Ik zit nu op 55 uur en het einde van de main game is nog niet echt in zicht. Denk dat ik nog zeker wel een uur of 10 te gaan heb.
Paar maten van mij zijn er doorheen en hier en daar op internet lees ik ook best lange tijden. 1 vriend van mij heeft er 81 uur over gedaan en die andere 87, maar lees op internet dat sommige er zelfs 90 of 100 plus uur over hebben gedaan. Zal zelf ook wel over de 100 uren komen zo langzaam als ik speel en meer aan het levelen ben en dergelijke dan echt progressie aan het boeken.
Ik kon ze eerlijk gezegd niet eens vinden Maar ik zoek het ook niet om het mezelf zonder enige beloning ervoor onredelijk moeilijk te maken. De settings zijn me iets te stijf om chill mee te spelen, van wat ik ervan weet.
Wat ik overigens begrijp uit posts op Resetera is dat de post-game ook nog grotendeel story related is.
Main game uitgespeeld in 70 uur! De story gaat gewoon nog steeds door. Dit is echt de game that keeps on giving.
Er is niet eens een discussie mogelijk. Het enige dat Ni No Kuni 2 beter doet is: - De muziek: Het is uiteraard een orchestral OST, maar daarnaast valt de soundtrack ook minder in herhaling. Toch irriteerde de soundtrack me minder toen ik verder in DQ11 kwam, dus dit punt is ook niet zo sterk meer als het in het begin was. Nu is dit geen schande, aangezien de geweldige Joe Hisaishi aan de OST van NNK2 heeft gewerkt. DQ mist gewoon gewelde tracks als deze: - Lopen over de overworld map: Ik vind het lopen op de overworld map in JRPG's altijd een van de leuke dingen. Dit heeft Dragon Quest 11 niet. Dit is puur persoonlijke smaak. - Varen en vliegen op de overworld map: Iedere JRPG heeft een moment waarop je moet gaan varen of vliegen. Dit is dus niet echt een spoiler te noemen. In DQ11 krijg je helaas te maken met random battles op het water, terwijl Ni No Kuni ook hier de enemies toont zodat je deze kunt ontwijken! Het vliegen is ook slechts voor de sier, aangezien je maar naar een aantal standaard punten kan vliegen en niet overal kunt landen. Het is dus meer een visuele representatie van de Zoom skill die je veel vaker zult gebruiken.
Netjes man, 70 uur. Ik heb 55 op de teller en ben volgens mij net over de helft lmaooo. Heb flink wat uurtjes in het zoeken naar gear en andere zaken zitten. Ik ben ook wel van plan zoveel mogelijk trophies te halen als ze niet te retarded zijn
Zieke spoiler, niet klikken als je nog niet hebt uitgespeeld Spoiler VERONICAAAA ;_; ;_; Alle feels in de wereld. Echt kut dat ze doodgaat... Ik was me echt aan het verheugen op wat voor nieuwe shit zij zou krijgen in het tweede gedeelte van de game... Ik was wel een fan van het duo Serena/Veronica, maar nu is Serena kennelijk beiden tegelijk :/. Baal er stiekem enorm van
Spoiler Fuck Veronica. Serena is vanaf dag moment een beast. Vergeet trouwens niet de post-game te spelen na de credits. Zit nog heel veel story in.
Hoe is de combat betreft strategie en keuzes? Bij Ni No Kuni is de strategie altijd hetzelfde ook bij boosfights. Alleen kingmaker battle zijn anders. Kom ook het hele spel dezelfde vijanden tegen maar dan met pallet swap.
Denk aan een traditionele SNES RPG met een extra systeem voor team attacks en je hebt een idee. Het is een heel traditioneel combatsysteem. Vijanden zijn in DQ11 wel echt heel leuk. De designs zijn geweldig. Je komt echter ook behoorlijk wat palet swaps tegen, maar er zijn sowieso veel meer verschillende enemies in DQ11 dan in Ni No Kuni 2.
Traditioneel maakt me niet uit. Vind ik juist leuk. Maar soms heb je traditioneel systeem en heeft magie geen nut als je toch met 1 klap alle vijanden neerslaat. Of moet je altijd de sterkste spreuk gebruiken zonder tactiek. Dat is dan weer jammer.
Offensive magic specifiek vind ik van oudsher al bijzonder matig in Dragon Quest, en dat is niet anders in deze helaas. Dat gezegd hebbende, alle partymembers zijn in deze game lekker verschillend met hun eigen leuke skills en equipment opties. De game is niet zodanig uitdagend dat je continue je strategie moet aanpassen. Het is vaak wel een beetje hetzelfde idee; buff je eigen chars, houdt ze healthy, nerf evt. de enemy en grind ze down . Wat het interessant houdt is de variatie tussen de party members. Kort gezegd: je gameplan is eigenlijk telkens hetzelfde, maar je hebt meer tools om je gameplan uit te voeren
Ondertussen op 80 uur en nog steeds niet klaar. Er is nog genoeg post game content om er 10-20 uur uit te halen, gok ik. De field theme in de post game is echt zoveel beter! Ik ben niet heel bekend met de oude games in de DQ serie, maar dit is vast een theme uit een van die games.
Deze game blijft geven, inderdaad. Spoiler en ik heb m'n twee meiden weer terug ;_; Zo blij met Veronica en langharige Serena lmao Monsters zijn wel ziek sterk post game. Bijna ieder gevecht gaat er wel iemand dood . Moet misschien een paar leveltjes Metal King Slimes farmen of zo. Post game voelt dusver als een volwaardige andere storyline. Best sick hoeveel content deze game heeft
Spoiler Daar was ik juist helemaal niet blij mee. Serena was een beest en nu is ze weer useless. Mijn team blijft Luminary, Jade, Hendrik en Rab voor de echte gevechten en Luminary, Jade, Erik en Sylvando voor de normale encounters. Dit laatste vanwege de Electro Light pep ability van Luminary, Jade en Sylvando om zo metal slimes te spawnen. Dat is echt mijn XP grind team.