1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Viel reuze mee met de bloatware, ik was wel wat anders gewend met de laptop van m'n schoonouders 3 jaar geleden. Heb idd al Bulk Crap Uninstaller gedraaid en een paar dingen weg gehaald. Bouwkwaliteit is echt heel goed van die ding, aluminium met hier en daar plastic. Hij buigt nergens mee, heel erg fijn! We zijn er zeer tevreden over.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Tim vindt dit leuk.
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb hem vandaag ontvangen :+
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Hallo!

    Op dit moment zag ik een interessante aanbieding op de site van HP. Het gaat om de volgende laptop: https://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=4TU43EA&opt=ABH&sel=NTB

    Ik ging direct zoeken naar een review van deze laptop. Hierdoor kwam ik tevens op een website terecht waar de service van HP als belabberd wordt bestempeld en op Tweakers staat de service van HP ook niet heel lekker beschreven. Daarbij wordt het kopen van goederen via de HP webstore ook door velen afgeraden.

    Hebben mensen hier ervaring met het kopen van laptops/computers/onderdelen via de HP webstore? Zoja, wat zijn jullie bevindingen? Weet nooit zo goed of ik die reviews zo serieus moet nemen :).
     
  6. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb zelf de onderste en die bevalt erg goed! Scherm is mooi, scherp en uitstekende kijkhoeken. Mijn vrouw gebruikt hem voor fotobewerking met Lightroom en Photoshop en daar is hij krachtig genoeg voor. Hij is verder licht, maar toch erg stevig en kan tegen een stootje. Ook de dunne randen om het scherm heen zijn erg fijn, hierdoor is hij ook weer wat compacter.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik zou ook voor de Lenovo gaan. Groter scherm en batterij, de Lenovo is waarschijnlijk beter gebouwd en voor de rest ongeveer gelijk. Alleen is de Lenovo wel 500gram zwaarder en iets breder en hoger en kan er maximaal 12GB ram in (16 in de Vivobook), maar zelfs 8GB is genoeg in de meeste gevallen en dat blijft ook nog wel even zo.

    Mijn ouders hebben een Vivobook, die was net zo duur 2 jaar geleden en die is prima alleen wat plastic en niet heel stevig, bij het terugdraaien van de schroeven na het installeren van een HDD heb ik ze te ver door gedraaid en nu zitten er 2 uitstekende puntjes onder het toetsenbord. Ik vind de Lenovo er ook beter uitzien persoonlijk. Heb gegoogled en je kunt er ook een extra hardeschijf of SSD in zetten mocht die 256GB niet genoeg zijn.

    Ik zou voor de Lenovo gaan, behalve als je vrouw misschien persé een lichtere en iets kleinere laptop wil.
     
  9. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Bedankt! En Hoosie ook. Dan gaan we voor de Lenovo.
     
    RemcoM en Hoosie vinden dit leuk.
  10. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Oeps... Vrouwen hé :+.

    Hij is wel wat langzamer, ongeveer net zo snel als een i3 https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i3-8130U-vs-AMD-Ryzen-3-2200U/m468020vsm480281.
    Wel genoeg om een verschil te merken.
    Zit wel een HDD in van 1TB, en voor de rest kan ik niet veel verschillen vinden. Ik zou 'm inderdaad terug brengen, of je vrouw moet niet genoeg hebben aan een SSD van 256GB maar dat betwijfel ik. In verhouding is ie wel een stuk duurder voor alleen wat extra opslag, kleinere SSD en een langzamere CPU.
     
    Daz vindt dit leuk.
  12. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Daar was ik al bang voor. Thanks, dan gaat ie terug.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  13. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.

    Ik zal deze vooral gebruiken voor het bekijken van sport, soms films en een beetje internet. Gamen hoeft voor mij niet, dat doe ik liever op consoles, alleen Football Manager is een must maar daar zijn de eisen niet zo hoog voor. Ik heb een budget van ongeveer 600 euro. Suggesties? Met onderbouwing is welkom.

    Heb vernomen dat het goed is een SSD te nemen, dus dan neem ik dat maar aan. Van processors, grafische kaarten etc heb ik geen kennis. Een mooi beeldscherm zou wel erg fijn zijn.
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295

    https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ide...15-6-inch/9200000098142523/?s2a=#productTitle

    Deze voldoet aan je eisen en met een 512 GB SSD heb je ruim voldoende opslag. Voor onderbouwing, lees de berichten hierboven;)
     
    RemcoM en LuckyLuciano vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina