1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Ford RTR Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 24 mei 2019.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben ook paar minuutjes later
     
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Alhoewel het inhalen best lastig was toch een paar heerlijke races gehad. Race 1 en 2 constant op de bumper gereden en beide keren binnen .3 seconden gefinisht.

    Start race 3 ging best lekker, snel een paar plekken gewonnen. Gingen enigszins chaotisch naar de busstop maar dacht een goede positie te hebben. Had het idee dat ik bij het insturen van de busstop (eerste knik naar rechts) het idee dat ik in de vangrail werd gedrukt. Dacht dat het @GoldPwnageNL was maar dat weet ik niet zeker, daarom excuses voor mijn reactie.

    Mocht daarna volgens mij weer achteraan beginnen. Toen erg sterk gereden en een paar mooie inhaalacties gemaakt, terug naar de 4e(?) Plek. Helaas zelf een grote fout gemaakt door te veel mijn lijn proberen te houden toen @ColdzeroNL hem kwijt raakte na de busstop. Dat kostte me uiteindelijk de derde positie.

    Helaas geen replay op kunnen slaan. Had de situatie maar ook mijn inhaalrace nog wel even terug willen zien.

    @B Tender, waar blijven de data sheets? ;) Ben wel naar de positie wisselingen in de laatste race.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hieronder per race een PDF met de datasheets, Knockhill en Watkins Glen.
    https://wetransfer.com/downloads/77...350d8feb090204790345b72720190618071053/5147c3

    Watkins Glen Race 3 heb ik geen datasheet van helaas. Ik zie dat ik per ongeluk de PDF van Watkins Glenn race 2 'race 3' heb genoemd.
    Komen eraan.


    Best wel genoten van gisteren. Hoewel inhalen niet meeviel, was het wel een heel fijne baan om op te racen vond ik, en m'n auto ging hier eigenlijk ook best lekker. Qua finishresultaten had er meer ingezeten, vooral door wat domme foutjes van mijzelf, maar heb wel een fijne avond gehad :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    GoldPwnageNL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik ga die app ook aanschaffen. Fucking vet :9

    Ik ben benieuwd naar de laptimes van race 1 @Beltoni. Volgens mij reden we op een gegeven moment 5x achter elkaar 1.13.3 of harder. Wát een lekker raceje was dat. Sowieso erg fijn avondje gehad! In tegenstelling tot Knockhill eindelijk m'n snelheid om kunnen zetten in resultaten en alle 3 de races zeer close kunnen rijden met verschillende mensen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    @Jimmy J. Vrees dat die data verloren is gegaan

    Ben toch wel benieuwd naar de positie wisselingen na de swapped grid in race 3.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tussenstand na Race 3:
    [​IMG]

    Race 1:
    Mijn aanpassingen aan mijn voordempers pakte redelijk goed uit. Kon nog iets beter, maar de busstop-chicane kon ik beduidend vlotter en veiliger nemen dan in de kwalificatie.
    In de openingsfase lekker met Gold, Tender en Cold gevochten. Ging echt leuk!

    Kwalificatie 2:
    Travel van de dempers nog een stukje langer gezet, kon volle bak over de curbs van de busstop. Waardoor ik een mooie P2 kon halen in de 2e Kwalificatie. Had nog 0.2s sneller gekunt, was het niet voor het aanremfoutje op het gras in de één-na-laatste bocht.

    Race 2:
    Mijn beste race ooit denk ik. Komt niet vaak voor dat ik zo lang, met zoveel druk, zo weinig fouten maak over zo'n lange race. 1 grote fout gemaakt en 1 kleintje waardoor @Beltoni een kans had mij voorbij te steken. Deze race heeft mij echt wat jaren op mijn rikketik gekost denk ik.

    Race 3:
    Kunnen we deze niet gewoon schrappen? Misschien was Reversed grid toch niet zo'n goed idee.
    Voor een acute beschrijving voor mijn gevoel tijdens de openingsrondes van die race, kun je het beste op een willekeurige oude Windows PC navigeren naar: Start > Programma's > Ontspanning > Pinball. Mijn clips zijn niet geupload naar XBL, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen. Maar als er één paneel nog onbeschadigd is aan mijn auto, dan is het het dak naar alle waarschijnlijkheid. de rest heeft allemaal zwaar geleden.
     
    GoldPwnageNL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik zag trouwens dat je voor Oulton Park International gekozen hebt. Why not National? Die heeft 1 inhaalplek meer volgens mij.

    En reversed grids zijn cool :cool:
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    National heeft juist minder inhaalmogelijkheden. International heeft namelijk:
    - Aanremmen hairpin
    - Aanremmen éérste Chicane
    - Aanremmen tweede Chicane
    - 2 Lange rechte stukken

    National gaat na de flauwe bocht naar links gelijk weer rechts, zonder de chicane.


    Daarnaast is Oulton Park International mijn favoriete baan in Pcars2 :D
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Die bedoel ik niet. Ik bedoel deze:

    [​IMG]

    Waarbij de hairpin daadwerkelijk een inhaalpunt is, wat in International niet het geval is, vanwege die volgas knik naar links die ervoor ligt.

    Maakt me ook verder niet uit. Vind het allemaal prima, maar vroeg het me af omdat je doorgaans voor de korte baantjes gekozen hebt.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De dikke inhaalmove van @Beltoni op @Kimi NL in race 3.



    En de problemen bij de start van heat 3...
    Beltoon die het gras in wordt gedwongen...
    ... vervolgens terug de baan op komt, en tegen Tender plakt (die hem wel ruimte gaf door direct naar een heel stuk naar links uit te wijken, maar niet wist of hij 'helemaal' naar links kon daar)...
    ... die vervolgens samen de muur in klappen...
    ... Gold die hen ter nauwernood kan ontwijken...
    ... maar daarbij wel vol Kimi raakt
    ... waarna Gold en Beltoon elkaar nog eens hardhandig tegenkomen bij de volgende chicane, waar ze imho allebei wat opportunistisch waren. Wonder boven wonder geen spin.

    en het meest bizarre: de aansluiting met de voorliggers is ondanks dit gedoe voor alle genoemde mensen niet definitief verloren. Het lint is wat uit elkaar getrokken, maar niet verbroken.




    EDIT:
    En kijk hoe heerlijk we hier ronde na ronde met z'n vieren aan een touwtje (vanaf 5:40 met zn drieeen) aan het racen zijn. @Jimmy J. @GoldPwnageNL @Sjonnie1989 @B Tender
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Thx voor de filmpjes Tender!

    Het eerste contact is een gevalletje race-incident in mijn optiek. De reactie van Gold op het uitwijken van die botsing is ook super begrijpelijk, alleen snap ik de tweede stuurbeweging niet.
    Je ziet hem uitwijken en een richting kiezen (op 0:35) om vervolgens na een split second weer verder naar links te sturen tegen mij aan.

    Kan een gevalletje tankslapper zijn, maar vervolgens doet hij precies het zelfde, na ons contact, op 0:40 tegen beltoon.
    Hij heeft een lijn, kan dus in de spiegel Beltoon zien, en stuurt vervolgens wel gewoon in om te blokken (insturen voor de bocht is er nog niet bij).

    Waarom dat tot op (en over) het bot verdedigen van een positie in de opening van een race?

    Dat andere incident tussen mij en gold, waardoor ik in de muur belande, kon hij weinig aan doen. (staat niet op film, heb ik gisteren terug gekeken). Daar was een klein gat, waar hij begrijpelijk voor ging. Alleen sloten de 3 voorliggers, waaronder ik, dat gat. Dus met alle gevolgen van dien.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Mooie app hoor @B Tender! Gister ook maar even gekocht (volgens mij voor het eerst in m'n leven dat ik geld betaald heb voor een android app) en hij werkt een stukje nauwkeuriger dan de gratis RIGDash app, met veeeeeel meer info. Hij maakt automatisch PDFjes aan toch? Of moet je na de race nog aanklikken dat je dat van die specifieke race wil doen?
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik gebruik die app ook al een tijdje, maar nooit een account gemaakt. Dus gisteren ook maar even gedaan!
    Je moet je apparaat registreren in het openingsscherm en als je vervolgens inlogt via https://rscloud.pocketplayground.net/ dan zie je de resultaten van alle sessies die je gereden hebt, van dat apparaat.

    Gisteren 1 kwalificatie en 1 race gereden, die staan er beide heel netjes in.
    Zie zelf alleen maar de optie om naar Excel te exporteren in de online hub.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Die PDF's heb ik zelf geprint > PRINT>PDF, om het op die manier makkelijk met jullie te delen.

    Ik wil zelf trouwens wat leuke overzichten obv de ruwe brondata, die excel-files, gaan maken.
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    NERD!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing 1-7-2019:
    Mooiste baan van de kalender! Lekker wheelbangen in Engeland met de Mustang!
    Let op: Er wordt geraced op 2 verschillende layouts!

    Race 1: International
    Race 2: National
    Race 3: National

    De International Layout is de bekende layout die wij vaker gebruiken. De National layout is korter:
    [​IMG]

    Ik heb nog geen enkele ronde op National gereden. Vandaar dat ik het aantal ronden niet heb ingevuld in de briefing, maar op 20min heb gezet.
    Dat zal dus ook de lobby setting worden. Voor Race 3 zal het aantal ronden wel bekend zijn, in verband met de rollende start. Het aantal ronden zal blijken uit de rondetijden van Race 2.

    Auto: Ford Mustang RTR GT4
    Baan: Oulton Park International / National
    Ingame Datum: 01-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: toegestaan
    - TCS: verboden
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Pitstop: Niet verplicht
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: Aan - Accelerated
    - Brandstofverbruik: Aan
    - Cockpitview: VERPLICHT

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Track limit Penalty: ON
    Time: 12:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - Oulton Park International - 12 Ronden - Staande start
    Track limit Penalty: ON
    Time: 13:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:50 - 20:55: Kwalificatie 2 - Oulton Park National - 5 min. Shootout
    Track limit Penalty: ON
    Time: 14:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:55 - 21:15: Race 2 - Oulton Park National- 20 min. - Staande start
    Time: 15:00 uur
    Weer: Light Cloud > Clear
    Time Progression: On

    21:20 - 21:40: Race 3 - Oulton Park National- 20 min. - Rollende start - Reversed grid t.o.v. uitslag Race 2
    Time: 16:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On
     
    Bobst27 en Jimmy J. vinden dit leuk.
  17. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Helaas moet ik afmelden voor vanavond. Sinds vorige week is mijn FFB van mijn stuur volledig verdwenen. Als student in energie en dus ook elektronica heb al een tijdje aan het stuur zitten werken maar ik vind de oplossing niet. Hij wil zich of de ene of andere niet meer kalibreren en ik heb ook al de connectie met de xbox vervangen maar niks helpt... Ik denk het slijtage is...Ik zal binnenkort de overstap maken naar Fanatec want ik heb het gehad met Thrustmaster! :F: Fijne race jongens! ;)
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik ga m'n best doen het te halen

    [​IMG]
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nog onderweg vanuit Oostenrijk, probeer het te halen.
     
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik haak af vanavond. Gisteren ziek geweest en vandaag de hele dag gewerkt en nu echt al gaar dus pak even wat extra slaap.
     

Deel Deze Pagina