1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Was het toen niet alleen maar Nascar/Ovals? :p
     
  2. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Nou gister avond heb ik de game geïnstalleerd. Viel al gelijk op hoe weinig banen en auto's je hebt. En per auto betaal je 12 dollar om ze te huren. Nu hoef ik geen 300 auto's te hebben, maar minstens gewoon 1 auto per klasse in de base game zou gewoon moeten kunnen voor die prijs.

    En het draait er natuurlijk om dat je de auto's probeert de masteren, dus veel tijd in een auto steekt.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Als je ALLES wil hebben ben je erg veel geld kwijt inderdaad, maar:

    Je mag op het begin sowieso alleen meedoen met de Rookie classes of self-hosted races. Met de Global MX-5 cup (gratis auto) kun je altijd alle banen rijden (alle banen die daarin zitten zijn included). Prima auto om met de physics van iRacing kennis te maken.

    Ik rijd nu zelf in de Dallara F3. Die heb ik inderdaad moeten kopen, maar verder zijn ook alle banen in die klasse gratis.
    Het enige waar ik toe nu toe banen voor heb moeten kopen is voor die Tweakers cup.

    Daarnaast moet je inderdaad auto's proberen te masteren. Je gaat vanzelf wel merken dat het niveau echt velen malen hoger ligt dan met Project Cars en dat als je zonder practice instapt en wegrijdt, je keihard geasswhooped wordt :p Je hebt aan 2/3 auto's genoeg op het begin.

    Online zit verder erg sterk in elkaar (niet alleen de kwaliteit van de servers maar ook gewoon alle statistieken die web-based zijn en je dus rustig op je werk kunt bekijken) en daar betaal je het abbo voor. Verder kun je 'gratis' racen en kun je het zo gek maken als je zelf wit.
    Als je iets koopt, koop het in bulk en via Paymentwall ipv PayPal. Scheelt weer enkele euro's per aankoop.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2019
    GoldPwnageNL, Bidle en B Tender vinden dit leuk.
  4. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Leuk dat het je zo goed bevalt! Heb het ook even gedaan en beviel goed.
    Uiteindelijk toch voor RF2 gekozen, mede door het bandenmodel en enkele auto’s ed. Heb ook niet de tijd/zin om een hele reeks te doorlopen.

    Bevalt tot nu toe erg goed, maar verdiend wel de nodige aandacht om alles goed werkend te krijgen.
     
  5. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Vanavond mijn 4de race gedaan in iRacing en mijn 2de podium. Heerlijk autotje die Mazda en makkelijk te leren. Ook erg fijn dat RS dash gewoon werkt.

    Hier de race van net:

    Jimmy J. @Jimmy J. wanneer zullen we eens samen racen??
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Lekker man! Hoe vind jij het rijden t.o.v. Project Cars?

    3 tips trouwens:
    1. Installeer Crew Chief, een handige en leuke engineer die zeer veel informatie in je oor roept (gratis).
    2. Probeer je gas bij het uitkomen van bochten rustig op te bouwen. Van 10% naar 50% naar 80% naar 100% is sneller dan 0% - 100% - 0% - 100%.
    3. Specifiek voor de Mazda: probeer in scherpe bochten pas terug naar de 2 te schakelen vlak voor de apex. De auto krijgt vanwege de autoclutch een beetje shiftlock en stuurt daardoor scherper (maar bereid je voor op overstuur).

    Bonustip: geniet van je winsten en podiums. Bovenstaande race is Split 8. Als je iRating straks richting de 2000 klimt wordt de competitie fors pittiger. De pole tijd in Split 1 was 1,2 seconden sneller :p
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Vandaag weer druk geweest met mijn race-plekje. Een aantal dingen zelf aangepast zodat de versnellingspook op een betere plek zit ed. Kortom een hoop slijpen en boren, maar toch wel de moeite waar om het eens echt naar je zin te maken.
    Helaas de DD2 moeten inpakken en opsturen naar Fanatec.=( Helaas wat gedoe met de behuizing en schroefdraad,... Een goedkope bout, op hun aanraden gebruikt die te lang was en is afgebroken. Vervolgens ook nog het schroefdraad kapot en klaar. Hierdoor kan ik straks mijn dashboard niet netjes vast maken dus besloten hem maar terug te sturen voor reparatie. Verwacht hem binnen 2wk weer terug.

    Wel twee nieuwe stuurtjes besteld en een dashboard, maar dat kan nog wel even duren voordat ze binnen zijn. Even willen wachten waar Fanatec zelf nog mee uit komt omdat ze aangeven met een display module te komen en button-box. Wat het ook gaat zijn, voorlopig mezelf maar vermaken met iets anders. :)
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Fanatec is met 30 nieuwe producten bezig, dus wachten is wel even slim. :)
     
    RemcoM en Bidle vinden dit leuk.
  9. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Jeetje,... dat is idd wel heul veul! :)
    Heb al eigenlijk veel te veel van Fanatec,..... kortom, heb net bij Simon van PSE wat mooie spullen gekocht. :thumbs:

    Straks maar weer een goede reden verzinnen voor Fanatec. :whistle::lol:


    ps. Mis eigenlijk nog wel een nette cap. ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2019
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Pff hallo, da's niet niks :eek:. Zal er zelf even in duiken maar enig idee op welke termijn? Zit dan wel naar het "budget" spul te kijken, euro of 400 voor een stuur en base lijkt me al heel wat.

    Wel goed om te horen dat de markt niet stil staat. Ik heb al een aantal jaar niet meer serieus gesimraced maar wil het weer wat serieuzer gaan doen. Ben wel een beetje uitgekeken op Assetto Corsa, PC2 is niet helemaal mijn ding dus ik wil wel weer bij SRVN. Zitten jij en Jeffrey daar nog?

    Ik moet wel echt alles nieuw, behalve m'n pedalen misschien (CSR Elite). Heb een Fanatec 911 Turbo S stuur (intern ongeveer hetzelfde als een GT2/GT3 RS/CSR) die het nog wel doet maar die is echt aan vervanging toe. Die standaard Fanatec H-shifter en handrem zijn ook waardeloos.

    Die SSH-shifter lijkt me wel wat (3d printed door een paar gasten voor 120 euro), wou ik al halen toen ie een aantal jaren geleden gereleased werd. Dat is wel het eerste wat ik wil halen, binnen een maand of 2. Maar misschien zijn er inmiddels betere opties voor het geld. Nieuwe videokaart gaat er ook komen over een aantal maand en daarna de rest van de PC.

    Ondertussen heb ik nog DiRT Rally 2 die bij de Xbox Game Pass zit, probeer GT Legends, GTR 2 en rFactor HistorX aan de praat te krijgen en Automoblilsta en R3E moet ik ook weer even installeren.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Jeff is niet echt actief meer eigenlijk, al heeft ie wel zn spullen nog geloof ik.

    Geen idee wat de roadmap van Fanatec is. Vaak doen ze wel het een en ander rond kerst en nieuwjaar, qua aankondigingen en ook qua sale waar je elke dag kan bieden op een product voor een lage prijs.
     
    Bidle en RemcoM vinden dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Kimi NL, Bobst27 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Is deze al live? Spel vanaf het begin niet meer aangeraakt, daar moet verandering in komen!
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wauw. Een dev die doet wat de community vraagt!

    Verder precies wat Beltoon zegt.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  15. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Dus welk avondje gaan we pakken??
     
  16. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik heb het spel ook echt alleen in het begin even gespeeld.
    Dus ik doe mee!
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nice! Aanstaande maandag-avond maar een Wreck-cup-Avond organiseren?
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zit komende week een beetje lastig qua agenda, maar dat moet jullie niet tegenhouden :)
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik kan ook lastig op maandag :)
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    DAN DOEN WE EEN ANDERE DAG!
    Woensdag?
     
    Bobst27 en hillss vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina