1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Misschien 7,5 kiezen.
    Voor zo'n sportief bakkie maakt dat echt wel uit hoor.
     
  2. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    [​IMG]

    19inch Golf R velgen eronder gelegd :)
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Velgen vind ik het mooist als ze strak om je klauw zitten. Nu krijg je van die schattige speelgoed remschijfjes te zien.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Slotbouten niet vergeten?
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat is zeker het mooiste. Al heb ik liever een serieus formaat (en goed design!) wielen met daar achter wat bescheiden remschijven, dan kleine wielen. Dat laatste is echt killing voor de uitstraling van een auto. Wielen maken de auto.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Velgen zie ik een beetje hetzelfde als schoenen. Ze kunnen je pak wel kraken, maar niet maken. Wel aanvullen tho.

    Grote velgen met ini minie schijfjes is wat mij betreft ook killing voor de uitstraling. Kleine schijven staan namelijk synoniem aan weinig vermogen, dus je ziet gelijk dat het zo'n lease klappertje is. Ik had dat geld van die wielen dus eerder in een motorvariant groter gestoken :p
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat is dus de enige reden waarom ik mijn E46 ook wil voorzien van 328 remmerij.
    Vind ze zo in het niet vallen achter de 18".
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hij kan hem altijd nog laten chippen. Goedkoper dan grotere motor. Uiteraard wel bij fatsoenlijke zaak laten uitvoeren.
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    [​IMG]
    [​IMG]
    Waar zijn deze achterlichten van ?
    Heeft wat weg van de Jeep Renegade maar die is het niet. Fiat 500X lijkt nog het meest
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Smart en Mini
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Gaat om B.
    Ik dacht ook mini maar kan geen foto vinden die daar bij aan sluit
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Een Dacia Duster! Ik loop er toevallig net langs :D
     
    B Tender en WorkingTitle vinden dit leuk.
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Niet echt juiste topic maar toch.

    Heeft iemand (probably scooter) tegen mijn auto aan gezeten. Rechts voor wat lakschade op de bumper, diepe, lange kras op de koplamp en deuk in de motorkap met een kras richting de koplamp.

    In principe afspraak bij allsecur voor gelaten via All-risk. Maar kost me dan uiteraard een x aantal schade vrije jaren. Weet niet zo goed wat wijs is.

    Ze kunnen alleen niks vrijgeven over hoeveel treden je terug gaat per schade bedrag oid.
    Misschien toch maar even langs rijden op het dorp en laten taxeren wat de kosten zijn en dat (aangesloten) schadebedrijf laten voor wat het is.

    Allrisk is eigenlijk alleen interessant als je je auto zelf totalloss rijdt.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Misschien even kijken of dit iets is voor het waarborgfonds motorverkeer?
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik zit een beetje met een 1st world problem...

    Mijn Clio RS heeft een kilometerstand bereikt waarop het wel aardig is om hem in te ruilen. Nog net niet teveel. Nog een tijdje voordat er flink onderhoud aan zit te komen.
    Ik weet alleen gewoon niet wat voor auto ik hierna moet halen...

    Een Megane RS is te saai tegenwoordig, en de Trophy is nog niet verkocht. Een Focus RS is te zwaar en stiekem ook wel te duur.
    Ik ben een sucker voor mooie touchscreens en goede audio in het interieur, dus een >2016 auto valt in de smaak.

    Heb dit weekend een proefrit gemaakt in de nieuwe Fiesta ST, en dat is best een kek bakkie. Stuurt rete strak, deftig geluidje ondanks de 3-pitter, en een beste bak koppel. Alleen... ik vind de achterkant niet echt mooi, en hij is ook niet in een 'wauw-kleur' te koop. Ik moet hem nieuw halen, want geen enkel demo-model in NL heeft een sperdifferentieel, dus sowieso 4k afschrijving als je de dealer uitrijdt.

    Er staat nog een 2de hands Hyundai i30N te koop voor dezelfde prijs als een nieuwe Fiesta, maar dat is een auto die mijn hart, dankzij z'n wat suffe uiterlijk, net niet snel genoeg laat kloppen. Verder ben ik anti-VAG (saaie onderstuurde hokken met teveel eletronica ipv mechanische oplossingen) en dat zorgt er een beetje voor dat ik op dit moment gewoon niet weet wat voor auto ik moet kopen. De markt is tegenwoordig niet snel of niet vet genoeg helaas...

    Krijg bij de Ford dealer een zeer degelijk bedrag voor de Clio... dus ben daar een beetje voor geneigd... maar weet niet hoe slim het is een nieuwe auto te kopen. Gemiddelde afschrijving op de vorige generatie ST's is €3.250,- per jaar. Verbuik van een ST is €1000,- per jaar minder dan m'n Clio RS :lol:
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat zijn inderdaad de betere 'problemen' :)

    Ooit een wat dikkere BMW 1-serie overwogen (6 cilinder)? Of is dat te lomp/zwaar?
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Vind ik allemaal niet hardcore genoeg. Te veel focus op luxe/comfort/zakelijk rijden. Heb behoorlijk wat kilometers in een 3-serie met mtech onderstel gereden, en dat was allemaal wel leuk, maar niet BMW-prijs leuk genoeg. Zo'n M140i valt bij mij in hetzelfde schuitje als de i30N: mooie techniek... maar krijg ik het er echt warm van? Nope.

    Hoop komend weekend een proefrit te maken in een Focus RS uit 2017. Stukkie duurder dan een nieuwe Fiesta ST, maar ik denk dat ik daarmee 'in the long run' minder geld kwijt ben. En je hebt dan in de tussentijd een véél dikkere auto natuurlijk :)
     
    WorkingTitle, Grave en B Tender vinden dit leuk.
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^ Focus RS, baas. Mooie baby blauwe :thumbs: Doen!
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  20. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Kan een leuke auto meeting worden. Exige, Focus RS, M140i ook op het forum als ik mij niet vergis. Jammer dat ik mijn kale bmw 114i niet meer heb kon ik er ook tussen staan :+

    Vraagje. Overweeg de schade zelf te betalen en zoek een nieuwe koplamp voor mijn golf 7 (rechtsvoor). Nu heb ik geen xenon of led verlichting, maar ik zie wel aardige setjes van 2 ledlampen e.d.

    Is zoiets interessant of echt waanzinnig kut denken jullie?
    https://www.autoverlichting.eu/led-...cF_2Nds88b-ghLUC7iS9hTPmA3TaahJUaApTzEALw_wcB

    Dat orgineel beter is ok. Maar ook even aan de portemonnee denken
     

Deel Deze Pagina