1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] Forza Horizon 4

Discussie in 'Games' gestart door Jimmy J., 11 jun 2018.

  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb het over geluid he, vergelijk eens die Nissan GTR met andere games qua geluid.
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vond het geluid in FH3 heel erg goed. Misschien niet natuurgetrouw, maar wel 'lekker'. En een Nissan GTR klinkt sowieso als een opgevoerde bladblazer.
     
    Kimi NL en Yellow 13 vinden dit leuk.
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Shots fired!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Een gtr klinkt als een opgevoerde bladblazer? Een v6 blok van nissan zo'n veeg uit de pan geven, dat is iets wat je niet vaak hoort. Ben het er ook totaal niet mee eens maar ieder zn voorkeur. Vind eigenlijk alle uitgebrachte 6cilinders van nissan/infinity fantastisch klinken. Tenzij je opgevoerde bladblazers ook fantastisch vind klinken... dan was het een compliment :D
    Forza kan mijns inziens ook zeker wat stappen maken op het gebied van geluid. Waar het tot aan deel 4-5 nog redelijk voorop liep hebben ze niet doorgepakt. Veel autogeluiden zijn gecopypaste onderling en soms klinken 10 cilinders als 6 cilinders of andersom. PC2 en Assetto hebben dat beter voor elkaar waar meer soorten geluid bij een auto te horen zijn. Al hebben die het ook makkelijker door het veel kleinere aanbod en door vrijwel alleen zeer snelle auto's en raceklasse auto's te bieden. FH3 had overigens zn geluiden voor mn gevoel beter voor elkaar dan forza 7. Enkele auto's leken toen wel een double clutch geluid te hebben bij het schakelen (rs3, enkele amg's) en over de hele linie heen vond ik het geen pijnpunt. Denk alleen niet dat je te veel veranderingen op geluid kan verwachten.
    Overigens is een demo confirmed. Nu nog uitvinden wanneer die in augustus gaat verschijnen.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er zijn maar een paar ECHT goed klinkende 6 cilinders.
    S54 is de best klinkende 6 cilinder ooit!
    Koppel dat nog eens met een Carbon inlaat en je hebt zo'n heerlijk fijn snerpend geluidje!


    Uit mijn hoofd een paar ECHT goed klinkende 6 Cilinders
    - E46 M3 (S54<3)
    - Golf IV R32 (eigenlijk elke VR6 klinkt goed)
    - Alfa Giulia QV
    - N/A Porsche's (GT3RS)

    Voor de rest is het eigenlijk allemaal gewoon een lekker roffeltje en meer niet. Koppel daar een Turbo aan en een groot deel van het geluid gaat alweer verloren.
    Alle 6 cilinders met turbo klinken als een bladblazer dus.
     
  6. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    We gaan het dan niet eens worden. Zoals je het nu beschrijft is me wat zwart wit, zo lijkt het of het helemaal niks is of het is fantastisch. Ik vraag me dan af is er geen middenweg meer is waarin iets ook een 8 kan zijn ipv een 2 of 10 oid.
    Mijn mening: Ja een turbo haalt een stuk van het vette geluid weg maar na enkele zescilinders gereden te hebben (met turbo) kan ik niet wachten om realistisch gezien zo'n auto aan te schaffen. Ja sommige 8 cilinders of 10 cilinders zijn nog leuker maar niet betaalbaar voor mij tenzij ik ze met veel te hoge leeftijd of km stand moet kopen.

    edit: Ik zie dat je ook de Giulia QV noemt. Dat vind ik dan weer een voorbeeld van een wat tegenvallend geluid voor zo'n berg vermogen.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Dit ja. Het zijn vaak de pops and bangs die men leuk vindt klinken bij de turbo blokjes in plaats van het daadwerkelijke motorgeluid. Hence dat hier gegeild wordt op het 'DSG geluid'.
     
  8. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Wat dan nog? Ik vind het jammer dat ik het straks kwijt ben. Hence dat hier zo gekleurd geluld wordt met Dit is helemaal shit of dit is fantastisch alsof het in steen gedrukt staat? Je kan toch wel een andere mening hebben of niet? Dat het dsg geluid een technisch trucje is intereseert mij niet veel. Ik vind het een lekkere sound. Een ander niet maar dat maakt een ander nog geen autoliefhebber zonder smaak. Zo komt het nu namelijk over als je zo gaat kletsen.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Omdat dat geen motorgeluid is? Op je 0.9 ecoboost kun je ook een crackle map zetten die dan ongeveer hetzelfde klinkt.

    Begrijp me niet verkeerd; ik had voorheen een gepeperde 1.6 turbo (211 pk) met lekkere knallen en een goed roffeltje bij gaslos (wat ik soms wel eens mis), maar dat motorgeluid was écht een opgevoerde bladblazer. Rijd nu een N/A en daar zit gelukkig echt weer 'klank' in.
     
  10. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Dat weet ik daarom zeg ik ook dat het een technisch trucje is. Alleen vind ik het een leuke vibe en geluid meegeven en vind ik het jammer dat de m140 geen dct heeft maar een single clutch gebruikt en het geluid sowieso niet heeft. Dat het geen motorgeluid is betekent niet dat ik het geen leuk geluid vind.
    Waar het mij meer om gaat is dat het nu (op mij in ieder geval) zo overkomt alsof een mening gegeven wordt helemaal aan de ene kant van het spectrum en je bijna niks meer kan inbrengen tenzij je helemaal aan de andere kant gaat zitten. Dat doet me erg denken aan de wat vervelende community die autoweek geworden is waarin iedere mening wordt aangevallen en je niet meer lekker gewoon over vette auto's kan praten en alles steeds afgezeken moet worden.

    maar ik dacht dat jij een Renault Megane RS 250 had? Die heeft toch gewoon een turbo.
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Nee ik heb een Clio RS 200 (Die 2 liter nog, niet de nieuwere met EDC). Maar een M140i heeft toch ook gewoon een turbo? Vervang de originele katalysator voor een sport-kat en ook dat ding popt and bangt.
     
  12. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ah ok nice dan had ik t verkeerd. Beiden vet hoor daar niet van. Maar ja die heeft idd een turbo alleen het typische schakelgeluid moet ik dan laten programmeren en weet niet of dat zo gaat werken als er geen dubbele koppeling aanwezig is. De dct gebruikt bmw helaas alleen bij de echte M modellen. Al zag ik er op yt van de week wel een voorbij komen die wel dat geluid had. Geen idee wat die allemaal had laten doen maar ik wil geen trucjes meer uithalen met mijn auto na een ontzettend faalproject met mijn vorige scirocco.

     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2018
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Bij m'n vorige auto had ik alleen de standaard uitlaat vervangen voor een wijder systeem met sport-kat. Geen software aanpassing. Dit was genoeg om van een vrij tamme wagen eentje te maken die roffelde/pofte bij lage toerentallen en gaslos, en (soms) echt kei hard knalde tijdens het overschakelen op hoge toeren. Ik weet niet of dat ding standaard al wat overrun op de inspuiting had, maar er was weinig voor nodig in ieder geval. Vroagah had ik een 106 GTI'tje die helemaal stock was maar een kleine uitlaat lek had vlak voor de kat. Ook dat ding begon te roffelen alsof er een turbo op zat :p

    Wat ging er mis op je Scirocco?
     
  14. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Die had een software aanpassing. Zelfs voor de dure "veilige" weg via abt gekozen waar ik veel te veel voor heb betaald. Ongeveer 1,5 jaar na de tuning blies ik soort van de turbo op (grapje van 1400 euro als ik t me goed herinner) en later heb ik steeds uitvallende cilinders gehad (3poten effect) wat uiteindelijk mij een reparatie opleverde van nog eens 3500 euro. Dat terwijl ik toen de auto al wilde weg doen. Op het moment dat ik de auto weg deed was er zoveel vervangen met nieuwe onderdelen en gereinigd dat de auto beter reed dan ooit maar ik had mn keuze al gemaakt.
    Ik heb zelf geen ervaring met cat aanpassingen maar ik weet wat je bedoelt dat je daar een hoop kan fixen om meer geluid eruit te krijgen.
     
  15. straathond

    straathond Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    10
    Is dit open world of start je gewoon met je tegenstanders tegelijk en rijden tot de finish, zoals racegames vroeger waren. Dat rondrijden en zoeken naar andere players vind ik niks.
     
  16. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Open World, maar ook gestructureerd. Je kunt dus gewoon een race-icoontje op de map vinden en racen. Ook kun je inderdaad tegen mensen (en A.I.) racen die je tegenkomt.
     
  17. straathond

    straathond Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar als ik dat race icoontje vind speel je dan tegen AI of tegen andere players?
    Combinatie zou wel goed zijn ook.
     
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Goed, om de vergelijking tussen een GTR en een bladblazer duidelijk te maken:






    Nissan GTR is voor mij de best klinkende 6 cilinder.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    [​IMG]

    Beetje hetzelfde als FH3. Stad rechtsboven, strandje rechts, bosgebied in het midden.
     
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    En qua grootte niets verandert.....
     

Deel Deze Pagina