1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Kingdom Hearts 3

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 11 jun 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    EDIT: Ps4pro users: zet super sampling uit.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2019
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    EDIT: Mooie afbeelding trouwens.
     
  3. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Heb even wat cutscenes van voorgaande delen gechecked. En ook een hoop gelezen.

    Ennuhhh

    [​IMG]

    Anyway, ga er vanavond mee beginnen. Ga er als Disney liefhebber sowieso van genieten. Story-wise is het maar even afwachten. ...
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  4. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik snap ook weinig van het verhaal, weet wel dat ik destijds erg heb genoten van Kingdom Hearts 2. Als ik het goed herinner kon je daar een bezoekje wagen aan oa Simba, Ariel, Pooh & Jack Sparrow. Zelfs m'n moeder vond het leuk :+

    Vanavond ga ik ook beginnen.
     
  5. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Echt een veel te wazig verhaal inderdaad. Dacht van tevoren dat het gewoon een FF X Disney crossover game zou zijn :+.
    Vraag mij af wie wel alles snapt van dit verhaal.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Samengevat: positief! :thumbs:

    Cohn noemt het "goofy wholesome fun".
     
    ExquisiteSteez vindt dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat is er niet te snappen aan het verhaal om precies te zijn?
     
  8. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ben pas 6 uurtjes onderweg met de game en vorige delen niet gespeeld, maar opzich wel een leuke game. Moet wel even wennen aan de gameplay en camera standen. Soms zie ik geen bal van wat ik aan het doen ben.
     
  9. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Wall of text incoming!!


    Ik denk persoonlijk dat het gewoon veel te veel informatie is en dat er heel veel dingen verwarrend zijn gecommuniceerd/ontworpen. Zo zijn de bad guys waar je in KH1 tegen vecht de Heartless die overigens de uiting zijn van 'Darkness' in iemands hart en uiteindelijk dus niet echt een Body te hebben maar wel een hart, dit in tegenstelling tot de Nobodies die in KH2 worden geïntroduceerd als nieuwe bad guys en basically de overgebleven lichamen zijn van mensen wiens hart aan de Darkness zijn opgegaan (als Heartless), en in feite dus alleen een 'empty shell' of Body en juist geen hart. Logisch toch?

    Vervolgens wordt dit hele concept ook zodanig toegepast op de main antagonisten die Heartless (KH1) of Nobodies (KH2) zijn van mensen die daadwerkelijk bestaan wat er toe leidt dat namen van verschillende mensen gaan overlappen.

    Deze verwarring over wie wie is wordt echter vooral gecreëerd doordat mensen identiteiten van anderen aannemen en anderen infiltreren/overnemen.
    Zo heb je Terra die wordt overgenomen door Xehanort waardoor Terranort ontstaat, die (geloof ik) apprentice wordt bij Ansem The Wise en besluit zelf te doen alsof hij Ansem is en zijn naam te veranderen. Hij creëert een Nobody genaamd Xemnas en een Heartless genaamd Ansem waardoor je 3 mensen hebt die eigenlijk dezelfde zijn maar niet echt.
    Iets vergelijkbaars gebeurt met de gehele Organization XIII die Nobodies zijn en daarbij ook nog eens deels worden OVERGENOMEN door Xehanort waardoor basically iedereen Xehanort is.
    Het 'mensen in mensen' idee werkt net zo verwarrend bij de good guys omdat harten van mensen in andere mensen kunnen gaan zitten. Zo zitten op verschillende momenten in Sora de harten van Roxas, Xion, Kairi, Ventus en zo nog een paar. Tel daarbij op dat voor verschillende personages dezelfde character models wordt gebruikt (de Nobodies en hun Somebodies, en ook natuurlijk Roxas en Ventus) en het wordt niet makkelijker.

    Tenslotte hebben ze in KH: DDD besloten timetravel erbij in te gooien waardoor Xehanort ineens overal en iedereen tegelijk is. Chaos is compleet.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Klinkt onnodig complex? Zeker niet iets dat zou complex zou moeten zijn na één game, maar ja deze serie bestaat inmiddels al uit… zes delen? Acht delen?
     
  11. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Even tellen..

    1. KH 1
    2. KH 2
    3. KH BBS
    4. KH CoM
    5. KH 358/2 Days
    6. KH Coded
    7. KH DDD
    8. KH X Backcover (cinematic)
    9. KH 0.2
    10. KH Unchained X (mobile)

    En dan nu dus KH3.

    Het feit dat de spellen ook steeds op verschillende platformen uitkwamen helpt ook niet mee natuurlijk ;)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Die intro en menu muziek elke fucking keer <3

    Gezien ik alleen KH1 heb uitgespeeld en KH2 gedeeltelijk moest ik veel huiswerk doen qua story, opzich is het allemaal wel duidelijk als je eenmaal alle identiteiten en nobodies en heartless beetje goed bent doorgegaan. Speelt wel lekker so far, humor is eventjes wennen wel, voelt heel erg kiddy, dialoog is ook niet echt super ofzo.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Maar de gameplay is fun?
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Vooral niet te serieus nemen...
     
  15. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind het allemaal wel erg happy en soft. Kan er nog niet echt in komen en heb ook totaal geen zin om verder spelen.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Fun ja, uitdagend nee. Tenminste, ben pas in de tweede wereld maar speel op hoogste niveau. Het is voor mij eerder nostalgie dan dat het echt een wow effect geeft. Level design is so far niet echt bijzonder, best lineair en een optie toevoegen om op muren te lopen is nou niet echt baanbrekend. Combat is heel erg simpel, inclusief al die specials al helemaal, alles eromheen voelt echt 'oud'. Het is alsof ik Kingdom Hearts 1 speel met betere graphics en niks meer. Niet dat ik iets anders zou willen in een KH-game maar we (of tenminste ik) zijn best spoiled qua gameplay.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Ik zou hem een 7/10 geven.
    Leuke game om te spelen, maar dat was het ook.
     
  18. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ben er zelf nog niet aan begonnen, maar wat ik een beetje oppik van het internet is dat het probleem een beetje is dat KH3 lijkt te zijn ontwikkeld met een jongere doelgroep in het achterhoofd. Dat terwijl de KH-fans die KH1 en KH2 hebben gespeeld intussen allang volwassen zijn en dus juist helemaal niet meer binnen die doelgroep passen. Dat merk je dan (zoals jullie al aangeven) aan de kiddiness van de werelden en de personages, maar ook aan de uitdaging in de combat/gameplay. Ben dus bang dat het vooral een soort nostalgische trip wordt met mooiere graphics.
     
  19. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Soort final remix dlc ofzo?

     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ehh, wat is dat voor raar filmpje? Moet dit nu de game verkopen?
     

Deel Deze Pagina