1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Die BMW-meistershaft - Ein Turnier mit Freude am Fahren [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 1 mrt 2019.

  1. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    @Kimi NL voor de Z4 vs M6 races had ik graag de Z4 in de enduro op Barcelona en de M6 op de Nurburgring GP gebruikt. Tot vanavond! ;)
     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ben er vanavond niet bij. Ben op vakantie en vrijdag weer thuis dus volgende week weer van de party.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat hoef je niet te vermelden hoor, ik maak de stand op wie welke auto heeft gebruikt na de eerste race.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat waren 2 interessante races.

    Race 1: Na een foutje van Tender (bedankt :p) met 20 schade voor op redelijke snelheid P2 kunnen rijden, maar 3 ronden voor het einde maakte ik een stomme en onnodige fout waardoor mijn volledige ophanging naar de kut was. Hierdoor liep mijn voorsprong van 10 seconden op Bas rap terug en kon hij mij gemakkelijk voorbij komen in de laatste ronde. Toch nog P3.

    Race 2: Ik had een super pace te pakken. Heerlijk met jimmy gevochten over de eerste 3 / 4 rondes. Zelfs met een paar remfouten reed ik 1:59.4's!
    Maakte alleen een super stomme fout bij het aanremmen van de hairpin en reed mijn volledige M1 weer in de kreukels.

    na een pitstop van 1:10 minuut, weer onderweg en 3 ronden later schreef ik hem wederom volledig af en kon ik de achterstand die ik aan het goedmaken was op Tender wel weer weggooien.
    Met 0,0 perspectief en 100% slaapgebrek (2,5 uur geslapen van zondag op maandag) besloten om mij maar richting bed te begeven, hoe jammer ik het ook vond. Want ik vind het oprecht een leuk baantje en auto.

    Tussenstand:
    [​IMG]
     
    asjemenou75, GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Met pole, 2x winst en 2x fastest lap was het voor mij natuurlijk een heerlijke avond. Race 2 nog onnodig spannend gemaakt door mijn 23 seconden voorsprong weg te gooien met een spin + schade, waardoor ik met krom stuur de race moest uitrijden met een snel naderende Gold, maar had verder de pace goed te pakken hier :)

    Hopelijk volgende week iets meer man weer.
    Moet zeggen dat de avonden verder echt wel leuk en veeeeeeeel soepeler gaan dan met PCars 1 en het begin van PCars 2. Zien we @Racerblade01 @Rossi46 @DutchOwnage @loyallronin @ruud_p @Crookk ooit nog eens terug?
     
  6. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Leuke race gisteren! Race 1 stond ik in die hairpin even blok met 4 man en vond het wel grappig :p. Dan 1 heel klein foutje waardoor ik met 1 wiel op de curb ga en de auto op het gras terechtkomt... Het volgende was een 2 min pitstop 8). Race 2 was veel beter en uit de problemen gebleven en heel de tijd @markdevries78 in mijn achteruitkijkspiegel gezien ;). Leuke avond :thumbs:
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Van mijn kant een matige race. Ik schreef m'n auto zowel in heat 1 als heat 2 al in (minder dan) anderhalf rondje af, waarbij ik tot m'n spijt in heat 1 nog @Kimi NL meenaam. Sorry!!

    Een weekend met véél te weinig slaap en een heel lange maandag blijken voor mij niet echt optimale voorbereiding te zijn voor de race heb ik ontdekt. Was wel weer gezellig gelukkig! Zin om de E30 aan de tand te gaan voelen, misschien brengt die meer geluk.
     
  8. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Maandag kan ik er helaas niet bij zijn.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing Maandag 25-3:
    Auto: E30 M3 DTM - Group A
    Baan: Oulton Park
    Ingame Datum: 01-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: togestaan
    - TCS: toegestaan
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: AAN
    - Brandstofverbruik: AAN

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Time: 11:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - 12 Ronden - Staande start
    Time: 13:00 uur
    Weer: Medium Cloud
    Time Progression: On

    21:00 - 21:35: Race 2 - 18 Ronden - Rollende start, volgorde a.d.h.v. Resultaten Race 1.
    Time: 17:00 uur
    Weer: Heavy Cloud
    Time Progression: On
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2019
    B Tender, Jimmy J. en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Op welke dag rijden we virtueel? Vandaag?
    [​IMG]

    Gisteren wat rondjes geraced en Oulton Park is wel een heerlijk baantje voor deze wagen zeg! Viel niet mee om de auto rechtuit te laten gaan in alle gevallen maar het was wel genieten geblazen. Zin in vanavond! Heb ook gezien dat ik nog een paar tandjes moet bijschakelen wil ik in de buurt komen van de timetrial-rondetijden van @Jimmy J. . Netjes hoor :)
     
    Kimi NL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Staat er nu bij, dit keer had je gelijk <3
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  13. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Heren, ik ben er wel gewoon bij vanavond.
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tussenstand:
    [​IMG]

    Kwalificatie:
    Dit waren de eerste 8 ronden die ik achter elkaar, foutloos (als in grote crashes, van de baan af etc), maar wel een paar keer een tijd in rook zien opgaan die mij op een P2 zou zetten vanwege de tracklimits. Na 5 ronden had ik achteraf beter kunnen stoppen, gezien mijn banden al hun beste tijd hadden gehad (ik reed met erg lage bandendruk van 1.38 achter en 1.42 voor) maar gezien de flow die ik te pakken had (constant 1:44-ers) vond ik het het risico niet waard.

    laatste 2 rondes waren veelbelovend met 0.5 en 0.7 seconden winst op mijn P3 tijd, maar die kon ik helaas niet uitrijden. Uiteindelijk P3, wat nog steeds prima is op deze heerlijke baan!

    Race 1:
    Ronde 1 tot en met 5 waren leuk, geen fouten en eigenlijk op Jimmy na, een nette pace die mijn elke ronde een paar tienden voorsprong gaf op de rest. Daarna begon ik met klooien (moest een paar whatsappjes beantwoorden, want anders heb je weer hele andere problemen :p) en toen echt veel tijd verloren op Jimmy. Tot en met ronde 8/9 geknoeid en toen maakte Jimmy een fout die zijn voorsprong in 1 klap wegvaagde. Hij gaf aan schade te hebben, dus volle bak in de aanval op Jimmy!

    Nog een mooi off-course momentje gehad in de eerste sector, waarbij ik aan de buitenkant van jimmy zat en er door onderstuur de baan af schoot. Al glijdend de baan weer opgekomen en Tender ontweken, om 1 ronde later weer vlak achter Jimmy te zitten en in de laatste bocht van ronde 12, hem ernaast te kunnen zetten voor de leiding.

    Laatste ronde was één grote ramp. Ik was bloed zenuwachtig en gespannen. Overal verschrikkelijk vroeg van het gas af en verdedigen, zo erg zelfs dat ik in de laatste sector van de laatste ronde, weer een fout maakte. Gelukkig de binnenkant van de laatste bocht kunnen houden en als eerste over de finish te komen. Erg vermakelijke race!

    Race 2:
    De start had alles weg van een spannende race. Ik had geen pace (ik was nog bezig met die kansloze BMW 114i in mijn hoofd) en verloor gelijk P1 en P2 in 1 bocht. Gold kon ik redelijk goed volgen in de achtereenvolgende 4-5 ronden, maar daarna verloor ik pace en concentratie. De banden bleven zelfs op de lage stand, verrassend lang goed. (reed nu weer met kwalificatie-bandenspanning), maar aanhaken kon ik niet meer bij Gold. Voor de rest was het vooral redelijk hotlappen, wat ik in deze auto en baan totaal niet erg vind (dit vind ik verreweg de leukste baan in het spel <3).

    Als 3e over de finish gekomen. Tevreden!
     
    GoldPwnageNL, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing Maandag 8-4:
    In verband met de Endurance van Schumi: Zie dit topic is de race op Oschersleben een week uitgesteld

    Auto: E30 M3 DTM - Group A
    Baan: Oschersleben
    Ingame Datum: 01-08-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: togestaan
    - TCS: toegestaan
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: AAN (Accelerated)
    - Brandstofverbruik: AAN

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Time: 12:00 uur
    Weer: Medium Cloud
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - X Ronden - Staande start
    Time: 13:00 uur
    Weer: Medium Cloud
    Time Progression: On

    21:00 - 21:10: Practise / Sightseeing - I.V.M Weersomstandigheden
    Time: 15:00 uur
    Weer: Heavy Rain
    Time Progression: On

    21:10 - 21:35: Race 2 - X Ronden - Rollende start, volgorde a.d.h.v. Resultaten Race 1.
    Time: 15:00 uur
    Weer: Heavy Rain > Medium Cloud > Clear
    Time Progression: On


    Aantal ronden komt nog.
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Genoten gister! Had pole en reed comfortabel aan de leiding in race 1, maar toen besloot ik het boek "Hoe je raceleiding weg te gooien, voor dummy's" te gaan schrijven:



    M'n voorbumper had 9 schade, en m'n stuur stond krom. Kut kut kut. Ik dacht dat zowel @Kimi NL als @B Tender mij instant voorbij zouden gaan, maar gelukkig had ik nog enige pace. Wat volgde waren 3 spannende ronden richting het einde, waarin we met z'n 3 vechten om de winst. Hier de laatste ronde, waarbij Kimi nét de leiding overneemt aan het begin:



    Race 2 gelukkig helemaal foutloos naar de winst gereden.
    Voor de liefhebbers heb ik hier ook nog de complete slotfase van race 1 :) (6m 45s) Enjoy!
     
    GoldPwnageNL en Kimi NL vinden dit leuk.
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Leuk om er weer bij te zijn. Laatste race was alweer even geleden. Start van beide races waren leuk, beide keren wat plekken kunnen pakken. Had helaas niet de pace om met de top mee te komen maar was wel sneller dan mijn achterliggers, daardoor helaas twee vrij saaie races.

    Wel erg lekker watentje!

    Edit; In de racewereld zeggen ze ook wel: hij was de #Haas of Hij maakte er een Abiteboul van.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2019
  18. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    @Kimi NL ik kan er nu maandag niet bij zijn. Sorry! Daarna ben ik terug present ;)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Raceday! :)

    Ben voor m'n gevoel vannacht alleen wel aangereden door een vrachtwagen. Verkouden, stem kwijt, koppijn... Maar met een ibuprofen achter de kiezen gaan we het proberen vanavond
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  20. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ik kan er niet bij zijn helaas. =( veel plezier vanavond!
     

Deel Deze Pagina