1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de Denon AVR 2300? in combinatie met de ps4 pro en xbox one S? wil na jaren aan een soundbar vast te zitten upgraden naar een 5.1 set en er volgend jaar een dolby atmos set van maken.
     
  2. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik heb de x2300 van Denon. Geweldig ding hangt een switch, Xbox elite en ps4 pro aan. Nooit problemen mee:)
     
    masterninja vindt dit leuk.
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik ga binnenkort verhuizen en wil in m'n nieuwe crib een degelijke 5.1 set, zowel qua geluid als qua looks. En één belangrijke eis; de rear speakers moeten draadloos zijn (mogen best met een ontvanger verbonden zijn, maar ik kan qua indeling geen kabel tussen de versterker en de ruimte achter mijn bank krijgen. Als grootte qua frontspeakers dacht ik aan zoiets als de KRK Rokit 5 of 6'jes, niet van die enorme zuilen. Alles wat er ultra modern uitziet met piano zwarte lak valt eigenlijk bij voorbaat al af. Blijft er iets over voor mij? Budget een eurootje of 1000 denk ik. Als er niet een kant en klare set bestaat is alles los kopen ook geen probleem, maar weet even niet hoe ver we momenteel zijn met draadloze rears... Wie o wie?
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik moet ook een nieuwe set hebben. Nu heb ik een samsung home cinema set alles in 1. Prima verder maar de blu-ray speler is aan het dood gaan.
    Aangezien deze sets bijna niet meer te koop zijn en ik geen sounbar wil zullen het losse onderdelen moeten zijn.

    Reciever, speakers en een blu-ray 3D player.
    Budget tot €1000 ongeveer.
    Iemand hier ideetjes? Ik vind eigenlijk nergens een goede uitleg omschrijving tips etc..
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Schop.

    Gamen we nog beetje surround? Mijn subwoofer is gesneuveld, dat is toch wel zonde. Heb daarnaast 5 boxjes maar gebruikte enkel 3, waarvan ik eigenlijk ook een kut center heb die niet onder mn tv past dus is ook compleet onpraktisch.

    Dus denk dat ik een 2.1 setje ga zoeken, of is een center dusdanig belangrijk dat ik toch ff moet zoeken naar een 3.1? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  6. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    + @Olijke Poffer

    Ligt eraan wat voor eisen je stelt aan je audio set-up. Waar gebruik je het voor?
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Gamen, muziek, Netflix en soms een film.

    Ga eerst even 2 leuke boekenplank speakers kopen, denk of Wharfedale 220, Jamo S803 ofzo.. Subwoofer is nu niet echt nodig.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik weet niet hoe belangrijk jij geluid vindt. Ik zelf niet heel erg. In mijn nieuwe setup ga ik voor dit: Harman Kardon HK SB20
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Soundbar trekt me niet echt. Vind 't niet mooi en niet praktisch.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Waarom niet praktisch?
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Heb een receiver en soundbar daar op aansluiten is omslachtig, ook omdat die dingen actief zijn heb ik weer ene extra ab. En als ik later beetje surround wil kan ik met die soundbar niks plus heb er geen goede plek voor.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Soundbar is alleen mooi als je TV aan de muur hangt.

    Maar die receiver kan op marktplaats dan. En je hebt tegenwoordig ook surround soundbars (wireless rear speakers).
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja hallo.

    Die receiver vind ik chill, heeft WiFi en Spotify connectie, kom ik thuis en dan knal ik via mn mobiel gewoon Spotify in de woonkamer aan. Dat is superhandig en kan niet met een soundbar systeem. en een receiver is gewoon beter dan een soundbar systeem want modulair. Als ik later naar 5.1 wil kan dat. Dan kunnen die boekenplank dingen naar achter. Als ik nu een soundbar koop betaal ik voor enorm veel wat ik niet nodig heb (actieve versterking, bluetooth etc etc).
    Daarnaast vind ik ze lelijk en staan ze niet mooi onder m'n tv, luister ik vooral muziek waar ik wel betere kwaliteit uit kan halen met boxen van 250 euro dan een complete soundbar set.


    Dus heeft er iemand ervaring met Jamo S 803? Of Cambrigde SX-50?
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    We leven niet meer in 2013. Als ik thuis kom heb ik niet eens een telefoon nodig. Roep gewoon 'hey google, play some music' en dan gaat 'ie verder met het nummer waar ik gebleven was in de auto, óver de soundbar.

    Maar Jamo is aardige bang for buck vaak. Als je ze mooi vindt, gewoon halen. Cambridge geen ervaring mee.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    We leven in 2019, ik ga nog niet praten tegen apparaten.
    Maar goed ik kijk wel ff op Tweakers :p
    Met jullie kut soundbarren
     
  16. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    lol

    Cambridge is goed. Jamo is ook goed. Of je het geluid mooi vindt is persoonlijk. Zelf ga ik meestal voor speakers van Yamaha (vanwege hoe ze klinken)
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Net voor 100 euro de Cambridge Audio SX-50 gehaald. Lekker man.
     
    lwn vindt dit leuk.
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Joo, dit kan ik ook gewoon met mijn soundbar hoor!

    Maar bevallen je speakers?
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik bedoelde meer te zeggen, ik kan dat nu al dus zonde om dan een soundbar te kopen voor functionaliteiten die ik niet nodig heb.
    Anyway, heb ze nog niet getest, was hele weekend niet thuis :+
     
  20. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nu we het toch over soundbars hebben, die van mij doet het helaas niet meer.

    Nu heb ik al zitten zoeken, maar het is lastig kiezen omdat mijn soundbar onder tv-meubel hangt tegen de muur. Het liefst wil ik een Samsung soundbar omdat de TV ook Samsung is, maar dan heb je al gauw speakers erop die naar boven richten, waar ik niks aan heb want tv-meubel. Soundbar kan ik niet op de tv-meubel zitten ivm vriendin :whistle:

    Moet ik mijn keuze laten afhangen van het feit dat het onder de tv-meubel zit of denken jullie dat het wel meevalt?
     

Deel Deze Pagina