1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417







    Asjeblieft. Een verbetering t.o.v. deel 1, wat al een leuke combi was van twee genres.
     
    ageQned vindt dit leuk.
  3. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Yup alleen jammer dat er weer geen offline coop in zit.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Split screen bedoel je?
     
  5. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Yup
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417





    Ik heb deze MMO een jaartje ofzo geleden behoorlijk veel gespeeld. Blijft een vette game, zeker als je van het FF universum houdt. Vette graphics, super mooie muziek en nog redelijk goed (voor een MMO) geschreven quests ook als bonus. Mooie expansion!
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
     
    ageQned vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417




    Persona meets Fire Emblem. Deze game wordt met 200+ uur gameplay verkocht volgens de makers. Is dat een voordeel of een nadeel? Desondanks een interessante titel. En ik ben een FE fan, al gaat het mij meer om de gevechten.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2019
  9. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Voordeel of nadeel weet ik niet is maar net wat je zelf leuk vind. Vind persoonlijk wel dat ontwikkelaars wat doorschieten. Niet elke game hoeft 100 plus uren te zijn. Zou niet eens weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Soms mis ik wel de tijd dat je een game in een weekend kon uitspelen.

    Nu horen rpgs en dit soort games natuurlijk wel wat lang te duren, maar veel games hebben dat ook totaal niet nodig. Heb liever 20 uur en super goed dan 100 uur waarvan 20 uur eigenlijk maar echt goed en leuk is en de rest voor de opvulling/rek.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    :+[​IMG]
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Probeer Firewatch eens. 5 uur, voelt aan als maanden. Erg goed en creepy verhaal. :)
     
    ageQned vindt dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Mee eens. Het is ook niet zo dat het creatieve denkproces oneindig is bij developers. Lange games zijn veel gevoeliger voor het oprekken van gameplay tijd door introductie van feature creep en gewoon "busy work". Je merkt het ook aan de FE games, al waren ze nog steeds leuk met alle aanvullingen. Daarom speel ik ook af en toe een shooter. Lekker rechttoe rechtaan, al kan ik aandacht voor een (goede) verhaallijn altijd waarderen. Geef mij context voor de acties van mijn held(in).

    Meer over de facties en FE helden in Houses:

     
    ageQned vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik ben nu met Nier Automata bezig en eindelijk na 45 u komt het verhaal ECHT los. Was dat het waard? Ik weet het niet. Maar de combat is zeker goed gedaan. Veel backtracking though...
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Ik moet zeggen: totaal niet verwacht dat Hollow Knight zulke sfeervolle graphics kon tonen. Het komt niet zo goed over op foto's IMO. En het geluid. Dit is een let's play die je met de koptelefoon op moet luisteren. Prachtig hoor. Lotaeri geeft het geluid ook voldoende ruimte door vooral niet teveel te praten in deze let's play. Deze game past erg goed bij zijn stijl van presenteren.
     
    Yi-Long, Killamonkey en ageQned vinden dit leuk.
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Lol, die game ademt sfeer. Ga eens snel spelen dan!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ja, ik merk het! Mooie combinatie van beeld en geluid in harmonie gebracht. Gameplay ziet er ook leuk uit. Duw hem al naar voren in mijn to-play lijst. Ik ga al expres niet meer de rest van de LP kijken, zodat ik het zelf als eerste kan ontdekken.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat gaf ik volgens mij destijds ook aan. Ik las/hoorde wel dat de game geweldig was, maar als ik dan screenshots en zelfs video's zag, dan zag het er uit als een vrij vlakke donkere 16-bit game.

    Zodra ik de game in een sale kocht en zelf speelde, 'klikte' het eigenlijk allemaal meteen, en het is gewoon prachtig. Waarschijnlijk samen met Ori en wellicht Cuphead de mooiste platformer deze generatie.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Maar tof spel verder? Ik wil 'm ook nog steeds een keer spelen.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Geen 10/10 voor mij, zoals sommige reviews suggereerden. Daarvoor komt voor mij het verhaal te laat op gang. Het spel wordt pas verhaal technisch interessanter te worden na 25+ uur. En teveel op en neer gejakker tussen dezelfde gebieden. Combat is wel lekker vlot. Geluid is ook goed en sommige scènes later zijn later wel interessanter. Game doesnt pull any punches. Tot zover 8/10 voor mij tot nu toe, met 42 u dacht ik op de klok.

    Edit: een belangrijk thema in dit spel is de menselijke emotie en het belang ervan. De robots in dit spel imiteren menselijk reacties, terwijl de technisch superieure androïde (waarmee je speelt) juist meer worstelen met dit concept en de toepassing ervan. Dat is zeker een interessant thema en naarmate het spel vorderse kwam die boodschap beter bij mij aan.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2019
    Daz vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik vond Nier grafisch nogal tegenvallen, en zodra je een beetje het lineare eerste gedeelte gedaan had (ongeveer tot en met de eerste grote boss-fight), en je daarna een beetje gedropped wordt in die semi-open wereld, kon het me helaas niet meer echt boeien.

    Laatst verkocht bij Gamemania voor 20 euro, maar wil de game wel opnieuw een kans geven op XBO X met die extra DLC, maar wacht even op een betere aanbieding dan momenteel de prijs is.

    Zodra hij richting 15 euro gaat pik ik hem waarschijnlijk weer op.
     

Deel Deze Pagina