1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Google Stadia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Alexknl, 19 mrt 2019.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik hou het portomonee gewijs niet meer bij.. toch maar eens de staatsloterij winnen.
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb nog veel vragen, maar dit kan wel eens dingen gaan kantelen in de industrie.
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ben benieuwd naar de inputlag. Er zijn een hoop mensen die bijvoorbeeld TV x kopen ipv TV y, omdat X een inputlag van 25ms heeft en y 50. Kan me voorstellen dat je in een game als Call of Duty met een minimale TTK zwaar in het nadeel bent via Stadia.

    Ben ook benieuwd hoe het bijvoorbeeld bij racegames werkt, en of je snelle terugkoppeling van Force Feedback e.d. kunt hebben.

    Maar desondanks wel een bizarre ontwikkeling dit. Vraag me af hoe dat er in de back-end aan toe gaat als een miljoen mensen via deze service dezelfde game spelen.

    Kostda?
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Vraag me ook af voor racegames hoe je je stuur e.d. koppelt aan het systeem.
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    [​IMG]
    - The achievements system won't have a UI at launch, but it will still capture achievement so you can see them when a UI is available.
    - Only the Founder's Edition Chromecast Ultra will support Stadia on launch day. Existing Chromecasts won't
    - Family Sharing is not available at launch. Recommended to just buy a second version of a $60 game on your account for a kid or other family member to play with, and then eventually be able to share it
    - Stadia on iOS will arrive eventually
    - Apparently, you need your phone to buy games for Stadia, implying that there's no web UI currently
    - Stadia Buddy Pass will not be available to Founders at launch
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dit gaat echt zo hard falen in deze vorm
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ja denk je?:+
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Google is best wel een kutbedrijf (aan het worden). En dan heb ik het niet over data-verzameling en privacy meuk, maar ze zijn keer op keer super vette projecten met ontzettend veel potentie de wereld in aan het slingeren, maar maken er dan iets half gebakken van, vol bugs en beloftes die nooit komen.
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Rdr2

    Stadia has a GPU that should be around 80% faster than X1X, yet it's running at 44% of the total pixel count with the same graphical settings and framerate.

    This does not bode well for Stadia, at all. There's absolutely no way they're dedicating anywhere near 10.7 TFLOPs of GPU power to running the game. Using basic math, they're using about 2.64 TFLOPs of GPU power for the Stadia port of Red Dead 2, which is a paltry 25% of the advertised performance.

    Google has essentially lied to the public. 1440p and 30fps at 2.64 TFLOPs is nowhere near their promised 4K and 60fps at 10.7 TFLOPs.

    https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-stadia-tech-review
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ouch, dat is niet heel best. Kan nog wel eens een groot probleem worden voor Google.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938

    Geen best begin iig voor Stadia
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Zijn de afgelopen 2 dagen anders best wel veel positieve verhalen te vinden over stadia en ik heb wat streams gechecked en dat zag er echt heel goed uit, ik krijg het wss vrijdag of maandag binnen zal mijn ervaring dan posten.

    Veel haters die op het begin zitten te schreeuwen en dat valt natuurlijk meer op dan de positieve verhalen.
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Makkelijk praten zo want het is letterlijk een dikke rotzooi


    En het loopt ook (tot nu toe) op 1080p upscaled naar 4k, op ongeveer medium PC settings, terwijl ze met veel dikkere hardware reclame hebben gemaakt. Vrij schandelijk als je het mij vraagt, de release had gewoon uitgesteld moeten worden. Plus input lag.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905


    Tweakers is ook nog niet onverdeeld positief. Als het allemaal een beetje meezit werkt het heel leuk, maar vaak zit het niet allemaal mee kreeg ik de indruk.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Handig ook dat het enkel een beetje aardig blijkt te werken via LAN. Kun je net zo goed een Xbox of een PS4 kopen...

    Maar goed, het is wel een bijnzonder concept natuurlijk. Ben benieuwd wat MS er van weet te bakken volgend jaar, als ze hun versie van Stadia lanceren.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zou de introductie van 5G veel kunnen betekenen voor devices als Stadia?
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zeker weten, 5G heeft ook een hele lage latency dus dat is perfect voor Stadia.
     
  20. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280

Deel Deze Pagina