1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Discussie in 'Games' gestart door Burt Macklin, 11 feb 2017.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Welk platform?
     
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    PS2. De 3DS versie lijkt me ook wel nice, maar op een handheld gamen vind ik echt niks.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Misschien ook maar eens *couch* emuleren *couch*. Deel 8 staat al zo lang op mijn lijstje. Dacht nog even dat er een HD update zou komen?
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dagelijks.
    Final Fantasy 14.:+

    Maar daarnaast ook nog zeker wel.
    Mede door FF14 heb ik pas nog FF6 gekocht voor de Vita (vele verwijzingen naar FF6 in FF14).
    Dragon Quest 11 is een day 1.
    Heb ook nog Trails of Cold Steel 1 en 2 liggen op de Vita.

    Maar speel de Vita voornamelijk in de zomer, lekker buiten onder mn afdakje....koud drankje erbij.:cool:
    En FF14 is mn coke, dus snel gaat het niet met die Vita games.:+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Trials in the Sky is ook erg goed. Schijnt vooral goed schrijfwerk te hebben. Graphics zijn wel ouderwets.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Eigenlijk niet meer. De meeste JRPG's tegenwoordig voldoen niet meer aan mijn smaak en/of tijdseisen. Xenoblade Chronicles 2 is mij bijvoorbeeld té anime en daarnaast veel te lang. Ni No Kuni 2 heb ik juist wel weer gespeeld vanwege de mooie stijl en de 'korte' duur. Daarnaast heb ik bij de meeste JRPG's een 'been there, done that' en 'kinderachtig' gevoel.

    Dragon Quest 11 ga ik waarschijnlijk wel voor, ondanks de lengte. Dit voelt toch meer als een 'volwassen' game.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik speel nog wel JRPG’s. Vorig jaar ontzettend veel plezier gehad aan Persona 5. Is misschien wel 1 van mijn favo games of all time.
    Deze kan mij minder bekoren. Zit nog steeds bij een mission waar je een skirmish moet doen en dat vind ik echt niks aan. Moet ook nog verder met FF XV.

    En Pokemon Y pas uitgespeeld, is ook een JRPG :+.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    De 3ds heeft in dit genre best een paar toffe games. Grafisch natuurlijk beperkter, maar ik vermaak mij nu bijvoorbeeld prima met de laatste Fire Emblem. Al is dat eerder een strategy game met jrpg invloeden.
     
  9. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Net klaar met Ni No Kuni 2, helaas nog geen platinum, maar weinig zin door te grinden voor de laatste trophies, eventueel met dlc maar weer eens kijken. Persona 5 en Final Fantasy 12 remake afgelopen najaar en winter uitgespeeld. Ben nu ook wel weer op zoek naar iets nieuws, al zal ik de komende tijd God of War oppakken. Zijn ook nog veel niet-JRPG's die ik nog moet spelen. Kijk ook erg uit naar Kingdom Hearts 3.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Eigenlijk de reden waar om ik mijn xbox niet meer aanslinger. Er is geen interessante jrpg meer. Nu speel ik sowieso eigenlijk niks meer maar ik merk dat ik graag wel weer een goede jrpg wil oppakken. Vandaar dat ik Ni No Kuni 1 heb gekocht. (nu nog een ps3 regelen van iemand..). En dan stap ik daarna over op PS4 met deel 2.

    wat betreft Final Fantasy; FF9 had ik laatst even opgestart, moet ik nog verder mee. Ik ben op de laatste cd, nooit uitgespeeld. Jammer dat deel XIII mij nooit heeft kunnen bekoren. Ik heb XIII-2 ook nog liggen, nooit opgestart.. Misschien toch maar eens doen. Deel 15 vond ik top overigens. Heerlijk spel. Al tipt natuurlijk niks aan deel 8.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Deel 12 en de enhanced edition iets voor jou?
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Als we het toch nog over jrpgs hebben, probeer eens Ys: Lacrimosa of Dana. Niet super high budget titel, maar gameplay en combat in deze titel speelt heerlijk weg. Een leuke titel voor tussendoor. Wilde deze eerst op de PC gaan spelen, maar port schijnt klote te zijn. Ps4 versie loopt wel prima.
     
  13. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Details van de DLC zijn bekend.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
     
    Zifnap, Yi-Long en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Best wel vette game dit. Van wat ik tot nu toe gespeeld heb vind ik het wel een erg makkelijke game, sla overal doorheen zonder al teveel HP te verliezen. Voor de rest erg irritant soms dat er nauwelijks wat ingesproken is vergeleken bij de hoeveelheid tekst die er in de game voorkomt.

    Ik ben wel een beetje verliefd op de grafische stijl, kan een dergelijk kleurenpalet wel waarderen. Besturing is ook best wel fijn, maar soms vind ik hem een tikkeltje te gevoelig. Met Pro controller ga je echter wel vrij rap door de vijanden heen.

    Op zijn best is dit een heel vermakelijke game, maar niet met een perfect gevoel. Van mij mogen er wel meer van dit soort titels komen, maar graag wel iets pittiger en uitgebreider.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Dat zijn ook de twee grote minpunten van de game. Het is te makkelijk, en de game voelt niet af. Er zijn cutscenes waar er voice acting is, het opeens overgaat op tekst en vervolgens randomly weer voice acting begint.

    Ook zitten er delen in de wereld waar echt niets gedaan mee wordt. Ik had echt verwacht dat daar oospronkelijk ook content voor gepland zou zijn.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Klinkt een beetje als het verhaal rond een F1 kartgame van Codemasters. Die game had ook te weinig content, was wel uitdagend, maar had verre van voor de volle pond verkocht mogen worden. Deze titel heeft wel meer content, maar nog steeds veel te weinig voor wat je mag verwachten inderdaad.

    Net als bij die F1 kartgame, voelt het bij tijd en wijlen als een easy cash in arcade game. Beetje jammer, potentie is er genoeg namelijk. En nee, voor de rest ga ik deze titel inderdaad niet weer naast een F1 kart game leggen. Alleen de kritiek rond de game deed mij daar gewoon aan denken.
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Wel weer zin om in Ni No Kuni II te duiken!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Hmmm… dit ziet er voor een DLC niet verkeerd uit. Vraag me af of je al die extra zaken in de dungeon moet unlocken of ook al daarvoor? Ni No KUni 2 staat sowieso nog op mijn lijstje en dan kan ik net zo goed de "complete" versie spelen.
     

Deel Deze Pagina