1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nu upgraden naar xbox one?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kira_200, 16 sep 2019.

?

Is het handig om nu een xbox one te kopen?

  1. ja

    75,0%
  2. nee

    25,0%
  1. Kira_200

    Kira_200 New Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

    Ik ben aan het overwegen om ivm borderlands 3 te gaan upgraden naar een xbox one (van een xbox 360).
    Nu zag ik wel ergens dat ze in 2020 nieuwe modellen gaan uitbrengen, en mijn vraag is dus: is het handig om nu een xbox one te kopen, of kan ik beter wachten tot een nog nieuwer model, omdat er dan weer games voor die modellen gemaakt gaan worden? Of zou je die games ook op een (gewone) xbox one kunnen blijven spelen... Als er mensen zijn die er verstand van hebben hoor ik het graag! Het zou namelijk zonde zijn als ik hem nu haal en dan blijkt dat er al geen games meer voor uit gaan komen..

    Groetjes Kira!
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Eerste vraag is: Heb je een Ultra HD/4K televisie met HDR+.

    Zonder haal je namelijk niet het maximale uit de Xbox One X. Op een 1080 Full HD tv kun je niet alles uit de grafische kracht van deze console halen.

    Als je deze hebt kun je je huidige Xbox inruilen bij Gamemania voor een Xbox One X met bijbetaling

    . Of als je via marktplaats betere deal hebt kun je je Xbox verkopen en een Ons X kopen. Dan speel je tot de release van de nieuwe MS console op de Ons X. De Xbox One X ruil je dan voor korting weer in op de nieuwe console.

    Ja volgend jaar ergens komt de nieuwe console van MS uit wordt verwacht. Je kunt ook daar op wachten.

    Maar
     
  3. Kira_200

    Kira_200 New Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Dankjewel, ik heb niet zo'n tv inderdaad. Het inruilen is wel een goed idee. Ik wist niet dat dat dan ook kan bij de volgende modellen, dat is fijn om te weten :)
     
  4. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Het is natuurlijk helemaal waar dat je het maximale pas met een UHD/4K tv haalt uit de Xbox One X, maar toch zijn er wat mij betreft ook redenen om wel voor de X te kunnen gaan ook als je een Full HD tv hebt.
    Wat met name de laatste tijd opvalt is dat de normale Xbox One (S) in vergelijking met de overige consoles en varianten mindere prestaties neerzet. De resolutie en framerate hebben regelmatig te lijden onder het feit dat de PS4 (of geüpdatet modellen) als development target wordt genomen. Daardoor zijn er wat lagere frame rates of onscherpere beelden te zien. Of dat een probleem is moet iedereen voor zichzelf bepalen met daarbij het prijsverschil in gedachten houdend.

    Mogelijke voordelen:
    • Laadtijden op de X zijn sneller dan bij het basismodel.
    • Sommige games (eerlijk, het is een beperkt aantal) hebben op de X een aantal modi zoals 1080p/60. Een game op 60 fps kunnen spelen in plaats van pracht die je inderdaad niet volledig ziet op een Full HD tv kan voordelen hebben.
    • Ook op een Full HD tv zien games er (potentieel) beter uit dan met de normale Xbox One omdat alles wel gerenderd wordt op een hogere resolutie en wordt gedownscaled naar Full HD. Met name bij een game die op het basismodel was onscherp is zal een verschil opleveren.
    Anderzijds, volgend najaar (vermoedelijk eind oktober/begin november?) zal het nieuwe model op de markt komen. De One X kost meer geld en je kunt je afvragen of je dat extra bedrag nog terugkrijgt met inruil of verkoop volgend jaar. Het grafische verschil zie je in vergelijkingen, maar als je eenmaal aan het spelen bent?
    Kortom, wat is pakweg een jaar spelen met een console je waard? Zou je de volgende console ook pas later kopen of wil je dan wel meteen overstappen?

    Ik heb zelf wel voor de X gekozen terwijl ik een Full HD tv heb. Ik stapte pas in deze generatie toen de X net uit kwam en wilde 1080p/60 en snellere laadtijden. Toen was de volgende generatie nog niet in zicht en was de keuze gemakkelijker.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    OP had het niet over een xbone x he.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Kara heeft het over de Xbox One. Wanneer je geen Full HD LCD hebt, heb je weinig aan een X of hoger model. Een S is misschien interessant, maar ik zou dan eerder de vraag stellen: waarom upgraden voor één game? Wil je toch heel graag die ene game spelen, dan zou ik upgraden naar in ieder geval een basic 1080P LCD scherm.

    Maarrrrr… je raakt ook nog een ander lastig onderwerp. Inderdaad, de volgende generatie komt er alweer aan. 2020 pas, maar toch. Je koopt daarmee wel een console aan het einde van zijn generatie. Toch denk ik dat dit geen probleem voor jou persoonlijk hoeft te zijn. Je speelt immer nog steeds op een Xbox 360. Bij huidige standaard is dat systeem inmiddels ancient. Dus wanneer je zo lang in staat bent om op een 360 te spelen, komt dat ook wel goed met een Xbox S. En die is natuurlijk ook weer krachtiger dan de voorgaande generatie. De prijs zal zeker de komende maanden zakken.
     
    Kira_200 vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sorry verkeerd gelezen. Als je nog de Xbox 360 hebt kun je altijd overstappen. Zo duur is de Xbox One niet meer als je niet voor de One X gaat.

    Zeker niet 2ehands. Ook heleboel spellen die tussen 2014 en 2017 zijn uitgekomen kun je voor een prikkie kopen.
     
  8. Kira_200

    Kira_200 New Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Je koopt daarmee wel een console aan het einde van zijn generatie. Toch denk ik dat dit geen probleem voor jou persoonlijk hoeft te zijn. Je speelt immer nog steeds op een Xbox 360. Bij huidige standaard is dat systeem inmiddels ancient. Dus wanneer je zo lang in staat bent om op een 360 te spelen, komt dat ook wel goed met een Xbox S. En die is natuurlijk ook weer krachtiger dan de voorgaande generatie. De prijs zal zeker de komende maanden zakken.[/QUOTE]

    Klopt, ik loop er nu pas in principe tegenaan, omdat ik zo fan ben van de borderlands-serie, en deze dus alleen voor xbox one uit komt. Verder merkte ik het bij black ops 3 pas dat de xbox one zo veel meer voordelen had in die game, en al helemaal toen ik bij een vriend zag hoe de graphics er daar uitzagen. Als ik het goed begrijp kan men vrijwel elke game voor xbox 360 ook op xbox one spelen toch?
    Zou zonde zijn om al mijn uren in die games te verliezen.
    Ik vraag dit inderdaad zodat ik weer even 'goed' bij ben, en niet bij de volgende games alweer een andere console nodig heb..
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Veel wel ja, maar niet alles. Sommige minder bekende titels misschien niet. Check onderstaande lijst of jouw meest favoriete games erbij staan. 100% Compatibiliteit is helaas een droom. Je zou natuurlijk altijd nog de 360 kunnen bewaren, als de prijs van de S je erg meevalt.

    https://www.eurogamer.net/articles/...kwards-compatibility-list-xbox-360-games-6011


    Hoelang Microsoft de S nog blijft ondersteunen weet niemand. Ik denk dat het vooral een afweging tegen de prijs wordt. Wanneer het om een goedkope aankoop gaat, maakt het wellicht wat minder voor je uit dat er na 2020/2021 geen nieuwe titels meer released worden voor de S? Alleen jij kunt dat inschatten. Voor de nieuwe generatie betaal je de volle jackpot en ook de X is zeker niet goedkoop.

    EDIT: als aanvulling, ik zou eerder voor nieuwe S gaan dan voor een 2e hands. Die laatste is natuurlijk goedkoper. Punt is alleen dat je niet 100% zeker weet hoelang dat beestje al mee gaat. Een console voor 50 euro's ofzo op de kop tikken is natuurlijk leuk, maar je hebt er weinig aan wanneer hij na zes maanden niet meer opstart. Kun je alsnog een nieuwe kopen. Mijn tip is, mocht je serieus een aankoop overwegen, om tegen de feestdagen de verschillende shops (online en fysiek) op S bundels (dus console met game) af te zoeken. Vaak zijn ze dan in de aanbieding. En heb je er gelijk eentje met garantie. :)
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2019
  10. Kira_200

    Kira_200 New Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Groot gelijk! Het ligt inderdaad nu echt even aan de games die ik er mee kan (blijven) spelen. Goede tip van de feestdagen, ik zal eens kijken of er dan iets in de aanbieding is. Mocht het het niet waard zijn, kan ik altijd de volgende console afwachten, dan dropt de prijs nog meer of kan ik er zo een halen. Bedankt voor de reacties!
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina