1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    dead

    Als je niks te doen hebt, hieronder staat een verslag van alle dingen die we hebben meegemaakt.

    TLDR:
    Draaksetup door verkeerde auto op server in practice;
    Slechte kwalificatie;
    Schade;
    Driverswap issues;
    Nog meer schade;
    Disconnect;
    Door schade geen pace meer;
    Race red flag door disconnects
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Er was uiteindelijk potentie voor een top 5 qua pace, maar niet gister. Gister was niks mogelijk. Het woord van de dag was "drama". Drama met de setup, drama met disconnects, drama met crashen in snelle bochten. Drama drama drama.

    Het begon met dat we twee weken voor de race pas besloten mee te doen, en we maar twee coureurs konden regelen omdat het zo kort voor de race was. We moesten dus niet alleen 24 uur racen met slechts twee man, maar ook de setup ontwikkelen. Vervolgens hadden we het heerlijke nadeel dat elk team al twee seizoenen in die LMP2 rijden en wij voor het eerst. Maar goed, dat is gewoon ons probleem natuurlijk. Wij hebben de skills om met z'n tweeën gewoon die race te rijden, zoals we ook de Sebring race met veel meer traffic hebben gedaan en wonnen.



    Het werd pas echt drama (nummer 1) toen er een dag voor de race (toen wij nog hard aan het werken waren aan een setup die normaal rond kwam) plots een andere versie van de LMP2 op de server werd gezet (met minder power en wat meer rear end grip). Aangezien we moesten testen en de oude auto werd vervangen konden we niks anders doen als de setup voor die auto bouwen. De volgende ochtend, 2 uur voor de kwalificatie, bleek de "oude" spec weer op de server te staan, en uiteraard was onze setup een gigantische draak. We hebben toen in 2 uur (waarin je gewoon rustig wilt voorbereiden op de kwalificatie en wat stints wilt doen) alle tijd besteed aan het van de grond af bouwen van een setup, die net zo goed dramatisch was.

    Kwalificatie mocht ik doen, twee keer gespinned, twee keer een cut track en dus invalid lap, allemaal omdat we de setup niet meer op tijd goed kregen. De achterkant was ontzettend loose. En toen waren er nog maar 4 minuten in de sessie over. Ik moest dus extreem rustig en op safe rondrijden om maar een tijd neer te zetten, want anders hadden we achter het GT veld moeten starten. Resultaat was 20e van de 21 terwijl we eerder in de week gewoon top-5 pace reden.



    In de race dus in het LMP2 achterveld starten, achter iemand die in een van de snelste bochten (Indianapolis) plots 40 meter te vroeg remde. Ik remde zelf ook al te vroeg omdat ik het aan voelde komen, maar toch was het verschil zo groot dat ik hem een tikje gaf. En hier begon drama nummer 2. in rFactor 2 is er een functie om driverswaps te doen, waar je teamgenoot z'n pc de auto overneemt tijdens de bandenwissel. Aangezien wij schade hadden besloten we om bij de eerste stop voor benzine ook reparaties uit te voeren, en dus ook nieuwe banden en dan maar de driverswap erbij. Ik weet de details niet precies, maar for whatever reason werd die swap niet uitgevoerd en zat ik na de pitstop gewoon nog in de auto. Je moet in het pitmenu je teamgenoot selecteren, en die stond voor de pitstop al, en na de pitstop nog steeds geselecteerd (onderdeel van een . Maar toch kreeg ik de auto weer en mocht ik nog meer stintjes gaan rijden (na een slechte kwalificatie en turbulente openingsfase).



    Hier komt drama nummer 3: Wij konden ondanks de draaksetup toch dubbelstinten op de banden (of toch niet? Meer daarover later). Aangezien een driverswap tijdens de banden gebeurt moet je dus banden en swap tegelijk doen. Wissel je geen banden, dan swap je geen driver. Een stint verder kwam ik dus binnen voor alleen fuel terwijl de banden op de auto bleven voor een tweede stint. Maar de server koos ervoor om nu plots wel de driverswap uit te voeren. Het probleem? mijn teamgenoot zat niet meer op de server, en zodoende was de oplossing die de server gaf niet om mij de auto te geven, maar om de AI de auto te laten besturen. Dit is uiteraard mega dom en gevaarlijk, want we rijden in traffic, iets wat de AI niet begrijpt. Ik heb m een kwart ronde laten rijden, maar toen hij eerst een GTE bijna de baan af duwde en ik vervolgens Max Verstappen aan zag komen (die door onze schade reparaties in de eerste stop ons al op een lap kwam rijden) heb ik direct op escape gedrukt, want je kan je voorstellen wat voor puinhoop dat was geworden.



    Maar we zijn er nog niet, drama nummer 4! Omdat ik op escape drukte waren we in feite uitgevallen. Gelukkig kan de admin de auto resetten zodat je weer kan rijden. Dit duurde wel even, dus inmiddels stonden we op een paar ronden achterstand. Ik nog wat rijden en vervolgens voor het eerst eindelijk de auto aan mijn teamgenoot gegeven. Hij kon gelukkig net iets meer pace uit de draaksetup halen, maar ook hij was zwaar off the pace. Na 4 stints (35 minuten per stuk ongeveer) kreeg ik de auto weer. Eigenlijk was het gevoel wel redelijk, maar wel echt heel nerveus. De achterkant was echt zo los in de snelle bochten. Daarnaast schraapte de splitter op een paar plekken tegen de grond aan, met als ergste plek indianapolis (onbalans daar = dead).



    But wait, there's more! drama nummer 5 begon in mijn tweede stint nadat ik de auto weer kreeg. De eerste stint ging eigenlijk wel aardig. We hadden inmiddels bij wat mensen een ronde terug gewonnen, het ging best prima en zodoende was het tijd voor weer een fuel only pitstopje waarbij we de banden niet wisselden (scheelt zo'n 15 seconden in de pitstop). Drama's 5 en 6 zijn eigenlijk aan elkaar gekoppeld. Bij elke 5 track limits violations krijg je een drivetrough. De auto werd echt gigantisch slecht na de pitstop. Ik weet niet of het komt door koude banden, of wellicht de verouderde banden in combinatie met de volle tank benzine, maar echt elke bocht kreeg de auto 2% overstuur. Wat ik daarmee bedoel is dat je voelt dat de auto wilt uitbreken, maar dat je niet echt drift. Je bent dus constant aan het over corrigeren, zwabberen etc etc. Daardoor een paar keer wijd gegaan opkomen rechte stuk, en ja hoor, daar kwam de drivetrough (teamgenoot had er ook al eentje).



    Wat? Drama nummer 6? Ja ja, we gaan nog even door, we zijn er nog lang niet. Een drive trough moet je binnen 5 ronden doen. Aangezien ik net een pitstop had gehad wou ik eerst wat rondes door. En zoals je met deze draak setup, losse kont hebbende, schrapende splitter uitgevoerde auto al kan voorstellen, daar kwam Indianapolis. Het absurde is, het was zo extreem stil om me heen. Voor het eerst in de race had ik heel de baan voor mezelf, 15 seconde voor me niemand, 15 seconde achter me niemand. Iets voelde er niet goed, alsof de goden zagen aankomen dat ik wat doms ging doen en dat ze iedereen hadden geëvacueerd. Indianapolis dus. Insturen, liften en op de apex op de rem. Maar precies toen ik op de rem ging... KGGGG. De splitter raakte keihard de dip. Ook de achterkant heeft een klap gehad, want heel de achterkant schoot naar links toe. Ik uit reactie direct tegensturen, maar op dat moment kreeg de auto al grip en stuurde ik keihard links de baan af. En daar heb je precies 0 ruimte om er af te gaan en zo ging ik met 200+ de muur in. Kapotte splitter, nosecone en zijkant + heel de ophanging + wiel brak rechtsvoor af.



    Lucky nummer 7? Ik kon de auto thuis brengen, en ik kon hem ook nog repareren. We vielen nog twee ronden terug, maar we lagen al zo ver achter dat dat niks meer uitmaakte. Auto gerepareerd en met 30 liter er in met nieuwe banden heb ik gewoon 3 laps gereden totdat mijn teamgenoot er weer was voor een driverswap. Kijken wat hij er van kon maken. Maar dit was wanneer lucky nummer 7 veranderde in drama nummer 7. Weer ging het mis met de driver swap, maar deze keer kregen we aan het einde van de swap een dikke crash, samen met 5 andere deelnemers. Bam, race uit. Mijn teamgenoot joinde voor de grap nog de server, en tot onze verbazing stond onze auto netjes in de garage te wachten. Nog leuker was dat we nu zelfs aan de auto konden sleutelen! De race was qua resultaat definitief voorbij, maar als test hebben wat dingen aangepast en de auto weer de baan op gestuurd.



    Drama nummer 8 was meer een keuze dan echt een drama. Door alle dingen die onze auto inmiddels al had meegemaakt was de performance een stuk slechter geworden. De vernieuwde setup maakte de auto wel echt een stuk beter, maar we kwamen op de rechte stukken ongeveer 6 km/u te kort, wat al in de exit van de bocht te merken was. We werden voorbij gereden door teams waar we qua normale pace gewoon 2 seconden per ronde sneller moeten rijden. Sterker nog, ik werd ingehaald door een andere LMP2 en toen ik vol in de slipstream reed trok de auto voor me gewoon 0.4 seconde weg. Toen hebben we gekozen om de auto te parkeren, want we reden inmiddels op 11 ronden achterstand, met een auto die nu zwaar off the pace was en eigenlijk gewoon gevaarlijk was voor ons en de andere deelnemers.



    Ik had nog een tijdje een lullig gevoel voor het parkeren, maar een uurtje later waren er weer 5 mensen die met een disconnect en toen is er door de raceleiding besloten een rode vlag te zwaaien en de race op een later moment opnieuw te doen. Al is de setup gewoon onze verantwoordelijkheid, het feit dat we niet konden oefenen en testen in de juiste auto heeft er ook voor gezorgd dat we uiteindelijk in de draakmobiel moesten rijden. Vervolgens meerdere laps verloren door server dingetjes maakt het niet beter. rFactor leunt gewoon op een zelf geinstalleerde server, dus wellicht leunde het hele geval net op de verkeerde server of zo, geen idee. De Sebring race was wel redelijk strak.



    We hebben door de race heen de pace van de anderen geanalyseerd en als we aan het begin van de race gelijk de setup hadden gehad die we na een paar uur maakten (na die laatste rejoin) dan hadden we ook qua racepace rond p5 gezeten. Ik weet niet wat het plan is qua een nieuwe evenement, maar de volgende keer bereiden we ons beter voor en knallen we er gewoon weer een top 5 uit! :D
     
  3. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
  4. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ben inmiddels onderweg met PC en met name Rfactor2. Moet zeggen dat het echt een groot verschil is, sowieso de PC. Echter ook rFactor 2,... dat rijdt zoveel mooier/realistischer. Enkel een nadeel is toch het allemaal inregelen. Juiste mods zoeken ed. Er zijn er zoveel en ook redelijk veel mindere.

    Kortom niet alles is er en met name het ontbreken van LMP1 vind ik echt jammer. Mocht iemand iets weten voor LMP1 dan graag! :)

    Voorlopig houd ik het even bij rFactor 2 en wellicht later nog een keer aan de gang met iRacing.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    LMP1 is over een tijdje dood, ik zou me opmaken voor Hypercars. :D

    Voor wat leuke races kan je eventueel bij SRVN terrecht als je het Nederlands wilt houden.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  6. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Zeker een punt!!
    Helaas maar 1 hypercar gevonden de Ferrari en temp Boost werkt niet. Kortom hopelijk komt er meer animo voor het spel.
    Zal binnenkort SRVN eens proberen. :)
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905


    Harde klap voor Misha Charoudin=(
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Couldn't care less.

    En die Juke-R tegen de gevel van hem was ook niet bepaald een lichte crash..
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Er is stiekem ook verdomd weinig mis met PCars momenteel toch? Alleen nog die FFB bug in lobby's met >10 man.

    GRID is net iets te arcade voor ons denk ik. Volgende cup-game wordt sowieso Wreckfest tho :lol:
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wreckfest wordt inderdaad wel een paar avondjes onze cup-game!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb er echt zin in ook. Geen idee hoeveel variatie er in zit qua tracks en auto's en hoe de game werkt qua single player en multiplayer maar de tracks en races dien ik gezien heb op streams zien er tof uit.
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb er ook superveel zin in! Al is dat denk ik niet de game voor heel lange races van meer dan tien minuten, omdat het na een minuut ook gewoon letterlijk klaar kan zijn met je.

    Meer iets voor (heel) veel korte heats, vooral heel veel lachen en wellicht met een biertje erbij hier of daar.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk deze:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dat zijn er nog best wel veel eigenlijk. Meesten lijken wel lekker kort inderdaad. Zag in streams races van vijf ronden voorbij komen dus weet niet of je meer of minder kunt doen
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    We willen toch ongeveer een uurtje racen per avond? Dat is dus 12 races van 5 minuten.
    Puntentelling per heat, 12 heats, 3 cupauto's per avond.

    Dit wordt gewoon in een moordend tempo kampioenschappen rijden :p
     
    Jimmy J., ColdzeroNL en B Tender vinden dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vanaf 13.15 is hier als 't goed is race een van de dtm op assen te zien.

     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    ^ Alleen met een VPN*
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ooh. Dat wist ik niet. :F:
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja tv rechten zijn voor Ziggo. Probleem is ook dat Ziggo geen practice en kwalificatie uitzend maar door de rechten voor ons ook niet elders te zien zijn.
     

Deel Deze Pagina