1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Ford RTR Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 24 mei 2019.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kan er niet bijzijn vanavond helaas. Wordt allemaal net te krap!
     
  2. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58

    Mijn onboard van afgelopen weekend op spa
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Eerste race was genieten, heerlijk baantje. Helaas was de concentratie bij race 2 en 3 snel weg. Kreeg de nieuwe bocht niet onder de knie wat voor opvallend veel frustratie zorgde.

    Toch even een opmerking over de situatie in race 1. Wanneer je spint moet je de mensen die achter je zitten er langs laten. @Jimmy J. gaat te vroeg op zijn gas, ook al ontkent hij het zelf, en zet hem zo in mijn zijkant. Iets meer respect mag van mij wel.

    Doordat ik schrik van de situatie doe ik precies hetzelfde bij @markdevries78, heb die plek aan het einde van de race teruggegeven.

    Embedden lukt me niet, daarom even een linkje:
    https://gamerdvr.com/gamer/beltoon/video/76630092
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2019
    B Tender vindt dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Helemaal gelijk @Beltoni! Ervoer het in alle paniek zelf niet zo inderdaad. Met die respect ben ik het eens en in Knockhill heb ik ook het halve veld voorbij gelaten toen ik achterstevoren in bocht 2 stond, omdat ik nog niet op m'n gas kon. Mijn welgemeende excuses.

    Was zelf om 18.00 begonnen met het bouwen van m'n nieuwe racerig. Dacht dat ik wel op tijd klaar zou zijn met het grove werk en nog een hapje kon eten, maar van beide was niets waar :'-( Iets te laat aangesloten met een compleet verkeerd afgestelde rig, honger en al helemaal bezweet van het bouwen. Had daardoor weinig focus in Q1 en R1. Tussen R1 en Q2 nog snel het een en ander kunnen verstellen waardoor, (ondanks een kapotte rug door de fucked up houding in R1) R2 en R3 beduidend beter gingen. Daarna nog 2 uur verder gesleuteld en hij is nog steeds niet af :lol:

    Race 1
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Race 2:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Race 3:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Bobst27 en B Tender vinden dit leuk.
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Nooit goed om na de race direct te reageren maar was enigszins gefrustreerd. Snel vergeten.

    Lekker nerdy maar ik vind de Excel sheets erg interessant om te zien! Dat ik in race 1 het snelste was in sector 2 is ook typerend voor mijn race avond.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    GODVERDOMME NOG NOOIT ZO DICHT BIJ EEN PERFECT WEEKEND GEWEEST EN DAT WORDT ALLEMAAL VERZIEKT DOOR KRAMP! IK HAAT KRAMP!
    KUUUUUUUUUUUUUUUT


    [​IMG]

    Ik vond het leuk gisteravond! Los van mijn kramp-momentje, waardoor ik Jimmy een cadeautje gaf, was ik echt foutloos.
    Mijn kwalificatiepace was super en het vertrouwen in mijn setup was geweldig (ook veel aan gesleuteld).

    Race 1 werd gekenmerkt door een opkomende onderstuur in mijn setup in de rechter bochten, die na een rondje of 8 toch wel zorgde dat ik echt voorzichtiger ging rijden.
    Voor kwalificatie 2 heb ik mijn springrate linksvoor iets opgepompt en toen was het perfect!

    Kwalificatie 2 was niet helemaal vlekkeloos, gezien ik in de laatste ronde nog 0.3s weggooide in de chicane, maar als je met 0.6s van Jimmy wint. Dan is de snelheid wel aanwezig <3
    Nu zal hij wel weer beginnen te klagen over z'n stoeltje ofzo, zoals echte kampioenen doen. Maar fuck dat! :D

    Race 3 was echt leuk! Veel ingehaald, veel leuke acties (mee)gemaakt en ook wel lol beleefd via de microfoon. Ik vond het leuk mannen!
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    M'n stoel zat niet eens vast jonge!!!

    Nee netjes gereden hoor! Ik verloor zelf ook 0,3s in de laatste sector, maar dan kom je netto op hetzelfde uit. Had je hoe dan ook niet gepakt :thumbs:
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Verschrikkelijk gaaf @Bobst27 !! Heel strak gereden, je auto lijkt me ontzettend leuk om mee te rijden.
     
    Bobst27 vindt dit leuk.
  9. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Morgen ben ik er niet bij.

    Veel plezier iedereen!
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing 8-7-2019:

    Auto: Ford Mustang RTR GT4
    Baan: Daytona Road Course
    Ingame Datum: 08-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: toegestaan
    - TCS: verboden
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Pitstop: Niet verplicht
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: Aan - Accelerated
    - Brandstofverbruik: Aan
    - Cockpitview: VERPLICHT

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Track limit Penalty: ON
    Time: 0:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - 20 Min - Staande start
    Track limit Penalty: ON
    Time: 01:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:50 - 20:55: Kwalificatie 2 - 5 min. Shootout
    Track limit Penalty: ON
    Time: 13:00 uur
    Weer: clear
    Time Progression: On

    20:55 - 21:15: Race 2 - Staande start
    Time: 14:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On

    21:20 - 21:40: Race 3 - Rollende start - Reversed grid t.o.v. uitslag Race 2
    Time: 16:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben er vanavond weer bij! Afgelopen week niet echt kunnen oefenen, maar heb er wel zin in!

    Denk dat er voor deze track een beetje downforce eraf ga schroeven.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hopelijk geen voorbode voor straks:

     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bijzonder matig avondje van mijn kant. Resultaat race 1 was boven verwachting, dat wel. In race 2 en 3 slordige fouten gemaakt. Einde van race 3 was wel nog even naar. Tender gooit te laat de deur dicht wat leidt tot een gevaarlijke situatie. Hadden we toch maar geen restart moeten doen ;)

    Dit was voor mij helaas de laatste race van deze cup, aankomende weken heb ik even geen beschikking over mijn Xbox+stuur. In augustus ben ik er weer bij!!
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Lekker avondje! Als Kimi niet gespint was in Q2 had een clean sweep erin gezeten, maar heb me desondanks uiterlijk vermaakt vanavond! Erg leuke slipstream gevechten met @Sjonnie1989 en @Kimi NL gehad. 31 van de 32 punten :cool:

    Kwalificatie 1:
    [​IMG]

    Race 1:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kwalificatie 2:
    [​IMG]

    Race 2:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Race 3:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Bobst27, B Tender, Kimi NL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ben blij dat mijn spin toch nog ergens toe geleid heeft <3
    Heb ik dat overstuur momentje toch maximaal benut :p
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gezien we met nog 3 races te gaan, het einde van de cup redelijk beginnen te naderen. Is het wel eens mooi tijd om de balans op te maken!

    Tussenstand, zonder schrapresultaten ziet er als volgt uit:
    [​IMG]

    Met schrapresultaten, is de tussenstand inmiddels zo:
    [​IMG]
    *De cijfers in rood zijn de punten van een raceavond bij elkaar opgeteld.

    Het gemiddelde aantal punten per raceavond, per persoon:
    [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik was een nabeschouwing aan het typen maar ik merk dat ik ben vergeten wat er nu gebeurde in heat 2 en wat er gebeurde in heat 3. Dan is het lastig nabeschouwen, daarom in het kort:

    Kwali en heat 1: Ging werkelijk voor geen meter, geen grip, geen vertrouwen, geen snelheid. Stond elk tweede rondje omgekeerd, had niet met 0-downforce moeten willen rijden.

    Heat 2 en 3: Wat meer downforce, en wat meer onderstuur ingebouwd, en daardoor een stuk minder van bovenstaande ellende. Tikje van @ColdzeroNL ontvangen wat me wat tijd heeft gekost (heb hem even later enigszins opportunistisch terug ingehaald via het vlakke deel op de ovalbocht, dus is weer mooi even-steven :) ), geprofiteerd van een foutje van @Beltoni in mijn gevecht met @markdevries78 en, eerlijk is eerlijk, een aanstormende @Beltoni redelijk pittig 'opgevangen' in de laatste bocht van de laatste ronde (heb er een filmpje van, deze volgt). Was in de replay closer dan wat ik ervaarde tijdens de race.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Toch nog een paarse S3 in race 1 tho :p

    Heb zelf de hele avond wel met 0 downforce gereden trouwens.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Daar deed ik het voor haha :D Achteraan starten helpt natuurlijk bij het regelen van een dubbeldikke slipstream.

    Netjes hoor, ik hield hem niet op de baan zonder wat downforce. Op Silverstone wil ik weer wat beter beslagen ten ijs komen.
     
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Pittig opvangen... Vanaf mijn kant zag het er heel anders uit.

    Volgende keer laat ik hem gewoon staan ;)
     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina