1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Battlefield V

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 21 mei 2018.

  1. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Zaten er tanks in de beta? Niet gezien.

    Hier nog een mooie review:

     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Beide maps in de beta hadden tanks.
     
  3. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ik vind dat er te weinig tanks in de huidige maps zitten. Terwijl die juist zó vet zijn tijdens WWII. Nu heb je indd op sommige maps veel 'random' rond rennende infanterie wat soms best chaotisch is. Spel moet sowieso wennen. Vind het bijv. ook erg moeilijk om vijanden te zien die ver weg zijn, terwijl ik in BF1 echt altijd wist of iets 300 meter verderop een vijand of een boompje/struikje was, bij wijze van. Helpt dan ook niet mee dat je vijanden niet kan spotten, maar goed dat is vast gewenning.

    Verder wel erg tof, al weer zin om de game weer op te starten vanavond :)
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De eerste uitbreiding is compleet gefocust op tanks, dus dat komt wel goed. :)
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  5. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Oh dat is zeker nice!
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Quote erbij plaatsten is wel handig. :+

     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  7. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Tot nu toe vind ik erg matig.

    1) grafisch is het minder dan bf1. Veel van die pop-ups vooral bij bomen. Huizen zien er van binnen uit alsof het nieuwbouw is. Geen stofje of vuiltje te zien op de vloer, muren. Het voelt gewoon heel steriel aan.

    2) De UI is veel te simplistisch voor mijn smaak. Draagt niet bij aan het gevoel dat je verwacht te hebben bij het spelen van een ww2 game.

    3 ) paar potjes conquest gedaan en amper tanks tegen gekomen. Het is gewoon blij rondrennen en een pew-pew fest, COD stijl.

    4) Operations gedaan op die woestijn achtige map noord-afrika. Map is over belicht en kan grafisch niet tippen aan bf1 maps. De opbouw van de map is echter wel goed, alleen mis is de vehicles. Waar zijn alle tank gevechten? Het is bijna allemaal infantry.

    5) Paar keer in een plane gespawned, en mijn ervaring is dat de vliegtuigen gewoon niet leuk aanvoelen in vergelijking met BF3 en BF1. Ze voelen aan als bakstenen met mega draaicirkels.

    6) Het geluid is beter dan in de beta maar nog steeds niet wat ik verwacht van een Battlefield game. Geluid lijkt te weinig impact te hebben.

    Al met al vind ik het sfeerloos aanvoelen en de wapens vind ik niet zo lekker spelen als bij vorige Battlefield games. Oh, en de single player is triest. Zestien jarige jailbait chick op skies? Ga toch weg.. Ik begin niet eens aan de single player.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  8. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Haha dat is wel heel negatief zeg :9 Ik vind het juist een enorme verbetering t.o.v. BF1.

    Grafisch (op Xbox) vind ik het gelijkwaardig aan BF1. Op de grote maps een paar keer pop-ups gehad maar vond het niet erg opvallend of storend. Wordt vast wel gepatcht. De UI vond ik ook totaal niet storend ofzo. Was me niet opgevallen dat het niet bijdraagt aan een WWII-gevoel ofzo. Vind het juist positief dat de UI simplistisch gehouden is.

    Dat je te weinig tanks in de game ziet ben ik wel met je eens, net als zo ongeveer de gehele Battlefield community. Dus daar wordt door DICE vast wel wat aan gedaan.
    Geluid vind ik trouwens heel dik. Speel met headset op en het geluid van tanks bijv. is echt gruwelijk. Ook toen ik op zo'n woestijnlevel in een zandstorm zat kreeg ik door het geluid echt het gevoel er middenin te zitten. Heel tof.

    Wat ik verder vooral beter vind aan deze game t.o.v. van BF1 zijn:
    - het leveldesign. Er zitten echt een stuk of 4 héle goede maps in deze basegame van Battlefield. (Dat sneeuwlevel uit de beta vind ik overigens heel kut.)
    - de wapens zijn veel beter. Er zit veel meer verscheidenheid in en je hebt niet meer bijv. random bullet spread zoals in BF1.
    - het level systeem. Je kan veel meer je eigen character en wapen customizen

    Singleplayer heb ik nog niet geprobeerd maar dat boeit me eerlijk gezegd vrij weinig.

    Overigens vond ik BF1 heel tof, maar ik denk zeker dat deze game BF1 gaat overtreffen. Voor mij in ieder geval.
     
  9. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Speel zelf niet met een headset maar met een surround opstelling. Heb Marantz receiver en voorversterker met 4 aardige speakers en 1 grote center speaker. Losse subwoofer verzorgt de bas. Maar heb gewoon het gevoel alsof het geluid minder "dik" is.
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat gevoel heb ik ook, het geluid van veel wapens mist 'gewicht'.
    Moet wel zeggen dat het CoD WW2 gevoel wel erg map afhankelijk is. Gisteren een uurtje of twee gespeeld en bij andere maps was het weer ouderwets BF.
    Grafisch is het wel een beetje willekeur, sommige maps zijn echt mooi. Andere weer niet.
    Maar die smg's. Ik speel graag medic, maar door die beroerde SMG doe ik dat nu niet. Hoe is het mogelijk dat de bf1 WW1 SMG in feite beter is in vergelijking dan de WW2 versie.
     
    Raafie vindt dit leuk.
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Geluid is wel beter t.o.v. de beta maar steeds nog niet op "Battlefield" niveau daar mogen ze inderdaad nog wel wat aan doen.

    Gisteren een ronde CQ op alle maps gespeeld en heb mij op wat kleine ergernissen goed vermaakt. Paar puntjes wat wel wat beter mag:

    1) Grafisch idd minder dan BF1, met name meer pop up en textures die zichtbaar van low quality naar high quality gaan als je dichterbij komt
    2) Ben geen vehicle speler maar er mogen op bepaalde maps inderdaad wel wat meer tanks in. Vliegtuigen zijn prima zo
    3 )Nog steeds te achterlijk voor woorden dat je de server uit moet om nieuwe wapens te unlocken of wapens te upgraden
    4) TTK is prima maar TTD voelt veel te snel aan. Staan ook veel klachten over op Reddit en Dice heeft ook al aangeven hier iets aan te doen

    Pluspuntjes:

    1) Gunplay is zo veel beter dan in BF1
    2) Maps zijn dik in orde
    3 )Gelukkig geen gimmicky zaken meer zoals Levelution,Hero classes, weapon pick ups
    4) Kan aan de server hebben gelegen maar elke ronde CQ met maximaal 40 punten verschil gewonnen/verloren
    5) Op het eerste gezicht een progression system waar je wel een tijdje wat te doen hebt
     
    Raafie vindt dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vind het op pc wel betere graphics dan BF1, met name belichting, echter wel minder aandacht voor detail in de huisjes bijvoorbeeld. M'n pc heeft er ook een stuk meer moeite mee dan BF1.

    Wat ik wel mis in deze game zijn de voertuigen en sicke animaties van BF1 van reloaden etc. Lijkt alsof ze het allemaal simpeler gemaakt hebben, of niet de moeite gedaan kan ook.
     
    Raafie vindt dit leuk.
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Welke specs heeft je PC?
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    6700, 16gb en 1080Ti. Speel op 1440p/165hz monitor. Met BF1 makkelijk gemiddeld 120 fps op high, hier is het meer rond de 100 op medium.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Thanks, heb op de videokaart (1070) na dezelfde specs, dus dat weet ik wat ik kan verwachten :)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Vind het grootste pluspunt dat je niet meer die random bullet deviation hebt wanneer je surpressed wordt. Dat is echt een verademing.

    Edit: controller vibratie valt gewoon willekeurig uit. Enige fix is om game helemaal af te sluiten en weer opnieuw op te starten.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2018
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  18. Xstreamdigital

    Xstreamdigital Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik kreeg bijna het schijt. Xbox one x wou geen game meer opstartzn ze bleven allemaal hangen bij herstarten. Xbox one x zelf niet. Gelukkig gemakkelijk die hard reset . Game is geweldig vind hem leuker dan battlefield 1. Het gaat allemaal iets sneller. Alleen de map in de sneeuw en bergen fjell? Die vind ik het minste. Maar algemeen zijn de maps goed. Enkel mis ik toch wat meer mappen,meer wapens en de veranderingen die je kan brengen aan je persongap vind ik te weinig. Maar opzich stoort het allemaal niet. Het hoeft ook geen cod Black ops 4 crap te zijn. Toffe game heb het gevoel dat je aan deze meer blijft hangen dan de battlefield 1 had.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vind het ook wel een extreem voordeel dat de maps nu gratis zijn, geen splitsing tussen de soelers.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Is dit een oke game om voor SP content alleen te kopen? Iemand ervaring met deze war stories, en hoe lang deze duren?
     

Deel Deze Pagina