1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vandaag de Macbook (pro retina 13" 2015) opgehaald van de reparatieservice. Was even slikken vorige week, want de batterij moest vervangen worden. Nieuwe topcase incl toetsenbord etc, kosten incl arbeid afgerond 300 euro. Had hem een paar maanden terug voor een leuke prijs overgekocht van iemand, dus die gedachte verzacht het enigszins 8)

    Nu was ik aan het denken; de oplader ziet er best versleten uit vergeleken met de Macbook (topconditie) en ik weet niet hoe ermee omgegaan is. Wellicht heeft de vorige eigenaar de Macbook constant aan de stroom gehangen waardoor de batterij dus flink heeft geleden. Is het verstandig om de oplader nu ook te vervangen met de nieuwe batterij? Of onzin? Betreft MagSafe 2 60W.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Morgen m'n 42mm Apple Watch Series 1 vervangen door de 44mm Series 4. Can't wait!
     
    AntraXxX vindt dit leuk.
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Vandaag is Mojave beschikbaar en er zitten wel heel wat handige dingen in dus ik wil 'm zsm binnen hebben. Komt die gewoon als update binnen of moet ik het op de een of andere manier forceren?
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Na 19:00 gewoon even in de appstore kijken, is trouwens de laatste keer dat het via deze weg is, volgende updates gaan gwn via systeemvoorkeuren.
    Ik doe hem zelf morgenmiddag downloaden want vanavond ben je er uren mee bezig omdat iedereen het gaat doen.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Viel bij mij erg mee, bijna 20 minuten downloaden vanaf 19:05.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik kom er recent achter dat je bij elk extern display een andere achtergrond kunt toepassen. Is er ook een mogelijkheid om dit uit te zetten? Dus dat hij bij het dupliceren op een extern display, gewoon mijn huidige achtergrond dupliceert? Ik ben namelijk iemand die elke week zowat een andere achtergrond heeft.
     
  7. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En dan https://www.bloomberg.com/news/arti...ac-chips-with-aim-to-outclass-highest-end-pcs

    For higher-end desktop computers, planned for later in 2021 and a new half-sized Mac Pro planned to launch by 2022, Apple is testing a chip design with as many as 32 high-performance cores.

    For its future high-end laptops and mid-range desktops, Apple is testing 16-core and 32-core graphics parts.

    For later in 2021 or potentially 2022, Apple is working on pricier graphics upgrades with 64 and 128 dedicated cores aimed at its highest-end machines, the people said. Those graphics chips would be several times faster than the current graphics modules Apple uses from Nvidia and AMD in its Intel-powered hardware.
     
    lwn vindt dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wil maybe een nieuwe MacBook halen. Altijd voor Pro gegaan, maar twijfel nu wel tussen MBA en MBP. Thoughts?
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    De Air met die M1 chip is volgens mij wel echt goeie. Ben zelf ook aan het denken om te upgraden vanaf mijn Pro 2015. Met de vorige Air (Intel chip) kon je voor bepaalde situaties beter die paar honderd extra neerleggen voor de pro, maar door die M1 chip heb je echt meer dan genoeg aan de Air, als ik de ervaringen tot nu toe bekijk. Lijkt me ook comfortabeler typen die platte body.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja Air is qua alle fysieke eigenschappen een fijner model en nu prestaties zo dicht op elkaar lijken te liggen is de keuze misschien wel makkelijker dan ooit.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ben voor de M1 Air gegaan, sinds gisteravond binnen. Echt een topding tot nu. Waar mijn 2015 pro best warm werd bij verschillende taken, blijft deze gewoon helemaal koel, en dat in die dunne body, zonder ventilator. En zeer snappy, overstijgt wel mijn verwachtingen :)
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  13. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    fredfenster vindt dit leuk.
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Denk dat de doelgroep niet de normale consument is.
     
  15. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Oke dus wil upgraden vanuit mijn Macbook uit 2015. Wil upgraden zodat ik zelf veel meer video productie kan doen, vooral grading. Met mijn huidige lappie loopt Photoshop en Lightroom tegenwoordig al snel vast/sloom, laat staan Premiere Pro. Waar moet ik opletten of eventueel erbij in upgraden. Wil dus gewoon vlot kunnen editten/graden met 4K/6K footage. Dacht aan de 3,3ghz versie + geheugen sowieso upgraden naar 16GB?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Als het kan zou ik nog even wachten op de M1 Macbook Pro's. De M1 chip in de nieuwe Air blaast bovenstaande al weg, en dat voor 1100 eu. De Air heeft alleen geen ventilator (zoals een iPad) dus bij langdurige echt heavy loads (renderen van die 4k/6k etc) zal hij iets gaan thermal throttlen. Maar ik sta nog altijd versteld van het feit hoe koel dat ding blijft, ook bij zwaardere taken. Weet niet in welke mate die koeling voor jouw use case dan een beperking is of niet.

    Op dit moment is er ook nog de 13" Macbook Pro M1. Maar wat betreft 15/16" Macbooks zou ik de huidige Intel varianten echt even links laten liggen, mits je even geduld hebt. Die nieuwe chips zijn zoveel krachtiger en efficiënter (daardoor ook veel langere batterijduur etc.). Dan krijg je echt veel meer voor hetzelfde geld. Geruchten gaan dat nieuwe Pro's in juni tijdens of rond de WWDC worden aangekondigd.
    Wat betreft geheugen, 16 GB is iets toekomstbestendiger dan 8 ja. Heb zelf wel gewoon 8 in mijn M1 Air. Kom zelf ook van een 2015 Pro.

    Hier ook een buyersguide met wat info: https://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro_16
     
    Daz en Fiasco vinden dit leuk.
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Maar je hebt het over Macbook's, ik wil (evt) overstappen op een iMac (zodat ik zowel nog een aight lappie heb en sterke computer at home). Zijn die dan nog steeds beter met die chip dan bovenstaande iMacs? Ik kan sowieso nog wel eventjes wachten als dat beter is.
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Als het voor een iMac is zou ik ook sowieso wachten. Grote kans dat dit jaar ook een vernieuwde iMac met zo een vernieuwde chip en compleet nieuw design komt. Zou zonde zijn als je nu dat bedrag neerlegt aan een toch al wat verouderde iMac die de afgelopen jaren niet echt grote veranderingen heeft doorgaan.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    16GB is veel te weinig voor het werk dat je wil doen. Minimaal 32.

    Als je voor thuis een bakbeest wil aanschaffen voor colorgrading en graag bij Apple wil blijven zou ik eerder voor een Hackintosh gaan. Kun je ook gewoon een dedicated beeldscherm erbij aanschaffen en zit je niet vast aan 512 gb geheugen wat met 2 minuten aan 6k footage al vol zit.
     

Deel Deze Pagina