niet helemaal meer plaatsen.

    See you all next week, ondanks dat het mijn gekozen auto was. Weinig feeling mee op deze baan.
     
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Je kon prima de baan op, je was alleen met te laat met remmen. Anders was er niets aan de hand. Blijven altijd split-second beslissingen, makkelijk achteraf praten.

    Had tijdens de race overigens het gevoel dat de botsing een stuk minder hard was, had ook geen schade...
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik had meer snelheid dan beltoon na de start en wilde naar rechts komen om hem ernaast te zetten in de 1e bocht maar had geen pijltje of zicht op hills dus vandaar dat ik hem aantik. Anders was ik niet naar rechts gekomen. 2e heat 2x verrast door mijn harde voorbanden. 1e keer vlak achter Gold met meer snelheid meegenomen door op te schakelen naar 4 maar daardoor begon ik te glijden wat resulteerde in bovenstaande filmpje. Na de caution nog een keer gespind door koude voorbanden dus ook heat 2 was niet heel gelukkig. Ben wel snel deze cup in kwalificatie maar kan het nog niet foutloos omzetten naar de race. Moet in de race echt minder gaan pushen terwijl ik in deze kwalificatie best safe reed en niet op het randje.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Was leuk gisteren :) Interessante opzet met random auto + random circuit. In het begin weer beetje wennen, maar reed uiteindelijk prima.

    Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat @ruud_p er de volgende week bij is ;)
     
    Jimmy J., B Tender, HRT WietHoK NL en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Leuk!! Vond die carrera rsr na de cup eigenlijk nog het leukst dus mocht je die dlc hebben, check die auto zeker.
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    HRT WietHoK NL en B Tender vinden dit leuk.
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    En @Racerblade01

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina