1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Discussie in 'Games' gestart door Davey666, 8 aug 2017.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Even gameplay gezien, maar hij lijkt mij voor een JRPG makkelijker te begrijpen qua gameplay en controls dan de vorige Final Fantasy bijvoorbeeld op de Xbox 360 o.a.

    Grafische stijl bevalt mij erg goed, maar als die voor een JRPG makkelijker te begrijpen en onder controle te krijgen is, dan moet ik dit echt in de gaten houden.

    Ik begin hem een beetje te knijpen hierdoor als het op de Xbox exlusieve games aankomt. :+
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Welke Xbox exclusives? :+
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  4. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik zit te twijfelen om de game via PS Store te pre-orderen vanwege het exclusieve thema dat je erbij krijgt. Ik ben wel een sucker voor mooie PS themes. Is er iemand die andere suggesties heeft? Fijne site met een leuke pre-order bonus?

    Ziet er behoorlijk nice uit! Ik ben zeer benieuwd naar dit deel. Met veel plezier heb ik deel IV, VIII en IX uit de reeks uitgespeeld. Heerlijk, die lighthearted sfeer en animatie stijl.

    Toch wel jammer dat er nog steeds gebruik gemaakt gaat worden van een midi soundtrack. Er is kennelijk wel een orchestrated soundtrack gemaakt, maar die zal niet worden gebruikt voor de game zelf. Heel jammer, en een stap achteruit ten opzichte van DQ VIII, die wel gebruik maakt van een orchestrated soundtrack. Een ander minpunt is het gebrek aan voice acting voor Japanse stemmen. Ik speel jrpg's graag in het Japans als die optie er is, maar zonder voice acting zal ik gewoon in het Engels spelen, denk ik. Of de Engelse stemmen moeten mij enorm irriteren, maar dat was absoluut niet het geval in DQ VIII.

    All in all, nog steeds enorm hyped! Ik ga helemaal fresh de game in, weet vrij weinig van de combat mechanics/andere zaken af. Ik laat me verassen :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Beste manier om een game te spelen toch? Alhoewel veel mechanics erg klassiek zijn, dus bekend. Dat is een goed ding overigens in deze game.
     
    TeeJay vindt dit leuk.
  6. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Zeker, dat is een grote reden waarom ik enorm naar de game uitkijk. Een vertrouwde oldschool Dragon Quest in een schitterende nieuwe wereld.

    Hopelijk wordt ie net zo goed als deeltje VIII
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dit klinkt allemaal beter dan het retemakkelijke Ni no Kuni II. 8) Ik sla alles, bosses inclusief, nog steeds kapot met het startwapen. :lol:
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Jij speelde al je games altijd op easy toch? Zie het probleem dan ook niet zo.

    Ga deze niet full price halen. Merk dat ik de tijd en energie niet echt meer heb voor JRPG's maar dat het blijft kriebelen. Gaat er te zijner tijd zeker nog een keer komen maar ik kijk de kat even uit de boom
     
  10. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Speel je op de standaard moeilijkheidsgraad? Hard en Expert zouden dit enigszins moeten verhelpen. Ik merkte in de beginfase al dat de standaardmoeilijkheidsgraad behoorlijk makkelijk was.

    Toevallig heb ik Ni no Kuni II vorige week ook aangeschaft. Leek me een toffe game om de tijd tot DQ XI mee door te komen. Helaas alsnog niet veel gespeeld, en het 3-wapen-switch systeem vind ik in eerste instantie niet echt chill, maar verder wel veelbelovend qua visuals en exploring (wereld oogt groot en levendig)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb maar 1 stand gezien in Ni No en dat was geen. 8)
     
  12. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Kennelijk is er recentelijk een update geweest waarbij je de mogelijkheid krijgt om op ieder gewenst moment de moeilijkheidsgraad aan te passen. Ik merkte het direct bij de eerste paar battles al, deze game wordt super easy :+. Op Hard ben ik toch al twee keer doodgegaan (weliswaar tegen monsters die wat hogere levels hadden, maar goed). Ik zou zeggen, update de game en probeer de andere difficulties eens
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Nog een weekje en dan kan ik ein-de-lijk na jaren wachten eindelijk een nieuwe Dragon Quest spelen!
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    TeeJay en Killamonkey vinden dit leuk.
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ZIN IN!!!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Peeps, PC of PS4(pro)????
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Voor mij 100% PS4. Maar dat komt ook omdat ik het idee van een DQ op PC nog steeds een beetje vreemd vind.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    PC voor mij. Gek idd om een DQ op PC te spelen, maar met het vrouwtje achter de tv is het nou eenmaal veel makkelijk gamen als hem op PC haal.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2018
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Altijd beter dan GTST te moeten aanzien, tenzij ze Nina nu eens voorgoed uit de weg ruimen. Help je duimen??? :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Net ge pre-ordered op PS store!

    Als ik een goede gaming PC had, was het wel PC geworden. Sowieso omdat dan waarschijnlijk vrij simpel de orchestrated soundtrack erin gemod kan worden.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina