1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Ik verwacht trouwens wel dikke launch-games voor de PS5: Er zal ongetwijfeld een nieuwe Battlefield komen, een nieuwe Ass Creed, en van de games die nu nog in het laatste stadium van deze gen uitkomen (Ghost of Tsushima, TLOU2, Cyberpunk 2077) zullen ook vast wel betere versies van verschijnen ...
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vind je? Dat ding is alweer 6 jaar oud en 7 dus als de PS5 uitkomt, ik ben blij dat dat ding met pensioen kan met zijn 1080p :+
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hmmm ja. Grafisch kan alles er nog dik mee door, en iedereen heeft nog een backlog van hier tot tokio. Best verdiende gimmas zijn Fortnite, Fifa en weetikwat. Daar heb je geen ps5 voor nodig. Er moet ook nog steeds een joekel van een knaller op de Xbox One komen, maar die console is sowieso al helemaal verneukt (qua exlusives dan, qua hardware en ander software aanbod/gamepass e.d. meer dan dik in orde).

    Waar heb je nu een nieuwe gen consoles voor nodig? Deze gen kan imo langer mee omdat het grafisch nog prima blijft en er upgrades van de consoles zijn gekomen ala de X en de Pro. Het zal de eerste 2 jr alleen de echte hardcore gamer aanspreken. Jij dus, met je 1080p. Wat prima is voor 95% van het volk.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Grafisch is het niet echt heel prima meer hoor, ben ook PC gewend en dat is toch een flink verschil. En die Pro is leuk maar omdat de PS5 er aankomt ga ik daar niet meer aan beginnen :+

    Qua games, tsja, de backlog kan je mooi meenemen naar de PS5 :+
     
    Zumpelvelder en Zifnap vinden dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ja iedereen zal dan gimmas spelen op de ps5 die je ook gewoon nog op de ps4 kan spelen, met grafisch zeer weinig aanpassingen (zoals fortnite).

    Ik heb t idee dat we nog niet echt klaar zijn voor een volgende gen, maargoed dat kan ook aan mijn tijdelijke mindere interesse in games in t algemeen liggen. Ben zelf onlangs begonnen met God of War en Last of Us Remastered heb ik ook nog op de plank staan, met straks nog deel 2. Ik word nu gewoon nog grafisch weggeblazen, ik loop echt achter wat dat betreft.

    Maargoed wss wordt mn mening wel anders als we de eerste echte next gen games zullen zien, wat tegen het goede CGI aan zal gaan liggen wss.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  6. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik ben vooral benieuwd naar de loading times als ze dat nu eens echt drastisch omlaag kunnen krijgen.

    Verder tsja denk ik wel dat ik toe ben aan een nieuwe generatie, maar ook een nieuwe titels en dat is niet generatie gebonden.

    De game nr 100 zoveel en remake zoveel komt me onderhand wel wat mijn strot uit. Ontwikkelaars en vooral de grotere durven steeds minder risico te nemen. Alles wordt op safe bijna gespeeld. Ze durven totaal haast niks nieuws meer te proberen.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Zifnap en fredfenster vinden dit leuk.
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ja dit soort games zien er idd wel goed uit maar bijv. een Assassins Creedd Odyssey was imo op bepaalde vlakken echt lelijk.

    Ligt een een klein beetje aan de prijs en het launch aanbod van games maar vrij zeker dat het voor mij wel een Day 1 wordt
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wordt Ghost of Tsushima überhaupt niet een PS5 game?
    Er is al een tijd lang niets meer naar buiten gekomen over de game en er is geen releasedate bekend. Lijkt me niet logisch als ze die game nog als PS4 game gaan launchen na de zomer van 2020. Als de game in 2020 uitkomt tenminste. ;)
     
    Yi-Long en Yellow 13 vinden dit leuk.
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Volgens mij hebben ze laatst nog verklaard dat de game zeker op PS4 zal komen, maar persoonlijk zal ik volgend jaar gewoon mijn backlog een beetje doorwerken en dan wachten tot next-gen er is om al deze cross-gen games te kopen.

    Cyberpunk en Ghost of Tsushina zullen echt wel mooi worden op current gen, maar ik verwacht dat dat hele bijzondere games worden, en dan wil ik die straks op next-gen ervaren.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hopelijk gaan de nieuwe mogelijkheden leiden tot in ieder geval een klein beetje innovatie en nieuwe creativiteit. Het zou me teleurstellen als het beste waar ze mee kunnen komen nog grotere open world blegh is met als kers op de bleghtaart wat meer npc's tegelijk on screen. De huidige gen was wat dat betreft imo wel heel erg een gecrankte versie van vorige gen, weinig vernieuwend. Ik hoop op next gen vaker te worden weggeblazen door bijzondere levels waar meer gebeurt en met slimmere AI.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Tja, in die snellere loading times geloof ik wel. Maar innovatie? Gewoon heel beperkt. Wat wordt aangeboden is toch vaak wat veel verkoopt. Het gaat puur om commercie. Dus veel gameplay zaken die jullie al gewend zijn. Verwacht gewoon mooiere games, met een snuifje innovatie. Anders ben ik bang dat de PS5 op een teleurstelling gaat uitdraaien.

    En deze generatie is echt wel toe aan een afronding. De toppers die Reck opnoemde zijn inmiddels ook alweer een tijdje oud, dus hij loopt achter. En Kerstmis 2020 is alweer 1+ jaar verder, dus tegen die tijd is de PS4 weer wat ouder en is de techniek verder. De exclusieve games zijn nu nog mooi, maar bij de multi plat games (en dat zijn ze tegenwoordig bijna allemaal) wint de PC steeds gemakkelijker.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Ik hoop eigenlijk dat ze met de next-gen juist terugvallen op datgene wat gamers willen, ipv dwangmatig denken dat ze steeds het wiel opnieuw moeten uitvinden met 'innovatie' en vervolgens veranderingen doorvoeren die niet resulteren in betere ervaringen voor de gamers.

    Zie SSX op 360, na de successen van Tricky en SSX3. Zo'n producer wil dan allemaal shit toevoegen.

    Zie ook Mirror's Edge (reboot). Zie ook Trials Fusion en Rising tov HD en Evolution. Zie ook de Battlefield games. Zie ook talloze incomplete fighting games die meg een half rooster releasen, of race games die met Season Passes komen (Dirt Rally 2 die de tracks uit deel 1 apart gaat verkopen), Etc etc.

    Als ik een Battlefield game wil, dan wil ik gewoon potjes van ongeveer 15 minuten op een grote maar niet gigantische map waar we met een overzichtelijk groepje mensen (16 vs 16 ofzo, maybe 20-24 tegen 20-24) lekker Conquest doen, goed en eerlijk uitgebalanceerd. Niet idioot grote mappen waar je eigenlijk verplicht wordt om groepjes te vormen en kansloos bent tegen tanks/whatever.

    Als ik SSX speel, hoef ik geen idioot open realistische wereld. Gewoon coole tracks in mooie lokaties. Kleurrijk! Fun!

    Ik hoop dat we gewoon weer LEUKE games zien; NBA Street, Virtua Tennis (of Everybody's Tennis), Crazy Taxi, Skate, Pure, Power Stone, Monkey Ball (de echte), DJ Hero, Guitar Hero, etc.

    Geen Season Pass gezeik, geen lootboxes, geen realisme, gewoon kleurrijke arcade-fun meuk. Games die weten wat ze willen en dat gewoon doen.
     
    ageQned vindt dit leuk.
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja, helaas waar. Als Death Stranding me in de reviews weet te interesseren (dat deed de game tot nu toe niet), dan ga ik die denk toch maar full price halen. Al is het maar om support te geven aan de inventiviteit qua gameplay.

    Ja maar dit heeft ook te maken met de grote hoeveelheid sequels die worden gereleased, waar de devs dan toch iets extra's aan willen toevoegen. Ik ben het met je eens dat voor sommige unieke games geldt dat ze gewoon de elementen die zo'n game karakteriseren moeten perfectioneren en dat niet hoeven te vervuilen met onzinnige extra's. Het zou mooi zijn als er weer wat meer durf is om met nieuwe ip's te komen met een uniek eigen karakter.

    Laatst een post van Fiasco over hidden gems op vorige gen, en dat gevoel heb ik deze gen zelf ook vaak gehad. Het is zo veel van hetzelfde. Vorige gen zo veel nieuwe ip's met een eigen stijl en bijzondere elementen. Wat dat betreft is het deze gen echt teleurstellend.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  14. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Power Stone ja dat zou gaaf wezen. Geen season passes zal wel nooit meer gebeuren.

    Ik heb geen haat tegen open wereld, maar het kan wel te wezen. Elk genre heeft tegenwoordig bijna open wereld games. Van mij hoeft dat niet zo. Ja bij een RPG en nog wat genre's is het leuk. Echter open wereld hoef ik niet zo zeer in een race game of een aantal andere genre's.

    Verder hoeft van mij niet elke game 50 of 100 plus uur te duren. Heb liever een goede kort maar krachtige game die 8 tot 20 uurtjes duurt en waarbij replay echt iets toevoegd. Dat een gamen van 100 plus uur, waarbij 30 uur doelloos zoeken en lopen naar locatie is en wat filler quests om de tijd nog wat te rekken.

    De echte arcade achtige games zoals op de Dreamcast en dergelijke.

    Over fighters gesproken wat vind je dan van al die klote costumes. Bijvoorbeeld een Tekken character kunnen spelen in een clowns pak. Of de Nintendo versie met een Mario costume. O man daar walg ik echt van. En er ook nog geld voor durven te vragen.

    Die lootboxen, dlc en season passes hebben eigenlijk veel verziekt met games.

    Overigens natuurlijk ook dat ze games oneindig kunnen updaten en aanpassen. Man meer dan de helft van de games zijn nog niet eens af of goed en zitten vol met bugs. Met de gedachte van ach we kunnen het altijd verhelpen. Het is niet allemaal slecht zoals balance updates en dergelijke natuurlijk.

    Volgens mij testen ze games nog amper door die flauwekul.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Yi-Long vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Ook deze gen natuurlijk wel originele pareltjes, zoals Ori, Sunset Overdrive, Hollow Knight, No Man's Sky, Dead Cells, Mario & Rabbids, etc, en we hebben ook wel gezien dat bijvoorbeeld de JRPG weer een beetje een terugkeer heeft gemaakt, in verschillende vormen, dus zowel old-skool JRPG's, alswel games die probeerden te vernieuwen.

    Daarnaast grijpt men nu ook terug op oude klassiekers en genres. Waar EA de Sim City reeks om zeep hielp, hebben we Cities Skylines. Er is weer een spirituele opvolger op Theme Hospital. Er is een spirituele opvolger op Planet Rollercoaster, etc. En over een jaar komt er zowaar weer een nieuwe Flight Simulator uit.

    Wat deze gen goed heeft gedaan, is dat oude vastgeroeste devs/publishers keihard op hun kloten hebben gehad door de gamers wanneer ze het verneukten, en tegelijkertijd zien we kleinere devs gewoon de goede dingen van oude gens pakken en daar nu hun eigen ding mee doen.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Ik zie jullie allemaal iets anders schrijven. Het goede nieuws: jullie hebben allemaal gelijk. Het slechte nieuws: jullie hebben allemaal ongelijk.

    Het is maar net hoe goed je zoekt naar nieuwe titels in de periferie. Het is een beetje zoals het nieuws: let je alleen op de oorlogen, dan zou je denken dat volgende week de wereld onderhand vergaat. Dat is niet het geval, maar onze aandacht (gericht door interesse en emotie) bepaalt wel hoe wij de wereld subjectief ervaren. Bij de gaming industrie is dat grotendeels ook hetzelfde. Natuurlijk hebben er deze gen flink wat negatieve, pardon, extreem commerciële ontwikkelingen plaatsgevonden. Veel was hetzelfde, maar er was ook veel nieuws. De indie markt heeft zijn positie behoorlijk verstevigd in het gaming landschap en er is zelfs een "nieuw" segment officieel vastgelegd: AA-games. Je zou kunnen concluderen dat er nog nooit zo'n gezonde en diverse markt is geweest...

    Buiten alle intuitieve opmerkingen die ik op deze pagina lees zou ik heel graag eens een uitgebreid onderzoek willen zien naar de gaming industrie. Gewoon harde cijfers, deze gen: hoeveelheid nieuwe IPs, hoeveelheid open world games, hoeveelheid games met de zogenaamde "RPG mechanics", hoeveelheid games met lootboxes, hoeveelheid games die zijn afgestraft door het publiek doordat de devs het hebben verneukt (ik zou voor verkoopcijfers gaan) etc etc etc. In absolute getallen en relatieve verhoudingen. Met statistiek maak je veel inzichtelijk. Zou dat tot verrassingen kunnen leiden? Ik denk het wel en zeker ook in positieve zin.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Daar heb je ook gelijk in @Yi-Long ik sprak vooral vanuit mijn eigen eerste keus games/genres en laat daar nou net de sequels hoogtij voeren, vaak weinig inventief.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Die stats als verkoopcijfers zeggen echter niet zo heel veel, wanneer we iedere generatie gewoon veel meer gamers hebben. Gaming is nu veel meer 'mainstream' geaccepteerd dan 10-15 jaar geleden, dus er worden veel meer consoles en games verkocht (en ook minder piraterij). De conclusie die je dus wellicht zou trekken uit de verkoopcijfers (ja, het verkoopt meer dus devs hebben gelijk!) is dan dus wellicht de verkeerde. Daarnaast kan ook marketing een grotere rol hebben gespeeld, of fans van de eerdere games die de game hoopvol kochten, waarna ze teleurgesteld negatieve recensies achterlaten (nieuwste Mortal Kombat, nieuwste SoulCalibur, nieuwste Tekken, whatever).
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Je zoomt op één voorbeeld onderwerp in. Het is gewoon een facet uit het geheel. Verder zou je verkochte titels kunnen linken aan verkochte console units. Maar dat maakt het allemaal te complex. Jij begrijpt heus wel dat het nog niet eens zo moeilijk is om alle titels van een generatie in een lijst vast te leggen en in te delen en te rangschikken naar genre, gameplay elementen, publishers etc. De getallen en verhoudingen volgen dan al heel snel. Zelfs met "quick'n dirty approach" kom je daarmee al een heel eind. Het is simpelweg een tijdsinvestering + kennis van excel en een beetje statistiek + jullie gaming kennis + internet.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Yi-Long vindt dit leuk.
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    @Zifnap

    O shit vergaat die volgende week niet dan?

    Tuurlijk zijn er minder games met loot boxen dan zonder loot boxen. Tuurlijk zijn er minder open wereld games dan geen open wereld games. Tuurlijk zijn er meer games zonder rpg elementen dan met. Ai die laatste twijfel ik wel wat bij onderhand.

    Echter ja iedereen schrijft zijn mening op wat ze gespeeld, gezien en ervaren hebben. Met daarbij heel belangrijk hun of dus zijn intresse. Als je niks met een puzzel game hebt en wel met een race game en je wilt de nieuwe NFS, maar baalt dat deze weer open wereld is. Dan ga je niet denken acht ja zo vervelend is het ook niet, want er zijn genoeg puzzel games die geen open wereld zijn.

    Tuurlijk zijn er genoeg korte games, maar dan moeten die games wel precies jou intresse hebben.

    Ik vind fighting games leuk, maar dat gehele rpg/grind systeem die ze steeds meer gebruiken en hanteren vind ik helemaal niks. En dat heeft ook totaal mijn intresse niet. Zie de nut er niet van in om tien tallen uren te grinden voor een ander broekje of pakje.

    Een open wereld is bijvoorbeeld per definitie niet erg. Echter moet het wel wat aan de game toevoegen of ook bij een game passen.

    Wat ze nu vaak doen is van ok hoe kunnen we de speelduur zo lang mogelijk rekken. En dan is er 1 die zegt. Nou weet je wat we maken er een open wereld game van. Een open wereld game? Ja baas je wou de speeltijd toch rekken. En als ze dan wat heen en weer moeten lopen en zoeken rek je aardig de tijd.

    Waarop een andere medewerker zegt. Ik wil daar nog wat aan toevoegen. O ja zegt de baas. Ja als je dan ook wat kleine quests toevoegd en dan zoveel mogelijk ze vaak mogelijk zelfs al valt het in herhaling en voegt het niks toe.

    En dan schreeuwt iemand van de catering RPG elementen, rpg elementen. Wat een idee. Weet je wat we laten ze grinden voor een kleurtje of een ander uiterlijkje.

    Hoelang kunnen we het zo rekken dan baas? Nou kijk de basis duurt 20 uur, maar met al deze fantastische ideeen kunnen we het wel rekken tot 100 uur. O geweldig dat doen we.

    Ok hoelang hebben we nodig om deze game te releasen. Een jaar en is het dan nog niet af maakt niet uit we kunnen zo vaak updaten en aanpassen als we willen. Die gamers kopen toch wel vooral als het een bekende naam is.

    Ja maar baas de reviews dan. O we geven wel hier en daar wat steek penningen komt allemaal goed. En de microtransacties kunnen we altijd nog in een later stadium toevoegen.

    Vergeten we niks baas. Nee, o ja season pass. 35 euro knip hier en daar maar wat uit de game, verkopen we dat los.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Yi-Long vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina