1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FERRARI F355 Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 11 dec 2018.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit gewoon een beetje kinderachtig.
    De GT3 was voor mij een cup waarbij ik moest oefenen of ik ervoer de race, net zoals jij afgelopen maandag hebt ervaren. Spinnen op momenten waarbij je het niet verwacht, de oncontroleerbare spins, het abrupte uitbreken etc.

    Wat jij ervaarde als een mooie race, doordat auto's "Stabiel doordat ze mechanische en aerodynamische grip hebben" Ervoer ik meestal als: Sjonnie en Mark liggen 20 seconden voor op het veld te vechten om P1, daarachter vechten Gold, Tender, Jimmy en Beltoon om P3 en daarachter rijd ik met een achterstand van 30 seconden en een voorsprong van 20 seconden op de achterliggers. Als zij eerst gaan pitten kan ik nog 2 rondjes vechten, om vervolgens zelf te moeten pitten en weer alleen verder te rijden.

    Dat de auto je niet ligt, dat snap ik. Want dat heb ik met GT3 en alle andere High-downforce auto's.
    Dat je de cup dan aan je voorbij laat gaan, moet je zelf weten. Kan ik begrijpen want uit frustratie heb ik dat ook wel eens gedaan.

    Maar eigenlijk staat er in je verhaal het volgende:
    "Ik wacht de volgende cup af, als dat niet GT/LMP is, heb ik waarschijnlijk geen plezier en doe ik waarschijnlijk niet mee".

    En dat vind ik gewoon een beetje kinderachtig.
    Ik krijg gewoon ontzettende Wiethok-vibes bij zo'n bericht, vandaar dat ik het hier even neerzet. Ik snap je frustratie, vind het alleen niet zo cool om een voorwaarde aan je eigen deelname te hangen, na de 2e race in de eerste nieuwe cup die geen GT-cup is, terwijl toen de plannen gemaakt werden dat we beide sites gingen samenvoegen voor cup-organisaties, al duidelijk was dat we geen GT-cups bleven rijden, maar veel afwisselden.

    Nogmaals, ik ben niet uit op een felle discussie of op een dikke bitchfight via het internet (geloof me, ik win dat :D) Maar wou toch even mijn lichtje erop laten schijnen. Zeker omdat je als organisatie (heb ik ook een tijd gedaan) het toch nooit goed doet voor iedereen en er altijd wel wat te zeggen is over de opzet van een cup.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    @Kimi NL, je weet toch dat Wiethok het niet kan waarderen als je over hem praat :lol:

    Heb met deze auto al meer gevechten gehad dan in de hele GT3 cup dus ik vermaak me uitstekend. Enige waar ik over val, wat inmiddels algemeen bekend is, zijn de absurde weersveranderingen. Heb niets tegen regen races, daar presteer ik altijd vrij goed. Rijd alleen geen "sim"-racer om elke ronde verrast te worden. De omslag van droog naar zwembad in 2 rondes haalt voor mij alle lol er uit.
     
  4. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Ok!

    Maar zoals ik zeg; Ik ga niet een meerdere maandagavonden besteden aan iets waar ik geen lol aan beleef. Dat ik geen eerste wordt maakt me helemaal niets uit, maar dat ik mij alleen maar frustreer aan het rijden wel. Daarmee hang ik zeker "een voorwaarde aan mijn deelname", wat overigens ook mijn goed recht is. Als dat mij kinderachtig maakt; so be it.

    Side note; Als je niet uit bent op een felle discussie, kan je de boodschap net zo goed wat milder verpakken;). Maar ach, even goede vrienden.
     
    GoldPwnageNL en DapperDamhert vinden dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nog milder?

    Normaliter eindigde de discussies die ik wou beëindigen op de baan in een schorsing voor mij, en als ik het via het forum probeer, dan ontvang ik binnen 1 dag 3 DM's van anderen die zeggen: "Doe maar even iets minder je best om die persoon door het beeldscherm te trekken".

    Dus ik had nu mijn nagels kort geknipt, handschoentjes aangedaan en 2 nachtjes geslapen voor mijn opmerking. Ik zal in het vervolg nog iets langer uitstellen en nadenken :p :p :kus:

    Even zonder gekheid, je mag uiteraard je voorwaarden hebben ter deelname. Fun is namelijk de belangrijkste drijfveer.
    Ik vind het gewoon jammer dat er nu al mensen afhaken. Jammer voor de groep, jammer voor die persoon en jammer voor de organisatie.
     
    GoldPwnageNL en hillss vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik wil hem heel graag taggen, maar hij heeft zo vaak z'n naam veranderd, dat ik niet meer weet welke hij nu is.
     
    hillss vindt dit leuk.
  7. Het is totaal onnodig om Sjonnie aan te vallen omdat ie deze klasse niet ziet zitten. Hij geeft duidelijk aan hoe en waarom en ik wil benadrukken dat hij bij ons nooit een race gemist heeft. Ik ben het helemaal met hem eens want ik heb ook elke XBW lobby tot nu toe problemen gehad, overigens wel fijn dat jullie auto’s daarentegen heerlijk rijden!

    Het heeft ook niets te maken met de organisatie of welke auto ook, want ik heb in een ander topic al duidelijk aangegeven welke problemen we konden verwachten met een volle lobby. Het verbaast me dan ook dat dit bij XBW niet bekend is! Lobbies van 8 man gaat prima maar boven de 10 kan je beter stoppen.

    Ik durf te garanderen dat dezelfde problemen ook de kop opsteken in een GT3 klasse of welke klasse ook.

    Vandaar ook mijn kinderachtige besluit om te stoppen met deze cup en eerlijk gezegd vind ik dat er hier nogal respectloos over anderen gepraat wordt. Daarmee bedoel ik niet alleen het bovenstaande maar dat Wiethok ook steeds weer in de zeik gezet moet worden is iets wat ik erg kinderachtig vind. Over kinderachtig gesproken..... :thumbs:
     
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    het is toch GVD niet te geloven......ik kan jullie werkelijk geen 5 minuten alleen laten..... Als iemand wil stoppen dan mag dat, ongeacht zijn reden......(behalve dan als de reden is dat ie liever met naar zijn schoonmoeder toegaat om over steunkousen of kukkident te gaan praten, dat gaat echt een brug te ver)

    Ik vind het zelf oprecht jammer als mensen stoppen, al dan niet met de cup of tijdens een race, en daar heb ik in het verleden mijzelf ook wel eens verkeerd over uitgelaten, maar we moeten respecteren dat iedereen zijn vrije tijd mag indelen op de manier zoals hij/zij/het het wilt. Dus @ Sjonnie, namens onze passionele en zonder bord voor zijn kop hebbende (waar zeker een kernraket nog niet doorheenkomt), mtv ;) Kimi, sorry en geen probleem, jammer en hopelijk ben je er de volgende cup weer bij en levert die auto minder problemen voor je op. Of dat WEC / GT of een draak van een auto gaat worden weet ik nog niet.

    Wat ik erger vind is dat blijkt dat er steeds bij dezelfde mensen dezelfde problemen zich voordoen, daar lijkt geen willekeur in te zitten, ik zou graag wel willen 1x proberen om iemand anders dan te laten hosten, (@DapperDamhert ) b.v. om te kijken of er dan anderen zijn met die problemen?.......ik heb dit werkelijk nog nooit gehad, of ik heb die fijngevoeligheid niet en maakt het voor mij niet uit of ik in een tank met afwijking rij of een fijngevoelig autototje........
     
    hillss, Kimi NL, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]
     
    hillss vindt dit leuk.
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dapper, dit is mijn eerste en tevens laatste bericht die ik hieraan ga wijden, want ik heb absoluut geen zin in een zinloze discussie (iets wat ik ook heb aangegeven in mijn eerste post betreffende Sjonnies besluit) maar gezien het feit dat je over AL mijn nuanceringen heen hebt gelezen, zal ik het hier nogmaals herhalen: " Ik ben niet uit op een zinloze discussie met het kaliber van: "Welles & Nietes" .

    Ik ben meer van dit k-liber:


    Dat even terzijde, terug naar jouw bericht waarin jij aangeeft dat ik Sjonnie aanval. In mijn bericht, heb ik echt letterlijk elk "verwijt" dat ik richting Sjonnie doe (wat is dus niet doe) opgevolgd met dat ik z'n teleurstelling en z'n keuze wel snap om met deze cup te stoppen.

    Ik heb even ter verduidelijking al mijn verontschuldigingen, meningen en nuances met rood omcirkeld. Zodat je kunt zien dat ik echt geen persoonlijke aanval plaats richting Sjonnie en het hem al helemaal niet kwalijk neem.
    [​IMG]

    Het enige waar je überhaupt over kunt vallen, is MIJN eigen interpretatie van ZIJN bericht, over dat hij voor zichzelf een voorwaarde stelt welke cups hij mee ging doen. En dat is wat ik een beetje kinderachtig vind ten opzichte van de organisatie.

    Want als het aantal deelnemers terugloopt, ga je als organisatie zoeken naar een formule waarbij meer mensen mee willen doen. En als iemand dan de voorwaarde heeft dat het GT/LMP moet worden, wordt je als organisatie al redelijk beperkt in je creativiteit. Dit is puur hypothetisch, en ook de enige reden dat ik het EEN BEETJE kinderachtig vind/zou vinden.

    Als je nog even verder wilt discussiëren, geen probleem. Maar dan wel graag via de PM's. Want ik wil de rest er niet meer mee lastig vallen.

    Fijne avond heren, tot Imola!







     
    Beltoni vindt dit leuk.
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ga lekker racen jongens, meer gezeur dan de brexit dit! :+
     
    Beltoni, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    IMOLA 21 januari a.s. Imola 20:15 uur lobby open !


    Qualificatie: 15 min
    Heat 1: 11 rndn.
    Heat 2: 20 rndn.


    Weer: Heat 1 bewolkt maar droog, Heat 2 droog onbewolkt.
    Datum : 30-06-2018
    Heat 1 : start 11:00 uur. Staande start obv q1
    Heat 2 : start 15:00 uur. Vliegende start uitslag heat 1
    .

    Let op start gaat in lijn, dus niet 2 aan 2. Voor de rest zijn regels en punten ( behalve periode punten) zoals bij Gt3
     
    markdevries78, hillss, GoldPwnageNL en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Rare gozer ben je! Ook tijd zat voor onzin zo te zien.
     
  14. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Dude het is al afgelopen

    #race day
     
    Kimi NL, Beltoni, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    #raceday

    We zitten er al bijna klaar voor...

    Nieuwe controller: CHECK
    Nieuwe headset: CHECK

    Gisteren 2 uurtjes online gereden zonder problemen.

    Let's get ready to rumble:whistle::whistle:
     
  16. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ik ben er vandaag dus niet bij zoals eerder vermeld! Veel plezier! Daarna terug van de partij! ;)
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    DapperDamhert heeft trouwens zijn account laten verwijderen.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Voel me behoorlijk beroerd at the moment, maar probeer er bij te zijn vanavond.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren kort kunnen oefenen, en vooral tot de conclusie gekomen dat Imola een tikje lastiger is dan RBRing. Ik was nog verre van foutloos. Benieuwd wat het wordt dus, vanavond :)

    Op de RBR had ik het afgelopen maandag, in het droog, qua tempo een stuk moeilijker dan op Mugello. De regenachtige condities gingen beter, al had ik natuurlijk enorm geluk bij de pech bij Coldzero en Kimi. Imola wordt weer een droge race dus ik weet nog niet wat ik kan verwachten qua tempo en hoe het allemaal gaat lopen.

    Wel heel veel zin in!!!
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2019
  20. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Over de problemen: Elke tip en instelling aangepast... maar het blijft ook voor mij hetzelfde probleem... Ik heb als test geprobeerd tegen 9 AI online te racen... zelfde probleem... Dus met een lobby met 10 begint mijn stuur raar te doen...

    Omdat de F355 geen TC of ABS heeft zoals een GT3 wordt de auto soms onbestuurbaar als je stuur van links naar rechts flipt... Dus ik begrijp de frustratie wel..
    Voor de GT3 liefhebbers (inclusief mijzelf) zie XboxWorld WEC topic ;)

    Mijn oplossing met de F355 is de eerste ronde eens links vooraan de muur goed meehebben zodat de auto recht blijft op een recht stuk... Misschien ben ik dan wat trager maar kan ik tenminste de auto recht houden... :+:lol:. Misschien de bandenslijtage niet meer x2 want ze slijten wel heel snel soms... Maar dat is mijn mening. ;)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina