1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FERRARI F355 Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 11 dec 2018.

  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Nou ik zag je een keer in de eerste bocht bijna over de kop vliegen. volgens mij staat dat ook in het filmpje :D

     
    DapperDamhert, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Mooie video man! Leuk ook om andermans game setup te zien :)
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Supergaaf! Ik ga er vanavond na het werk eens uitgebreid voor zitten met een bakkie koffie. :)
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  4. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Dat was ik... bij het uitkomen van de pits waren de trillingen terug =(
     
    DapperDamhert vindt dit leuk.
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  6. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Mislukte avond voor mij.

    Iets ging er stuk aan de baseplate van m'n pedalen (niet meer gechecked wat) waardoor ik m'n focus verloor. Vervolgens werd ik ingehaald door Tender en Gold nadat ik een fout maak (inhaalactie was prima verder, heb het zelf niet als hard ervaren toen haha). Iets later schrok ik vlakbij het rempunt van een bocht van een beweging naar links van Gold (heb de replay gezien, die beweging moest je maken om niet op het gras te komen) waardoor ik uitwijk en balans in de auto verlies (nooit plots insturen en op de rem trappen tegelijkertijd...). Daarna was er toch schade aan de auto en was m'n race verkeken.

    Verder had ik tot twee keer toe iets met een B-knopje....

    Ben nog niet helemaal weg van de F355 in een langere race (Ben meer een GT3/GTE man :D), maar goed dat is smaak denk ik. Hopelijk nog wat tijd om te oefenen van de week.
     
    DapperDamhert, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Leuk filmpje! Grappig om mezelf constant in de achteruitkijkspiegel te zien. Ziet er overigens wel uit alsof je iets sneller gaat als je de lampen inklapt, dat belooft wat bij de volgende avond-/nachtrace. Of je rijdt natuurlijk met minder downforce ;)

    Overigens gemiste kans dat Monza niet op de kalender staat. Gisteren nog even een rondje op short gereden, fascinerend baantje. Ze hebben wel de chicane van PC1 eruit gehaald...
     
  8. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ja ik heb dus ook het gevoel dat ik sneller ga als ik mijn lichten naar beneden doe! Haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Voor de volgende nachtrace wil ik alvast een epilepsie waarschuwing geven.

    Overigens @GoldPwnageNL met baard...

    [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    :lol::lol:
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    RED BULL RING 14 januari a.s. RedBull Ring 20:15 uur lobby open !


    Qualificatie: 15 min (National).
    Heat 1: 22 rndn (National)
    Warm up: 5 min. (GP)
    Heat 2: 22 rndn. (GP)


    Weer: Heat 1 droog, Heat 2 drukkend en naar het einde van de race kans op onweersbuien.
    Datum : 30-08-2018
    Heat 1 : start 14:00 uur. Staande start obv q1
    Heat 2 : start 16:00 uur. Vliegende start uitslag heat 1
    .
     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    #raceday

    Iemand al op National gereden? Ik ga er zoals vanouds zonder voorbereiding in vanavond!
     
  13. Ik ook zonder voorbereiding maar doet mijn stuur weer zo gek dan is vanavond voorlopig mijn laatste race. Ik stap dan over naar AC :F:
     
  14. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Is een redelijk simpel baantje. Mag geen problemen voor jullie toppers opleveren:whistle:
     
    hillss en DapperDamhert vinden dit leuk.
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Fantastische eerste race, niet heel veel op Red Bull ring gereden dus ging een stuk beter dan verwacht. Overwinning binnen bereik maar gaf het onnodig weg in de laatste bocht.

    2e race was ook erg gaaf, super close racing tot de pitstops. Ruim 3" verloren door automatische pitstop waardoor ik de aansluiting kwijt was. Plas water kwam uit het niets en voor ik het wist was mijn race klaar. 30 front damage en een stuur dat volledig scheef stond. Game over.
     
  16. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Dag jongens!

    Ik had alweer dezelfde problemen als vorige week en had dit nu al in de kwali... mensen die achter mij zaten hebben mij ongetwijfeld zien weaven van links naar rechts... Dit waren snelle ronden en dus geen opwarmronden... :lol: De race zelf spinde ik in de muur links vooraan en de auto voelde zowaar super aan! 2s trager maar tenminste niet heel de tijd moeten tegensturen op een recht stuk... race 2 probeerde ik hetzelfde maar daar had ik iets te hard de muur geramd om terug zoals race 1 te racen... De voorkant was geel in damage en de auto was onbestuurbaar in de bochten... dus sorry jongens dat ik dnf’de. Maar ik zat dan al bijna een ronde achter... en de fun was er af... dan maar AC gespeeld.

    Overigens volgende week ben ik er niet bij... daarna probeer ik weer present te zijn... als is het maar voor de fun ergens in het achterveld... :thumbs:
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  17. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ik heb nu alleen de Highlights er uit gehaald zodat het filmpje niet zo lang is.

    Met erg mooie start van @Kimi NL
    Mooie inhaal acties van @Beltoni en mij!
    En gevechten met @B Tender en @ColdzeroNL !!!


    Nu in de bioscoop!
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2019
    Kimi NL, Beltoni, hillss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Hier partij drama, headset, stuur niet lekker werkend in de quali dus disq in de kwalificatie... Heat 1 stuurtje bijna alle kanten op en halverwege geen rem meer..

    Heat 2 stuur gereset snel gekalibreerd, stuur pedalen weer goed, headset nog steeds drama. Wel leuke race gehad met asjemenou...

    Nu maar even hele playseat in de hoek gegooid en komende week maar eea uitsluiten en testen. =(:mad::mad:

    Was wel vreemd trouwens zondag middag nog 2 uurtjes time trial gereden en niks aan het handje...
     
  19. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Ben niet graag een afhaker, maar deze cup is niets voor mij. Geniet totaal niet van de auto. Vind het racen er gaaf uit zien omdat het zo dicht bij elkaar ligt, maar vind de auto enorm frustrerend. Zie de spiegel van Gold einde lap 2 waar ik spin, mijn fout omdat ik achter Gold lag, maar de auto is dermate instabiel dat zodra je in een dergelijke situatie komt (Gold stuurt verder naar binnen door verkeer dat voor hem zit (logisch dus) en ik kom in de knoei), je geen kant meer op kan. De ruimte die ik had viel weg en vanaf daar is het bidden dat het goed gaat in plaats van dat de auto stabiel genoeg is om zelf de situatie te controleren.

    Ik race eigenlijk maar 1 vaste avond in de week en die wil ik dan wel besteden op een manier waar ik er zoveel mogelijk lol aan beleef. Deze cup sla ik over. Ik wacht de volgende af.

    Ik ben zelf erg fan van alles wat modern GT/LMP is (GT5 t/m GT3, GTE en LMP2). Deze auto's zijn stabiel doordat ze (voldoende) mechanische en aerodynamische grip en dit zorgt naar mijn ervaring altijd voor mooie races. Dergelijke cups doe ik zeker aan mee!
     
    DapperDamhert en Schuminiels vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat waren even 2 races Maandag.. Pff zeg.

    Was niet fit en zeker niet van plan om te racen, maar met 2 paracetamol achter de kiezen toch maar even voor gaan zitten.
    Reed op National best wel lekkere rondjes. 53.7 heb ik meerdere keren genoteerd, dus ik zag het toch wel een klein beetje zitten.
    FFB even iets lager gezet (griep, een interne lichaams-thermostaat die vaker tussen warm/koud switched dan de gemiddelde vrouw en spierpijn in mijn godganze lichaam, zorgden ervoor dat ik iets mannelijker moest rijden) en klaar voor de strijd!

    F355 is echt een heerlijke auto. ik houd van dit soort gooi en smijt bakkies die gewoon gaan. Zeker met de handbak en koppeling was het racen niet vrij van fouten, maar een heel stuk intensiever dan de vorige cups. En daarbij, de Red Bull Ring is ook gewoon een leuk en vlug baantje (veel beter dan Imola :GRRRRRR: #kutbaan).

    Race 1 ging best wel lekker. Goede start, beetje getrouwtrek in de eerste bocht en vanuit daar naar p3 gereden, toen doorgestoken naar P2 en toen maakte ik een schakelfout, waardoor ik terug viel. Ik schakelde terug van 5 naar 6, in plaats van naar 4. En toen moest ik van 6 naar 3 en daarbij blokkeerde mijn achterwielen, schoot ik rechtdoor en was ik aan het vechten voor P5.

    Leuke race gehad en door een ongelukje van Cold en Tender, opgeklommen naar P4. Prima voor een zieke coureur!

    Race 2 was echt fijn. De eerste 9 ronden volle bak gevochten met @GoldPwnageNL Ging echt lekker en super close. Ik heb de replay niet, maar dat was gewoon genieten.
    Leuk om te zien dat Gold ook bezig was met andere lijnen rijden/verdedigen zodat ik geen cutbacks kon doen, of hem ruw aan de binnenkant kon parkeren. 1x ging het iets ruwer, toen ik in bocht 1 al aan de binnenkant zat van hem, maar er nog niet helemaal voorbij was, en hij alvast instuurde. Dat hebben we op de baan weer opgelost en vrolijk verder gereden.

    Uiteindelijk toch de mogelijkheid gevonden om hem er naast te zetten en voorbij te geraken, waarbij Gold gelijk gebruik maakte van de aankomende regen om te wisselen naar Wets. Ik had de hele regen nog niet eens gezien, laat staan nagedacht over wanneer ik wilde stoppen. De Volgende ronde ook maar naar binnen gedoken en even snel naar de WC gerent tijdens mijn pitstop omdat mijn avondeten via de ingang er weer uit wou. Vlak voor de pitexit zat ik weer en ben ik weer verder geraced, dit keer met 2 seconden voorsprong. (Achteraf ben ik toch blij dat @asjemenou75 de automatische pit aan had staan, waarvoor dank!)

    In de regen heb ik mijn voorsprong uitgebreid naar 2,5 seconden en met constante 1:46.3's richting de finish gereden. Cold en Tender waren wel aan het versnellen, maar dankzij foutjes bleef dat gat tot aan 4 rondjes voor de finish zo'n beetje rond de 2 seconden.

    Ik was constant bezig met het in de gaten houden van de plassen. Vooral de plas aan de rechterkant na de hairpin was een gevaarlijke. En juist in de allerlaatste ronde, zie ik hem over het hoofd en weet Tender mij voorbij te steken. God wat was ik kwaad. Zo kansloos om daar een fout te maken. En toen helaas met een achterstand van 0.041 seconden, 2e geworden in een race die ik sowieso had moeten winnen.

    Dat gaat niet op Imola gebeuren, wat een hoerenbaan is dat.
    gisteren 20 ronden gereden waarbij ik er geen 3 clean heb kunnen houden.

    Onderstuur, onderstuur en onderstuur.
    En toch is het een fijne auto, het ligt vooral aan de baan.
     

Deel Deze Pagina