1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ja in had ook alleen de accommodatie voor de eerste 4 nachten geboekt en deze dus ingevuld, rest van de accommodaties ook gewoon ter plekke geboekt.
     
    TreV vindt dit leuk.
  2. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Ah mooi man, dat maakt het een stuk interessanter voor mij. Ben je het halve land doorgereisd of meer in dezelfde omgeving gebleven? Nog bepaalde plekken die je aanraadt?
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Globaal Tokio-Nagoya-Kyoto-Hiroshima-Nagasaki-Tokio gedaan

    Overal is zo veel te zien dat iets specifieks aanraden moeilijk is :+ Mede gezien de ligging zou Nagasaki wel het eerste zijn wat ik zou afraden
     
    TreV vindt dit leuk.
  4. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Voor ons, op chronologische volgorde: Osaka-(Dagtrip Hiroshima)-Koyasan-Kyoto-(Dagtrip Nara)-Takayama-Kanazawa-Tokyo.

    Tja, wat aan te raden? De Trifecta Osaka-Kyoto-Tokyo moet je gewoon doen. Daarbuiten, Koyasan is heel speciaal!

    Voor ons viel als eerst Kanazawa af, alhoewel daar echt wel een van de mooiste tuinen van Japan is. Takayama was echt geweldig om even terug te trekken, daar kun je gewoon heerlijk lopen door de Japanse Alpen en lekker in Onsen zitten.

    Maar, gezien locatie, waarschijnlijk dan de eerste dingen die afvallen als je op een tijdsbudget zit.
     
    TreV vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Iemand nog leuke tippies voor Marokko?
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Kobe vond ik echt een hele harde dagtrip. De berg beklimmen, direct achter het station. Op die berg door de herbal garden en terug met de bovenste kabelbaan. Echt fantastisch. Lunchen met Kobe beef en dan in de haven voor 40 euro met een boottour, inclusief eten en unlimited drinks.
     
    TreV en Fiasco vinden dit leuk.
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hangt een beetje af van hoeveel dagen, wanneer en wat je zoekt. Tanger vind ik erg gezellig, je hebt er mooie kustplaatsen in de omgeving en je kan dan een dagtripje maken naar het charmante Chefchaouen. Fes heeft een mooie oude binnenstad, maar is deze dagen misschien wat heet om echt lekker te verkennen. Marrakech is sfeervol met het bekende Jamaa el Fna plein/bazaar (nu ook wel warm probably). Agadir had een chille vibe toen ik er was, voor beach en club zou ik daarheen gaan. Daar ligt in de buurt ook Taghazout, surfplaatsje dat helaas door toerisme niet meer helemaal is wat het was, maar als je toch in de buurt bent nog steeds wel aanrader is.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Iemand tips voor een lekker weekje tropisch luieren in november? Ga volgende week Zuid-Afrika, maart naar Costa Rica en zoek nog een ‘chill vakantie’ in de tussentijd. Curacao/Aruba liever niet.
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Mauritius. Zanzibar.

    Maar misschien iets te ver/duur voor 1 weekie. Kaapverdië prima optie
     
    Dyonko vindt dit leuk.
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben een actief reisje uit aan het stippelen om met de auto door Slovenië en Oostenrijk te cruisen.
    Bestemmingen Slovenië; Ljubliana, Predjama Burcht incl Postojna grotten, Krizna grotten en alles op en rond Triglav Park (bled, Bohinj, Vintgar, Tolmin etc.). Nog andere must do's? Maribor enzo hoeft niet, is nogal uit de richting.
    Oostenrijk zal vooral Salzburgerland en Karinthië worden. Tips voor deze 2 regio's?
    Wilde misschien nog paar dagen Venetië toevoegen maar alleen als we tijd over hebben en wellicht ook te druk in de zomer.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2019
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vorig jaar ook in Slovenië geweest. Als je nog een dagje of 2 aan de kust zou willen zijn, zijn Piran en Koper ook twee mooie plaatjes om te bezoeken/overnachten
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Net terug uit Ibiza dus strandvakantie al gehad. Die dagen die ik bespaar door de kust van Slovenië te negeren kan ik mooi elders besteden.:)
     
    Tim vindt dit leuk.
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Wij zijn zelf ook nog naar de Skocjan grotten geweest. Was ook erg tof! Vintgar is zeer zeker aan te raden. Bled zelf vond ik wat minder, is leuk om even gezien te hebben en een prima uitval basis voor de vintgar kloof, maar verder weinig te doen.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Die ben ik inderdaad vergeten te benoemen in mijn lijstje maar staat wel op de planning!
    Van Bled hoor ik inderdaad dat het leuk is om gezien te hebben en wellicht in het dorp te verblijven maar that's it. Destijds ook naar Bohinj geweest? Beviel dat meer beter?
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Wij zijn anderhalve dag in Bled geweest en dat was meer dan genoeg eigenlijk. Het was wel leuk om even rond het meer te fietsen, maar verder niet heel leuk. Helaas niet naar Bohinj geweest, maar achteraf hadden we dat wel moeten doen eigenlijk. Helaas zat de planning wat strak in elkaar aangezien we ook nog een groot deel van Kroatie hebben gehad die reis.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Bled was idd wel leuk voor om "op de foto de foto te zetten" maar naar een dag heb je het wel gezien. Vond zelf Bohinj idd leuker en wat rustiger al heb je daar met een of twee dagen ook wel voldoende tijd om het meeste te zien/lekker een beetje te hiken. Vintgar kloof was op zich wel leuk om te zien/lopen maar mij te toeristisch/druk. Waren er vrij vroeg maar toen was het al heel erg druk en omdat het looppad vrij smal is en het was het dus gewoon een aantal km in een rijtje met iedereen lopen. Toen wij rond 10 uur weer wegrijden stonden er buiten al lange rijen met auto's om überhaupt maar de parkeerplaats op te komen
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bij ons was dit echt totaal anders en zijn we misschien 30 mensen tegen gekomen tijdens het lopen van de hele route! Was overigens niet in het hoogseizoen, maar halverwege mei.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Iemand een suggestie voor een weekend-trip met 8 kameraden?
    Ik moet organiseren (in september) en heb een budget van 500,- pp (ongeveer)

    Vrijdags weg, zondags terug.
    Liefst in Europa.

    Interesses van de kameradengroep is eigenlijk:
    Bier drinken, vrouwen kijken, uitgaan, geweren schieten, als een idioot gedragen, sportief doen en voetbal kijken.

    Iemand een suggestie of een ervaring met een fijne kameraden-activiteit?
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Moest het echt in twee verschillende topics? :p
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Alabama, de Achterhoek of Oost-Europa.

    In het andere topic is Budapest al genoemd. Die komt wel het dichtst bij die omschrijving denk ik. De leukste weekenden die ik heb gedaan met vrienden waren Dublin en Barcelona. Niet origineel, maar wel super gezellig allebei. Maar volgens mij zijn die in het andere topic ook genoemd. Porto is er nog wel eentje die leuk zou kunnen zijn.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina