1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Ghost Recon : Wildlands

Discussie in 'Games' gestart door Excess-Denied, 18 jun 2015.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Goed zo. Geniet van elke individuele aankoop. Waardeer en respecteer elk spel dat je speelt. Het doet er niet toe of je weinig of veel geld hebt en het doet er ook niet toe of je veel of weinig tijd hebt. Geniet bewust en je geniet vanzelf meer.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Volgende generatie, als ik die al haal, consoles gaat denk ik geen Xbox worden. Heb hier nog veel games staan die ik nog moet, Xbox One en PS4, en bovendien straks ook belangrijkere zaken buiten de deur.

    Dat is nog een reden om minder games te kopen, wat wel redelijk gaat. Die backlog van mij is zo achterlijk groot dat ik me er al bij neer heb gelegd dat ik het toch niet allemaal meer ga spelen.

    Tsja, jezelf wakker schudden in dit soort dingen kan even geen kwaad. Veel games zijn voor mij ook behoorlijk flut geworden qua beleving, waar ik vroeger echt hyper werd. Maar goed, de omstandigheden des levens hebben mij wel veranderd in dingen. Zo vlak voor de nachtrust ga ik het ook niet zwaarder maken kerel. :+:)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Haha, Upper Echelon Gamers is nu al helemaal klaar met deze game. Hij is pisnijdig in dit filmpje, veel kritischer zelfs dan normaal. Dan moet er toch echt wat aan de hand zijn. Misschien is hij te negatief, maar zie hoe die ingame shop (vanaf 1:30) nu al is gevuld... Praktisch alles is te koop, van gear tot skill points tot blue prints tot attachments, allerlei boosters incl. battle pass boosters & BP tiers unlocks enz enz. Het is inderdaad bijna een Las Vegas. Ik vind dit erg/verontrustend, maar tegelijkertijd ook extreem interessant. Hoe ver durft een publisher te gaan? Het lijkt wel bijna een experiment voor UBI om te kijken waar de grens ligt... en daar overheen te gaan.

    Ook in deze preview de opmerking dat er tiered loot is met afwijkende stats, maar met nauwelijks gameplay impact. UEG heeft zijn eigen theorie.

    Ik ben in dit stadium vooral benieuwd naar de reviews van mainstream sites. Wat denken jullie? Wordt dit benoemd, of glijden sites als IGN en Gamespot hier weer smooth overheen?
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2019
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb na een goede nachtrust in één keer dit filmpje op mijn tijdlijn. Kort, maar je pist zowat in de broek. Categorie o boy, o boy review komt eraan:

    Heerlijk de dag beginnen zo. :D
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik verwacht dat ook de grote review sites het wel zullen benoemen, omdat het zo opzichtig gebeurt.
    Wat mij het meest verontrust over deze trend is dat het de concurrentiepositie van de partijen die eraan meedoen heel erg verbetert (dankzij de spelers die er geld in pompen). Het wordt op een gegeven moment steeds moeilijker voor andere uitgevers om niet ook hun verdienmodel uit te breiden met dit soort mechanics. Heel triest hoe dit door de industry woekert.
     
    Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gek dat ze naar veel gezeik met Shadow of War toen echt gekapt zijn met die shit. Ik verbaas me daar anno nu nog steeds over. Wij zijn al een stuk ouder als gamers en wellicht dat we daarom zo fel zijn over dit soort praktijken.

    Van de week nog ergens een bericht gelezen dat er ook een gozer was die een kapitaal had uitgegeven aan Fortnite en de ander aan FIFA packs, ergens in de UK. 1400 pond geloof ik. Ik zou het het liefst in alle games gewoon compleet op 0,0 willen hebben en dat ze weer normale DLC uitbrengen die je los kan kopen, of hoogstens via een niet buitensporige dlc pass. Ik denk echter dat het tegenovergestelde de realiteit zal blijven en dat het probleem alleen maar groter gaat worden.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vraag me wel af hoeveel dit nou oplevert? Bij Fortnite kan ik me de enorme inkomsten uit outfitjes en dansjes wel voorstellen, maar bij zoiets als Breakpoint? Zijn hier echt duizenden mensen voor te vinden die een leger-print t-shirt gaan kopen?

    In mijn directe omgeving ken ik ook niemand die hier geld aan uitgeeft. Wel aan complete DLC-pakketten e.d. of mensen die meer dan honderden euro's in iRacing hebben zitten, maar niet aan onzinnige microtransactions. Of is dit een generatiekloof die ik heb met 12 jarige die de creditcard van papa misbruiken?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat weet eigenlijk niemand. Maar het helpt ongetwijfeld wel om de misschien tegenvallende verkopen iets glad te strijken. In Nederland zijn we nog relatief nuchter in dit soort zaken, maar in Amerika... Je merkt dat gamers tegenwoordig stukken ongeduldiger zijn als vroeger (in NL trouwens ook). Dus die boosters zijn ook meer in trek (exp+, money+ etc). Dus waarom dan ook niet gelijk gear kopen, dat is dan ook nog maar een kleine stap. Als je deze gear ook in de levels kunt vinden kost het de developer niet meer tijd (dus geld), maar het levert wel een aardige euro op wanneer een paar duizend mensen hieraan geld besteden en vooral blijven besteden. Denk aan expansions, waardoor je level ook weer hoger kan worden, dus weer die drang om te gaan boosten.

    Ik vraag mij af of die gamers er echt trots op zijn wanneer ze allerlei zaken via een externe shop in games kopen (van boosters tot gear etc), ipv zelf die stuff te verdienen door simpelweg het spel te spelen.... Dat geeft mij persoonlijk juist weer een bepaald gevoel van trots. Alhoewel een game weer niet te grindy moet worden, maar in mijn geval haak ik dan gewoon af. Heb voor zover ik weet nog nooit mijn creditcard getrokken om mijzelf te "boosten" in games. Past gewoon niet bij mijn mentaliteit/ethos. Zou hetzelfde ook niet accepteren in de topsport.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2019
    ageQned vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Positieve en minder positieve zaken in de review. Deep, deep sale aanbeveling. Voor mij nieuw is dat je voor sommige items niet kunt grinden. Die zijn alleen te kopen in de shop met echt geld.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Fijn. Ultimate Edition review code gekregen van Breakpoint. Scheelt weer 120 euro. :+
     
  11. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Hou je in ieder geval wat geld over voor de microtransacties ;)
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het zou je verbazen hoe weinig ik daarvan koop. Black Flag veel, Odyssey redelijk wat, maar zo hyper kan ik er niet meer van worden hoor. Ik kijk wel even wat ik kan gebruiken om sneller door de game te komen. Overigens is de review niet voor XBW.
     
  13. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ben ook niet heel erg van de microtransacties, alleen bij Sea of Thieves kan ik mijzelf niet inhouden. Laatst bijna voor 180 Euro een LimitedController gekocht, omdat ik die exclusieve skin graag wil hebben. Gelukkig heb ik een vrouw die soms ingrijpt en vraagt of ik wel helemaal lekker ben :)

    Maare... dan wordt ik natuurlijk nieuwsgierig waar ik de review wel kan gaan lezen ?
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat wordt EvilGamerZ. Kleine trage website waar ik in het verleden veel voor geschreven heb. Ik ken de eigenaar en gozer krijgt veel voor elkaar bij de ontwikkelaars en uitgevers soms. Moest gewoon mijn eigen mening geven en er niet omheen draaien. Gaat wel lukken. Al tien keer dat filmpje van Mack bekeken, dan kan ik wel rustig blijven. Uiteraard geen korte review, wereld schijnt echt groot te zijn. Kan toch niet alles spelen, maar ik ga mijn best doen. Ik verwacht een review van tussen de 1,5 en 2,5 A4 qua lengte. Is het zo duidelijk? :)
     
    Nol vindt dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Kan mij niet voorstellen dat de persoon die verantwoordelijk is voor het uitdelen van de codes, ook maar één minuut heeft doorgebracht op die website.

    Die 'Animatie' in de header slaat echt alles :lol: |:-
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    O boy: kwartiertje gespeeld en ik heb nu al een disconnect. En verder een krankzinnige hoeveelheid micro transacties. Die shit is echt peperduur ook, voor MT begrippen. Animaties van de gezichten lijken wel beter dan in vorige games van Ubisoft, zeker t.o.v. FC 5 en New Dawn. Alleen het intro filmpje was bedroevend kort. Vanavond weer verder denk ik.

    Edit: Booster Micro Transacties zijn uit de game gehaald.
     
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ubisoft heeft de microtransacties vanGhost Recon Breakpoint verwijderd. Wanneer spelers tijd wilden besparen konden ze vooruitgang kopen in de vorm van skill points of XP boosters.

    Volgens Ubisoft is het nooit de bedoeling geweest om microtransacties aan de game toe te voegen, maar toch waren ze er.

    Vooral de laatste zin lol. ja ineens waren ze er haha.
     
    Alexknl, Zifnap, Yellow 13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Och, het is weer bijna haloween natuurlijk! Dus dat klopt, het spookt in deze game! :D

    Serieus, Ubi verzint nog niet eens meer een goed excuus. "Hee sorry, was nooit de bedoeling dat deze microtransaction in de game kwam te zitte….SHIT WAAR KOMT DIE STORE VANDAAN?" Nee, dat was zeker ook niet de bedoeling Ubi. Mooi, wordt dat ook verwijderd in een patch. ;)

    YOU HEARD IT RIGHT HERE
     
    Yellow 13 en ageQned vinden dit leuk.
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
     
    Cyndris, Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698

Deel Deze Pagina