Turn based games voor de Xbox is dat mogelijk?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Outlander, 24 aug 2003.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er toch wel mee. Ben ik nu wel of niet een echte console speler aan het worden. Vandaag toch maar weer uren Age of Wonders –Shadow Magic gespeeld. Ik noem verder nog Diciples Dark Prophecy. Voor de insider moet dit genoeg zijn. Turn based fantasy strategy games met een hoog “Magic the Gatehering” gehalte daar ga ik voor. Dat laat me maar niet los.

Het moet toch ook mogelijk zijn op een console of moet ik allen voor deze spellen mijn pc in de lucht houden. Wat dat turn based betreft… dat is toch op te lossen door een bepaald aantal zetten binnen een bepaalde tijd te moeten doen? Dat gaat bij het schaken ook goed. De multiplayer optie om Live te spelen moet er natuurlijk inzitten.

Zijn er nog meer Xbox spelers die hier zo over denken… moeten we die software ontwikkelaars niet eens onder druk zetten?:mad:

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  2. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    tot nu toe is er maar 1 turn based spel maar die is bagger ( Metal Dungeon ) verder nog nix

3. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Star Wars: Knights of the Old Republic. Dit spel is gedeeltelijk turnbased.
    En jij had het net al over Magic The Gathering. Hier komt ook een xboxspel van. Dus misschien dat, dat ook turnbased is. Lijkt me wel, als het kaartspel ook zo is.

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat developers veel meer turnbased games uit moeten brengen. Real time geeft meestal toch niet de voldoening die je bij games als Final Fantasy wel hebt. En mensen die zeuren dat dit saai is, die hebben duidelijk nog geen Morrowind gespeeld. Die gevechten sucken toch wel zo zwaar. Er moet wel een beetje animatie bij komen kijken hè. :) Ik hoop dit in Sudeki meer te vinden.

5. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad ja, zelfs ik, een pure Morrowindfan, zal dit toegeven. De gevechten in Morrowind zijn vaak saai. Met een paar combo's was dit verholpen geweest.

6. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja bij Morrowind zijn de gevechten 1 van (mijn persoonlijke) minpunten. Realtime vechten kan heel goed werken met combo's maken enz.

Maar ik hoop ook dat er meer spellen met een turnbased systeem komen op de Xbox. Al mag realtime niet verdwijnen.

Edit: Had Benneke's bericht nog niet gezien en toch.. de combo's. Dat lijkt zo'n beetje de ideale oplossing voor saaie realtime-gevechten.

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  7. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf niet echt een grote fan van turnbased, doet me teveel denken aan die gruwelijkheid in Final Fantasy(Please no more FF)
    Maar is soms wel leuk, zoals in Advance Wars

8. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    FF is juist cool met die coole combos , magic en de beesten oproepen dat vind ik juist het coolste

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm ja smaken verschillen natuurlijk, maar feit is dat FF mateloos populair was, en nog steeds is. (Noem mij nog maar eens een game waarvan 13 afleveringen gemaakt worden)

Aangezien het grootste deel van de FF games turn based is vind ik het vreemd dat dat in andere games niet gebruikt wordt. Oké, real-time vechten is zwaarder voor de processor, en hiermee laat je zien dat je console krachtig is, maar het gaat toch om de gameplay? Bij realtime vechten zul je nooit zo goed tactisch kunnen nadenken als bij turn-based.

10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Uhhh......Army men? |:-

maar even serieus.

ik houd ook meer van turn based dan van real time in een game.
    maar ik ben dan ook een grote Final Fantasy fanaat....

bij realtime suckt de camera ook vaak...

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Gladius is turnbased. Uiteraard met een andere sfeer dan de FF-serie.

Jammer dat de previews slecht zijn...

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Turn based bij rpg's vind ik persoonlijk niks.. bij een game zoals Heroes of Might and Magic echter wel.. maar die games worden toch ook snel saai.. geef mij maar gewoon realtime..

13. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Doorgaans zijn de mogelijkheden bij turn-based games (neem bijv, nogmaals, FF als voorbeeld) vele malen groter dan bij realtime games. (Dit is ook de reden dat ze turn-based zijn, dan heb je de tijd om een goede tactische move uit te zoeken.)

Ik snap dan ook niet dat mensen zeggen dat ze realtime minder saai vinden, of je moet alleen van brainless bashen houden...

14. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk realtime iets leuker, maar als het gecombineerd gaat met Turnbased/ Realtime is het helemaal mooi :)

ps:
    Outlander ik je PM beantwoord.. goh nu al? ja nu al :p

Deel Deze Pagina