1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Garrett vindt dit leuk.
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Had een keer hetzelfde plan, tot ik 20min in zo'n film uit de jaren 50 zat. Net zoals To kill a mockingbird zeker niet het beste boek is wat ik heb gelezen. Is gewoon pittig om die echt oude meuk te kijken. Godfather etc. is natuurlijk nog steeds steengoed, maar vanwege de enorm verschillende (acteer)stijlen zijn sommige scenes al wat vreemd.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vandaar dat in mijn ogen het derde deel van The Godfather gewoon een leuke film is, maar het geniale in de trilogie is natuurlijk deel 2. Er zit zelfs een flink verschil tussen acteerwerk van de eerste twee films en de laatste. Dat stuk dat zijn dochter doodgeschoten wordt, of die hele liquidatie van Joey Zaza is tenenkrommend slecht vergeleken bij het geniale uit de eerste twee films. Vermakelijk, maar niet te vergelijken met de eerdere films. Er zit volgens mij ook meer dan tien jaar verschil tussen The Godfather 2 en 3. Punt is dat elk decennium ongeveer acteerwerk van acteurs en actrices wel veranderd.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb toch met veel plezier veel oude films gekeken hoor. To Kill A Mockingbird toevallig niet dan. Enkele van de oudste films die ik gekeken heb en heel leuk vond:

    5. 12 Angry Men (1957)
    24. It's a Wonderful Life (1946)
    36. Casablanca (1942)
    75. North by Northwest (1959)
    120. The Treasure of the Sierra Madre (1948)
    218. The Maltese Falcon (1941)

    Maar je begint als maagd ook niet met een gangbang. Dus ik was ook wel met de nieuwere films begonnen en zo naar de steeds oudere films toegewerkt (het scheelt wel dat ik echt een western fan ben). En dat ga ik met m'n vriendin samen ook zo doen. Eerst de films die we beiden nog niet gezien hebben en ik graag wil zien, van oud naar nieuw. Dan the Godfather 1, 2 en 3. Dan Terminator 1 en 2 (al staat 1 niet in de lijst). En dan alle films die zij nog niet gezien heeft van oud naar nieuw. En dan zitten we rond de 170/250. Dan wordt het waarschijnlijk random. Maar Casablanca was met 1942 wel de oudste film die ik heb gekeken, daaronder kom je al snel in de stomme films met Charlie Chaplin terecht, dat was voor mij nog een brug te ver.
     
    ColdzeroNL vindt dit leuk.
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Prachtige vergelijking:D
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Na deel 8 kijk ik wel uit ... trailer is gaaf, dat wel.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Plot is al enkele weken geleden vrij detailed gelekt. En de trailer heeft het plot geconfirmed.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mooi een keer ergens mee pikken. Kijk wel uit met die Visual Effects films. 80% niet om aan te zien, Endgame inbegrepen. Kan Scorsese en Francis Ford wel begrijpen eerlijk gezegd. :)
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat ik me eigenlijk afvraag: hoe komt het dat er zoveel Japanse speelfilms uit de jaren '50 in de IMDb top 250 staan? (En niet van daarvoor of daarna, afgezien van een paar animé films)
     
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Het schijnt dat er in die tijd goede films werden gemaakt in japan
     
    Scarlett en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Goede vraag wel. Cinema is natuurlijk enorm veranderd. Niet alleen van de jaren 50 tot nu, maar ook waar films geproduceerd worden, budgetten en doel (entertainment).
     
    Dusky Demon NL vindt dit leuk.
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Waarschijnlijk een combinatie van een aantal briljante regisseurs, zoals Kurosawa en de booming economie in die tijd:
    Waarschijnlijk zien we weinig films van voor die tijd omdat Japan toen voor de buitenwereld nog steeds behoorlijk gesloten was. Ik vermoed dat anime wordt door de filmliefhebber over het algemeen minder goed beoordeeld wordt.
     
    Dusky Demon NL vindt dit leuk.
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Bam! De eerste films zijn alweer afgetikt:

    43. Avengers: Infinity War (2018)
    64. Coco (2017)
    77. Your Name (2016)
    146. Room (2015)

    Waarom staat Avengers: Endgame er nou weer niet in?! Het cijfer is hoog genoeg en ook genoeg ratings. Ik snap niet. Ik heb verder niet heel veel met de serie maar wil nu wel weten hoe het afloopt!

    Coco was super awesome, jammer dat ik hem niet in 4K had, dat was wel gaaf geweest denk ik.

    Your Name was ook tof. Zeer Japans wel voor mijn doen, maar dat was vooral de eerste 25 minuten ofzo. Toen het verhaal op gang kwam vond ik het wel heel gaaf. Verdient zeker z'n plek in de lijst.

    Room was ook tof, al had ik van de tweede helft wel wat mooiere dingen verwacht, ipv zoveel van de 'rompslomp'. Ik dacht op het begin steeds: waarom vermoord ze die gast niet gewoon in z'n slaap? Maar toen gaf ze op een gegeven moment zelf het antwoord en toen had ik zoiets van "Oh ja".
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Vanavond naar Joker. Ben heel benieuwd. :cool:
    Heb de laatste trailers niet gezien, enkel de eerste en tweede geloof ik.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Volgens mij waren er maar twee trailers :confused:
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Gisteren ook de Joker gezien. Absurd goed hoe het personage wordt opgebouwd. Ging er zo in op dat ik bij sommige scenes mezelf gewoon ongemakkelijk voelde.
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben benieuwd. De gf wil er ook graag naartoe dus binnenkort eens checken!

    Ik heb gisteren Dangal (2016, IMDb 80/250) gezien. Een Indiase film over een oud bokser, die zijn eigen droom werkelijkheid wil maken door z'n dochters op internationaal niveau te laten worstelen. Terwijl damesworstelen sowieso redelijk not done was daar. Wat een briljante film. Heel meeslepend. En er zat precies genoeg "die vent is gek" en voorspelbaarheid in de film om het aangenaam te houden om naar te kijken. Ook tof dat ik door de IMDb Top 250 nu wat meer uit m'n comfortzone ga, want normaal had ik deze film nooit gekeken (niet-Engels). Maar ik ergerde me er totaal niet aan, sterker nog, ik voelde me even zelf een Indiër aan de zijlijn van een worstelmatch. Dat je de taal niet spreekt zorgt er ook voor dat je móet kijken, dus dan zit je er sowieso al meer in.

    Aanrader! Staat gewoon op Netflix. :)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    The Admiral uit Zuid Korea ook zeker even kijken. Deels op waarheid berust, toffe visuele effecten en prima te pruimen verhaal. Af en toe hard om naar te kijken, maar prima verfilming van een stuk Koreaanse geschiedenis. :)
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Yeaa, zaterdag ook eindelijk naar Joker.
     

Deel Deze Pagina