1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jazeker, heerlijk man. Overal live google maps, live ov tijden, facetime & socials.
     
  2. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Meeste is al gezegd maar ik raad ook het klimmen van de berg Fansipan aan. Je kan deze beklimmen in 2-3 dagen en de uitzichten zijn geweldig. Het is in de buurt van Sa Pa in het noorden.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Als je mazzel hebt met het weer :+ Zeker een aanrader. En als je daar geen zin in hebt kun je ook gewoon de kabelbaan omhoog nemen. Een andere aanrader is het park dat letterlijk naast Sa Pa ligt. Enorm goed onderhouden mooi park met fantastische uitzichten over de stad en Fansipan.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik!
    Zuid naar Noord :
    HCMC (standaard drukke Aziatische stad)
    Hoi An (super mooi, maar erg toeristisch)
    Met de motor via de Hai Van Pass naar Hué, dat was een gave ervaring en super mooi
    Hue (Best cool, allerlei keizerlijke graftombes verspreid buiten de stad in de jungle. Episch verlaten waterpark)
    Hanoi (heel sfeervol, voelt meer communistisch HCMC door politie die terrasjes opdoekt en strakke sluitingstijden)
    Ha Long Bay (prachtig. Had een cruise die ook mocht varen in de naastgelegen Lan Ha Bay. Dat was awesome, want daar had niemand een vergunning voor dus we waren helemaal alleen)
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Iemand ervaring met Costa Rica? We zitten aan volgend jaar januari/februari te denken
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wat trekt je in Costa Rica? Hoor dat Panama al t veel leukere alternatief is en goedkoper, hipper etc.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Costa Rica is fantastisch! Ben er geweest met kerst en het valt net buiten mijn top3. :p (1. Hawai'i 2. Japan 3. Mexico)
    Het is een grote dierentuin. Iedere keer dat je naar buiten gaat kom je weer iets nieuws tegen: toekans, papegaaien, krokodillen, luiaards, apen, etc.
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Rondreizen, natuur, klimaat. En toch een wat veiliger land voor toeristen.
     
  9. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Als je voor de natuur en het klimaat gaat is Colombia 100x beter dan Panama en Costa Rica. Een grotere diversiteit in natuur ga je nergens anders tegenkomen dan in Colombia.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Voor een guy die een paar keer in zijn leven achter op een scooter heeft gezeten en zelf nooit een bromfiets/scooter/motortje heeft gereden lijkt het me niet echt handig om te doen in Vietje right haha.

    Maar thanks guys, zal eens gaan checken! :)
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    De Ha Giang loop kun je ook doen achterop een scooter met een gids. Sowieso op de rustiger plekken (Cat Ba, Ninh Binh, Hoi An etc) gewoon een scooter huren voor een dag/paar dagen. Ik had voor Thailand nog nooit op een scooter gezeten en je hebt het zo onder de knie en het is erg tof! In de grote steden zou ik lekker lopen/Grab prakken, wat een chaos :+
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zelf heb via deze site een motortour met gids geboekt. Zij maken lokaal gebruik van Mr. Vu Riders Da Lat en ik vond het een goede ervaring. Hele toffe gids.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat had ik ook 2 jaar geleden haha.

    Maar goed, bussen, treinen en vliegtuigen werkt ook mega goed daar.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  14. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    @Japan boys,

    Vanuit Kanazawa gaan we naar Tokyo.

    De moeite waard om de detour te nemen via Nagoya, om zo vanuit de trein Mt. Fuji te zien? Of gewoon de snelste manier (binnenland).
    Dan wordt het ipv 3 uur, 5 uur namelijk, en veel vaker overstappen.

    Suggesties om een waardevolle dag in Tokyo op te geven om ergens een parkje rond Mt. Fuji (en zo Mt. Fuji te checken) te pakken, of nah?
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ga heel Mt. Fuji skippen. Dat interesseert me persoonlijk erg weinig (mocht je em al kunnen zien).
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hakone. Maarja hoeveel dagen ben je in Tokyo dan?
     
  17. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    8

    Maar er zijn natuurlijk nog meer verplichte dagtripjes vanuit Tokyo.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Waar ga je heen dan als dagtrip? Misschien heb je het al gepost maar raak even de war kwijt tussen alle Japan reizigers de upcoming tijd hahah.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Snap ik!

    Wat we sowieso willen doen, als dagtrips, zijn Kamakura en Nikko sowieso.

    Voor de rest hebben we nog geen harde planning voor Tokyo, maar 1 dag hebben we nog "vrij" op basis van onze huidige grove planning.
    De rest van de dagen zijn gewoon wijken in Tokyo zeg maar, hebben we nog niet echt vast gelegd, moeten we nog uitzoeken. 4,5 halve dag is dat dan (dag van aankomst is een halve dag).

    Dus, 5,5 dagen Tokyo, of 4,5 dag Tokyo en 1 dag Hakone nog erbij, grofweg.

    Heb je ook nog Yokohoma wat wel tof schijnt te zijn...
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mhm, ik vond zelf Hakone leuker dan Kamakura, dat was echt voor mij een plek om heen te gaan als ik de stad even uit wou met strandje en bamboogrove (maar als je al naar Arashiyama gaat dan is de bamboo grove van Kamakura niet zo bijzonder). Hakone is wel een avontuur om met treintje de berg op te gaan, krater op te gaan, naar beneden met ropeway en dan met groot schip te varen in Lake Ashinoko (met uitzicht op Fuji als je geluk hebt). Persoonlijk vind ik dat je daar meer uit kan halen, maar dat is all on you haha, Nikko niet geweest.

    Qua planning, 5,5 dag voor Tokyo is wel lekker, denk dat 4 dagen Tokyo wel een beetje proppen gaat zijn anders. Je kan ook Kamakura eventueel mixen met Yokohama, dat je een vroege ochtend en middag naar Kamakura gaat en einde middag/avond in Yokohama bent, is toch op de weg richting Tokyo.
     

Deel Deze Pagina