M.K. heb ik nooit gespeeld, althans veel te weinig om mij er nog iets van te kunnen herinneren. Ja, op bepaalde fronten mag je best kritisch zijn, maar de game is dusdanig goed neergezet dat ik wel denk dat ze nog wel aan de fouten gaan werken. Wat ik ook al een beetje aangaf: Als je de foutjes in dit stuk nostalgie niet aanpakt, gaan de fans je het totaal niet in dank afnemen en met meer fans die er van willen genieten, zullen de meningen dus ook sterk uiteen kunnen lopen.
Ik ken het origineel meer dan goed, zelfs nog in huis, dus ik weet wel waar ik over praat. Vele tientallen uren inzitten, minimaal, en minstens een keer of drie alle races gewonnen destijds. De game is ook nooit erg moeilijk geweest. Wat ik tot slot nog bedoel te zeggen met niet te kritisch te bekijken: Eerst kijken naar de dingen die wel goed gaan en dan pas naar de mindere dingen en het totaal aantal dingen wat wel goed gaat weegt met gemak op tegen de slechte dingen.
T.o.v. het origineel is MP irrelevant, omdat die naar mijn herinnering nooit in het origineel zat, dus dat is nieuw op basis van een oude game en oud design. Hier moet de dev de meeste kans krijgen om de boel te patchen. Maak anders desnoods een lijstje met plus- en minpunten, dan denk ik wel dat het nog wel meevalt. Voor mij is het alleen grafisch een beetje, de aardig gevoelige besturing, maar ook daarin gaan dingen gewoon goed en klein beetje de laadtijden misschien, maar ik speel wel op een Xbox One X, dus het valt nog mee. Totaal ligt echt wel tussen de 8 en 9. Ik zie vooral een duidelijk en kritisch verschil in graphics t.o.v. de Crash Bandicoot Trilogie, die is imo duidelijk mooier.
Edit: Er is een patch van bijna een gigabyte.
Laatst bewerkt: 22 jun 2019