1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 1 [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 19 dec 2018.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    28° C hier. Weet niet of ik de ventilator op mezelf of op de Xbox moet richten.

    Sportkleren aan en maar een handoekje in de stoel leggen denk ik :lol:
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ga denk ik voor de katheter gezien de hoeveelheid water die ik net naar binnen heb gewerkt
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Wat doen we onszelf aan
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Theo Maassen stem aan: "kleren?" Gewoon naakt op dat handdoekje en goed insmeren en bijkleuren maar. Tenminste als je net als ik de hele dag gewerkt hebt en nog geen zon te pakken hebt gehad.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik duik nog even m'n opblaasbadje in voordat ik me in de race stoel wring
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik had de pace om voor p2 mee te doen maar werd vierde op meer dan vier minuten..

    Ging slecht vanaf de start, lag al vierde voor bocht een. Schrik verderop van een driftende Beltoon, spin daardoor, en lag toen ongeveer laatste. Verlies die ronde een hoop tijd en loop schade op omdat inhalen niet meevalt en dan is het eigenlijk al gedaan met ik denk een kleine minuut achterstand.

    Rijd vervolgens op 't meest ongunstige moment m'n achtervleugel eraf in een plas, moet in de regen zonder vleugel naar de pit hinkelen... Daarom welhaast gedwongen te vroeg naar slicks te wisselen, het alternatief was een derde stop, wat de derde dramaronde oplevert. Dat leverde dus ook eenhooo geglibbee en schade op. Bofte dat ik de mensen om me heen ook genoeg problemen meemaakten en ik op die manier wat doorschoof, maar er had echt heel veel meer ingezeten als de eerste halve ronde mee had gezeten.|:-

    Complimenten aan de podiumrijders!!

    Ik ga echt wat agressiever starten.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2019
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Je-zus, wat heb ik heerlijk geraced gisteren! Leek door de tijden misschien appeltje eitje, maar dat was het niet echt.

    In de kwalificatie m'n eerste run verneukt. Spin, muur, schade, rode tijd. Dit betekende dat ik maar 1 poging had, en met de 8.23 van @B Tender kon ik niet heel veel marge pakken. Ik had ook nog geen tijd staan, en dus geen split. Wist niet echt hoe snel ik onderweg was. Gelukkig alsnog flink pole :)

    In de race eindelijk eens de leiding kunnen behouden en op het droge had ik lekker de snelheid. Maar in het nat kon ik @GoldPwnageNL niet van me afschudden. Hij reed 4 ronden lang op zo'n 17 seconden > te weinig marge op de Ring om een foutje te kunnen maken. Uiteindelijk ging hij 1 ronde langer door op wets, wat het tactisch ook weer spannend maakte. Pas toen het weer helemaal droog was kon ik de benen weer strekken, en 2 lekkere kwali-rondjes rijden.

    @B Tender ik denk dat jouw start niet per se aan een gebrek aan agressie lag. Volgens mij vergiste jij je in waar de startlijn precies lag, dat was zonde.

    Kwalificatie:

    [​IMG]

    Race:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    @Bobst27 vanaf ronde 6:
    [​IMG]

    Persoonlijke lapchart:

    [​IMG]

    Pitstops kwamen erg lekker uit. Hoefde echt maar 3 bochten op wets in het droge te doen, en ging ongeveer op het break-even point weer terug naar slicks.

    Pitstops lap 2>3 en Lap 7>8.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2019
    Schuminiels, GoldPwnageNL, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zat gisteravond heerlijk buiten met een Paulaner Weihenstephan op m'n gemakje te kijken naar de sproeier.
    Heb met jullie te doen.
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Was wel heel intensief en had vooral moeite met de plassen in het donker 2x schade gereden. Uiteindelijk wel tevreden over de race. Volgens mij nog nooit zo'n hoog finishpercentage meegemaakt tijdens een endurence op deze baan. Bedankt allen voor een leuke avond.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  11. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Pittige race gisteravond. Mede door de veranderende weersomstandigheden was deze race zeer uitdagend. Tot de tweede ronde verliep de race vrij soepel, na de tweede ronde was hier geen sprake meer van. Beschadigde bumpers, loshangende bumpers en kapotgeslagen koplampen droegen niet bij aan een succesvol verloop van de race. Sorry tender voor de tik, die ik uitdeelde, die je de vangrail deed toucheren. Was uiteraard niet zo bedoeld maar verloor de controle bij het rijden over een "bump" in het wegdek. Al met al geen top race voor mij deze week. Hoop dat het volgende week beter gaat.
     
    Jimmy J., B Tender en Schuminiels vinden dit leuk.
  12. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Jongens! Bedankt voor de interessante Race gisteren! En de Top 3 zo goed als foutloos! 1000x respect voor jullie! Ik reed ronde 1 redelijk hard de laatste bocht in... en deed daarna een BMW’te door tegen de nordschleife pitmuur te rijden en ik even vast stond. Vanaf dan had ik de pace goed te pakken buiten mijn Xbox gerekend die alweer ffb problemen kreeg... in de regen was er dus bijna niet mee te rijden... kortom een lastige maar interessante avond! Bedankt! De punten volgen in de nabije toekomst! Grt Niels
     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ondanks het ontbreken van echte gevechten me wel erg vermaakt. Had me voorgenomen om in het begin de gevechten te ontwijken, liet daarom Gold er vrij snel voorbij. Zat te kijken waar ik Tender er voorbij kon laten gaan maar vanwege de slipstream van Gold kwam ik te hard aan en vloog ik uit de bocht. Gelukkig zonder consequenties. Daarnaast nog 2x in de Hohe Acht de vangrail geraakt vanwege gladheid, beide keren slechts minimale schade.

    Heb al jaren niet meer op de Nordschleife gereden en kwam simpelweg snelheid te kort. In de regen kon ik (verrassend) goed meekomen en liep ik ook nog in op Jimmy. Zodra de baan droger werd verloor ik ruim 10" per ronde. Merkte wel dat ik steeds meer in de "flow" zat waardoor ik ook steeds meer risico durfde te nemen.

    Blijft wel echt een heerlijk baantje. Podiumplek vooral binnengehaald door steady te rijden.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  14. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik wil graag even mijn respect uitspreken richting mijn pitcrew.
    Een motorwissel in 4min17 is echt indrukwekkend.
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    En nu zonder alle voorbereidingen en minimaal 1km snelweg op snelheid. Denk dat het dan 42 minuten wordt.
     
  17. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Stand kampioenschap na ronde 3. Volgende race --> Spa 24H :thumbs:

    [​IMG]
     
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Geen dubbele punten? Misschien maar beter ook. Dan loopt Jimmy niet zo ver uit :whistle:
     
  19. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ow ja ik ben dit vergeten! Maar, Wat vindt de rest? Dubbele punten of zo blijven?
     
  20. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik vind dat Jimmy genoeg heeft aan de helft van de punten (en dan wint vast nog.....)
     

Deel Deze Pagina