Als je ALLES wil hebben ben je erg veel geld kwijt inderdaad, maar:
Je mag op het begin sowieso alleen meedoen met de Rookie classes of self-hosted races. Met de Global MX-5 cup (gratis auto) kun je altijd alle banen rijden (alle banen die daarin zitten zijn included). Prima auto om met de physics van iRacing kennis te maken.
Ik rijd nu zelf in de Dallara F3. Die heb ik inderdaad moeten kopen, maar verder zijn ook alle banen in die klasse gratis.
Het enige waar ik toe nu toe banen voor heb moeten kopen is voor die Tweakers cup.
Daarnaast moet je inderdaad auto's proberen te masteren. Je gaat vanzelf wel merken dat het niveau echt velen malen hoger ligt dan met Project Cars en dat als je zonder practice instapt en wegrijdt, je keihard geasswhooped wordt Je hebt aan 2/3 auto's genoeg op het begin.
Online zit verder erg sterk in elkaar (niet alleen de kwaliteit van de servers maar ook gewoon alle statistieken die web-based zijn en je dus rustig op je werk kunt bekijken) en daar betaal je het abbo voor. Verder kun je 'gratis' racen en kun je het zo gek maken als je zelf wit.
Als je iets koopt, koop het in bulk en via Paymentwall ipv PayPal. Scheelt weer enkele euro's per aankoop.
Laatst bewerkt: 17 okt 2019