1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 27 aug 2018.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Finished GT3/E CUP
    CUP Winnaar: Jimmy!!
    Runner-up: BTender

    Periode winnaar GTE: BTender


    [​IMG]


    [​IMG]

    IN JANUARI Start op MAANDAG AVOND. 20:15 uur. INFO Volgt!!
    N.B. DLC Ferrari Essential pack is nodig! (incl Mugello en Fiorano), laat even in een PM weten als je niet in bezit bent van het pack en deze niet wilt aanschaffen!!!

    [​IMG]
    Credits Schuminiels!!


    GT3; in principe Multi Mark

    Geen uitzondering in de GT3, alle auto's mogen gekozen worden. Dit vanwege de verschillende meningen over alle auto's. Er zullen een aantal auto's op een aantal banden duidelijk beter zijn, maar of dat ook voor alle banen geldt......

    Graag dus gedegen kiezen en achteraf niet zeuren. Na 4 weken mag je van de baas een andere auto uitzoeken.
    ------------------------------------------------------------
    Lobby open 20:15
    Start kwalificatie: 20:30
    15 min kwalificatie
    Heat 1: 20 min race, staande start.
    Heat 2: 30 min race, rollende start

    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Puntentelling Periode 1 en 2
    Per heat: plek 1 : 10 pntn, plek 2 : 9 pntn ………plek 10: 1pnt.
    Periode Kampioen: + 2 bonus pntn

    Puntentelling Periode 3, GTE
    Per week plek 1 : 20 pntn, plek 2 : 18 pntn.....plek 10 : 2 pntn.
    Periode Kampioen: + 2 bonus pntn

    Schade: uit / Mechanical dammage: aan
    Bandenslijtage: hoog
    Brandstofverbruik: aan
    Tuning: aan

    Banen:

    1e periode GT3:
    Spa, Algarve, Watkins Glen, Monza.

    2e periode GT3;
    Long Beach, COTA , Nurburg GP en Sakito.

    3e periode GTE;
    24h Silverstone (dag en nacht cyclus) en 24h Dubai (dag en nacht cyclus)

    Er wordt gestreden om periode kampioenschappen en de uiteindelijke cup kampioen (meeste punten over de 3 periodes heen) .

    De totale cup kent 10 zondagavonden met een week rust tussen de 1e/2e en 2e/3e periode in (tijd om nieuwe auto te testen).

    In elke periode rij je met een andere auto. Bv 1e periode van 4 weken met de BMW. de 2e periode met een andere auto naar keuze. De 3e periode met een GTE auto naar keuze. (De keuzes hoeven pas bij de startrace van de betreffende periode bekend te zijn. 1 voorwaarde, de winnende auto van de 1e periode mag niet opnieuw door iemand gekozen worden, behalve diegene die als laatste en 1 na laatste is geclassificeerd (met minimaal 2 weken aanwezigheid) (er is een Weekschrapresultaat, bij gelijke stand telt de uitslag laatste heat per periode)

    Zowel in de 1e als in de 2e periode is er een weekschrap resultaat. Dit geldt niet voor de 3e periode.

    N.b. er kan zowel bij dag als kunstlicht gereden worden; weeromstandigheden zijn wisselend
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2018
    Schuminiels, Rossi46, DutchOwnage en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Yes! Yes!
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Weet iemand toevallig al een beetje de verhoudingen? Vind het interieur van de 458 altijd erg prettig, maar weet niet of dat ding een beetje mee kan komen eigenlijk
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Uit eigen ervaring:

    Snelste: Lamborghini Huracan - Ligt als een baksteen op de weg, gaat hard en eenvoudig.

    Gulden middenweg: McLaren, NSX, Ferrari, Audi R8, Bentley, BMW M6, BMW Z4, Mercedes SLS, Mercedes AMG GTR, Porsche GT3 en de Nissan GTR zijn erg aan elkaar gewaagd.

    Links laten liggen: Ginetta GT3 - Ik ken 50+ers die al 35 jaar vrijgezel zijn en beter in de vrouwenmarkt liggen dan de GT3 Ginetta in de GT3 klasse. Wat een drama van een bak. Nooit competitief, zelfs niet in een volledig Ginetta Gt3 veld.



    De Renault en Cadillac CTS-V heb ik geen ervaring mee..
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    :lol:
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Klinkt goed Pieke!

    Heb te weinig GT3 gereden om iets over de verhouding te zeggen. Kan me vaag iets herinneren dat de Ferrari niet was toegestaan in bepaalde GT3 cups en dat de R8 erg snel is. Geen idee of dit op feiten, fictie en/of ferleden is gebaseerd.
     
  7. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Leuk, goed bezig, zin an:thumbs:
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Gisteravond even 'uitvoerig' getest op Spa (lees: met elke auto 2 tot 3 ronden op de standaard Stable setup).

    Mclaren - 2.21.3 - Heerlijk scherpe bak. Erg snel. Misschien te snel.
    Renault - 2.21.5 - Mist stuurgevoel, maar wel een vlot bakkie
    Huracan - 2.22.0 - Alles een beetje slechter dan de Mclaren, behalve het geluid
    Merc SLS - 2.22.2 - Qua top de snelste. Enorm veel onderstuur. Mega saai geluid. Wel snel.
    Audi R8 - 2.22.5 - Heerlijke bak. Mega stabiel. Mijn favoriet. Wel het langzaamst rechtuit.
    Honda NSX - 2.22.5 - Hmm. Beetje aparte wegligging. Kan er niet zo fijn in pushen als de R8, densondanks net zo snel
    Ferrari - 2.22.6 - Hierin moet je werken. Mist downforce (Blanchimont maar nét volgas terwijl andere dat makkelijk kunnen). Je verliest in Pouhon en Raidillon en moet dat goedmaken in de tragere bochten
    Porsche - 2.23.3 - Veel onbalans bij het aanremmen/insturen. Kan net zo snel zijn als de Ferrari, maar een vergrote kans op fouten/spins
    Bentley - 2.23.5 - Haha wtf is dit dan. Tank.
    BMW Z4 - 2.24.0 - Net als de Renault RS.01 miste ik hier stuurgevoel/Force Feedback. Had het idee dat beide auto's die grip-bug hebben die we wel eens online hadden. Vond de Z4 vroeger wel chill namelijk (weet alleen niet of dat PCars1 of 2 was) maar dit sloeg nergens op. Traagste by far.

    Alle auto halen tussen de 248 (Audi) en 256 km/h (SLS) bij het aanremmen van Les Combes.

    *Alles met standaard stable setup. Met zelf tunen kunnen de verhoudingen natuurlijk anders liggen. Auto's die niet genoemd zijn, zijn niet getest.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gisteravond 2 uurtjes getest op Watkins Glen. JA ECHT! IK VRIJWILLIG OP WATKINS GLEN.
    Reden voor dit circuit is dat het een mooie mengeling is tussen rechte stukken en bochten. Op een baan als spa zullen de verhoudingen iets anders zijn en zullen sommige auto's (lees: de Porsche) totaal niet uit de verf komen.

    Nog niet alle auto's gehad, maar dit is tot nu toe het resultaat.

    Test omstandigheden:
    1 augustus 2018
    12:00 uur
    Zonnig
    5 ronden inclusief inlap. (dus 4 ronden op snelheid)
    Setup: Loose
    Brandstof 50L (brandstof verbruik staat aan)
    Slicks: Hard

    Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt met + en - punten. Die houd ik overigens wel voor mijzelf :D

    1. Lamborghini: 1:43.8
    2. Ferrari: 1:44.0
    3. Honda NSX: 1:44.2
    4. Audi R8: 1:44.2
    5. Porsche GT3: 1:44.8
    6. McLaren: 1:44.9
    7. Aston Martin: 1:45.0
    8. Renault RS.01: 1:45.0

    9. BMW M6: 1:45.3
    10. BMW Z4: 1:46.2
    11. Nissan GTR: 1:46.5
    12. Mercedes SLS: 1:46.7


    ** Bentley niet getest, wat een boot. Na 1 ronde al zat van.

    *Oranje betekend dat ik in de eerste sector van de 6e ronde, alweer onder mijn snelste tijd zat.
    Alle tijden kunnen verbeterd worden.

     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2018
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  10. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Was dat dezelfde SLS als vd week Kimi? Vage bak wel in Quali ging ie wel redelijk maar tijdens de race was het drama...idd echt veel onderstuur.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Klopt! Was de zelfde SLS.
    Was overigens de eerste auto waar ik mee ging rijden op het circuit. Dus was zeker een verbetering mee mogelijk.
    Maar het mist voor mij het gevoel van vertrouwen. Vond hem maar vaag op de rem en ondanks dat het in basis een auto is met veel gewicht voorin, vond ik de kont veel te licht voelen.

    Enige auto waarbij ik tijdens mijn rondes ging spelen met de rembalans naar voren.

    Heb overigens de Mercedes AMG GT nog niet geprobeerd.
     
    DutchOwnage vindt dit leuk.
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Op weer wat aangepast verdere info volgt......
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Erg vet met de autowissels! Ook tof dat de achterhoede mag plaatsnemen in de winnende auto. Lekker bezig @asjemenou75 !
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb even gespamt via xboxlive om o.a. crookk, svennie, racer, dave hills en nog een paar te wijzen op dit topic en de komende cup.
     
    GoldPwnageNL, Kimi NL, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Lekker bezig Pieke! Cup opzet lijkt mij helemaal top!

    Ik heb even ons Xbox-clubje weer aangeslinger en @ColdzeroNL @B Tender en @Beltoni gepromoveerd tot beheerder.
    Mochten jullie online snelle nederlanders tegenkomen, nodig ze gewoon uit voor het clubje en hopelijk zien we ze een keer terug op het circuit.

    Ik zag ook dat de "Dutchgt3series.nl" waar wiethok in heeft geraced vanaf september weer gaat beginnen op de maandag-avond met een GT3 cup.
     
    Beltoni en B Tender vinden dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hebben er vanavond mensen zin om te rijden?
     
    Kimi NL en Beltoni vinden dit leuk.
  17. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Vanaf een uurtje of half 7 ben ik wel online tot max 20.45:)
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zo rond 20:00 uur online. Beetje afhankelijk van het werk.
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Rond 21:00 online, afhankelijk van het werk
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik zal ook ff komen. Nieuwe netwerk kabels getrokken ff weten of alles werkt.
     

Deel Deze Pagina