1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 1 [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 19 dec 2018.

  1. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Provisional Entry List 2:

    [​IMG]
     
  2. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Lobby open om 20u!

    ingame datum:
    27/07/19

    20u: 30 min Night Practice
    (time progression real) om 22u in game.
    20u30: 15 min Superpole (time progression real) om 18u in game.
    20u45: 90 min Race (time progression x15) Rollende start om 16u in game waarbij we zelf tot aan de oude pit net voor eau rouge na de opwarmronde gaan starten met 2 naast elkaar en de polesitter mag de kant kiezen waar hij wil starten. Dus eerst 1 opwarmronde tot en met de oude pitlane waarbij we de startlijn passeren de race wordt gestart.

    Schade: Performance impacting
    Motorschade staat aan!
    1 Pitstop is verplicht (geen pit window)
    Bandenslijtage x2
    Max time penalty: 15s

    Weerbericht: start bij heavy cloud naar heavy rain naar medium cloud tot de finish
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Oehhh. Net als op de Nordschleife krijgen we een regenachtige nacht zo te zien.
     
  5. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ja in real life was het ook zo.
     
  6. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Zin in!
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  7. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Entry List Spa 24h:

    [​IMG]

    Spotter Guide Spa 24h:

    [​IMG]
     
    markdevries78, B Tender en Beltoni vinden dit leuk.
  8. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    IT'S RACE DAY! :cool:

    [​IMG]
     
    GoldPwnageNL, B Tender en Beltoni vinden dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Maakte het voor deze cup nog uit of je een snelle timetrialtijd hebt neergezet?
     
  10. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Nee. Superpole is gewoon kwalificatie. Maar sinds Superpole met de top 20 in de 24h Spa altijd gereden wordt dacht ik, ik noem de kwalificatie superpole en start de kwali op de starttijd van de superpole in real life :p
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Helaas niet mijn race. Ging in ronde 2 vol de muur in waardoor ik veel schade had.

    Nu dacht ik slim te zijn om er meteen wet banden er onder te gooien maar de regen liet lang op zich wachten. Hierdoor een te grote achterstand opgelopen.

    Volgende keer beter!
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Foutloos avondje. Pole position en na een uur rijden een halve minuut voorsprong op de #2, and then this happened:

    Zuur :'-( Daarna gelukkig nog getrakteerd op een mooi eindgevecht tussen @Beltoni en @Sjonnie1989 :)

    Heb gelukkig alle data nog wel. Zal morgen de lapcharts wel uploaden.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat heeft mij een paar jaar van mij leven gekost :D. Gestart vanaf P5 en had eigenlijk weinig hoop. Na een goede start kon ik op de gepaste afstand de top 2 kunnen volgen. Na een aantal rondes mijn enige grote fout in Les Combes.

    Daarna vrij steady gereden en in de regen zelfs nog wat tijd gewonnen. Had de pace van Jimmy (en eigenlijk Sjonnie) zeker niet maar helaas liep zijn race niet goed af.

    Werd nog even spannend toen Sjonnie achter mij de pit in dook om droge banden te halen. Had de luxe om te kijken wat het gevolg zou zijn omdat Sjonnie zijn auto kwijtraakte in Stavelot(?). Twee rondes op wets doorgereden maar dat had niet langer moeten duren. Uiteindelijk de pit in gedoken en kon maar nipt de voorsprong houden.

    Even hartslag 180 momentje toen ik met nog 7 minuten te gaan een plas pakte in Stavelot. Wonder boven wonder mijn auto recht weten te houden. Laatste 5 minuten zat Sjonnie binnen 1-1,5 seconden dus de druk zat er goed op.

    Helaas geen grote opkomst maar desalniettemin een spannende race. Ben wel benieuwd naar de data!
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  14. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Tja moest je maar niet zo hard downshiften :p

    Heb ik ook eens gehad, is wel vervelend ja!:eek:
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Kwalificatie:
    [​IMG]

    Persoonlijke lapchart:
    [​IMG]

    Race:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Reden van mijn uitvallen is omdat op het moment van het muurtje schaven, mijn motor meer dan 20.000 rpm maakte :lol:

    [​IMG]
     
    B Tender en Beltoni vinden dit leuk.
  16. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Jongens, leuke race gisteren! Setup van mijn Ferrari was puur op de regen afgesteld dus in de kwalificatie had ik niet echt de pace. In de regen kon ik een constant tempo rijden zonder al te grote fouten en naar de derde plaats cruisen. Enkel stopte mijn hart even op het moment dat de AI rijder Mercedes van @B Tender mij bijna meenam op het rempunt voor de Pif Paf en daarna Stavelot en Courbes Paul Fréres. Het verschil tussen Slicks en Wets was dan heel duidelijk en rap beslist om toch naar de softs te gaan dat een goede call was. @Beltoni proficiat met de overwinning! En aan de rest bedankt voor de leuke race!

    Na er lang te hebben over nagedacht en het filmpje en data gezien te hebben van @Jimmy J. heb ik besloten om de einduitslag te behouden. Toch scoort @Jimmy J. een fraaie 10p extra bovenop de punten voor de zevende plaats dit weekend door de pole en snelste ronde te halen. Door een mindere race van @GoldPwnageNL is het verschil tussen de top 2 1 punt! En nu op naar een spannende finale in de 10H van Sakitto. Zouden jullie het erg vinden mocht de race een week worden verschoven naar 2/09? Dan kan iedereen terug meedoen en hebben we een groter deelnermersveld wat alleen maar de race ten goede komt.

    [​IMG]
     
  17. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Wat is trouwens die app voor die data @Jimmy J. Ziet er wel professioneel uit! :thumbs:
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    RS Dash
     
    Schuminiels en Sjonnie1989 vinden dit leuk.
  19. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Mooie race gisterenavond! Paar keer rond gegaan doordat ik de achterkant van de AMG verloor, maar door de crash van Jimmy en m'n gokje naar de softs (die erg goed uitpakte) terug kunnen komen tot de staart van P1 (chapeau voor de perfecte timing van de pitstop Beltoon). Lachen avondje :)
     
  20. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Normaal staat de XBWEC 10H Sakitto gepland voor 28/08. Maar ik heb gehoord dat een paar mensen niet kunnen. Daarom ga ik de race verleggen naar 2/09. Is dat goed voor iedereen?

    De entry list is al open en Team JapSpeed heeft zich ingeschreven met 2 exemplaren van de Porsche 911 GT3 R voor respectievelijk @Sjonnie1989 en @Schuminiels ! :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina