1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 20 sep 2019.

?

Welke raceklassen willen jullie zeker gebruiken in het tweede seizoen van XBWEC?

Peiling gesloten op 1 okt 2019.
  1. LMP1-H

    1 stem(men)
    9,1%
  2. LMP1

    1 stem(men)
    9,1%
  3. LMP2

    8 stem(men)
    72,7%
  4. LMP3

    2 stem(men)
    18,2%
  5. LMP900

    5 stem(men)
    45,5%
  6. GTE

    4 stem(men)
    36,4%
  7. GT1

    5 stem(men)
    45,5%
  8. Group C

    5 stem(men)
    45,5%
  9. Vintage Prototype

    5 stem(men)
    45,5%
  10. Andere (zelf in te vullen)

    3 stem(men)
    27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hè? Even serieus Kimi, die R8 rijdt echt heerlijk. Gewoon met standaard setup al (valt vast nog aan te tweaken, zelf niet gedaan tijdens het oefenen). Just give it a try. Denk aan die olympische gedachte :)
     
  2. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Holy shit wat een fucking vet stuur!! Dat is echt geen speelgoed meer, zo mooi en degelijk gemaakt. Je merkt gewoon dat dit veel soepeler, sterker en professioneler werkt dan elk ander stuur. magnetic shifters zijn vet, knopjes zijn degelijk en het alcantara is (nog) zacht. De tip van @Jimmy J. "laat je stuur los als je de muur gaat raken". :D #polsenbreker

    Ik moet echt niet te vaak bij Jimmy komen want dat kan nog wel eens mijn faillissement betekenen
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zullen maar gewoon direct samen te schuldsanering in gaan? :'-(
     
    Jimmy J. en Bobst27 vinden dit leuk.
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Inmiddels zijn de stofwolken in mijn huis al aardig aan het optrekken, moet alleen mijn setup nog afstoffen en aansluiten en dan hoop ik vanavond op tijd te kunnen aansluiten. Nu ik bijna een hele zolder als mancave heb moet ik me wel inhouden om niet iets vets voor de pc te gaan bouwen. Het enige nadeel van een eigen huis is dat er altijd nog wel dingetjes zijn die tijd en geld gaan kosten dus maar even kijken hoe dat de komende jaren gaat lopen maar the Force is wel strong richting PC.
     
    GoldPwnageNL, Schuminiels, Beltoni en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    [​IMG]
    It’s raceday!!!
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  6. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    De Audi R8 Audi Sport #3 van @Rossi46 kan je huren want de auto staat daar nu toch al in Spa ;)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik hou het in gedachten, ben nu aan het updaten dus hopelijk werkt alles straks.
     
    Schuminiels en Beltoni vinden dit leuk.
  8. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Heb er zin in guys! Hopelijk kan ik de Bentley wat credits geven :)
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    [​IMG]
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ga het redden, net kort geoefend. Heb nog geen pace en constantheid dus hopelijk zijn de goden mij gezind.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ons gevecht staat net niet meer op de replay @Jimmy J. ;( Precies als ik bij je op je staart ben ongeveer kapt de replay ermee. Is vaker met lange replays geloof ik. Ik schiet morgen of overmorgen nog wat plaatjes :)

    Hier hebben jullie deze alvast:
    Op deze manier gescreenshot trouwens (kende die funcie in firefox nog niet): https://fossbytes.com/firefox-quantum-scrolling-screenshot/
    [​IMG]

    Wederom genoten! Ik voelde me direct comfortabel in de Audi en kon er daardoor makkelijk in pushen als het moest. In het droge heb ik twee foutjes gemaakt en was Jimmy me daardoor de baas, in het nat leek mijn auto net wat lekkerder te gaan daarentegen en wist ik in een echt heel tof duel over meerdere bochten Jimmy te passeren en vervolgens voor hem te blijven (geen replay van ;( ). Omdat de regen vroeg kwam wist ik dat brandstof vervolgens een thema ging worden. Klein tantdje teruggeschroefd en hem uit kunnen rijden op de brandstof die ik had, hoewel ik me wel zorgen begon te maken over een met rasse schreden naderende Jimmy op verse slicks, zelfs zodanig dat ik rekening hield met een scenario om expres te vertragen voor de finish om de race eerder te laten eindigen. Het zou echt kiele-kiele geweest zijn als Jimmy niet gespind was.
    Sjonnie en andere hard-rijders hadden enigszins pec met de trage warmup. Anders had er best een scenario ingezeten dat Sjonnie na een rndje met z'n topsnelheid voorop lag en dan had de race heel anders kunnen lopen.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2019
    Rossi46 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Thanks voor de race heren, was voor mij alweer een tijdje geleden. Echt genoten van de auto + track.

    Erg jammer dat de pitstop fout ging bij mij, was graag het gevecht met @GoldPwnageNL aan gegaan. Direct even mijn pitstop strategie gecontroleerd maar dat stond gewoon goed. In de race ook nog de juiste geselecteerd, het is een raadsel waarom ik op slicks naar buiten werd gestuurd.

    Mag de pret niet drukken. Leuk om weer met een volle lobby het gevecht aan te gaan.

    @B Tender, zou je die gap to leader tabel helemaal kunnen delen?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2019
    Rossi46, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Natuurlijk:
    [​IMG]
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  14. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Toffe race avond mannen! Ik lag zeker op koers voor de 3e plaats, maar helaas paar domme foutjes die erg duur waren. Uiteindelijke clipte ik de curb net voor bocht 11 die mijn auto in 1x achterstevoren gooide en mijn auto zo goed als total loss maakte (geen achterspoiler meer, zware suspension damage, etc). In combinatie met de vorige schades had uitrijden geen zin meer en ging ik maar lekker naar bed :)

    Kijk uit naar de volgende race! LMP2 @ Daytona?

    Ik claim alvast;
    Ligier JS P2 Nissan #50 Cobell Motorsport
     
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Machtig raceje jongens!
    Had een rommelige kwalificatie, waarbij het uurtje net iets te kort bleek. Had de pace om Tender aan te vallen, maar stomme slow downs gooide telkens roet in het eten. In de race kon ik lekker blijven plakken en dankzij een foutje van Tender kon ik tijdens de regen het veld aanvoeren. Toen een prachtige actie met Tender gehad door Les Combes. 3 bochten zij aan zij in de zeikende regen. Toen Tender daar als 1ste uit kwam had ik al vrede met P2 haha. In de regen had ik de verkeerde bandendruk, wat me deed besluiten erg vroeg weer terug te switchen naar softs. Had een 'moordend' tempo en het had heel spannend kunnen worden, ware het niet dat ik de laatste 2 ronden maar 2,5 liter per lap mocht verbruiken (ipv 3,7) om de finish uberhaupt te kunnen halen. Heel stom, want ik had gratis kunnen tanken bij m'n 2de stop, maar simpelweg niet meer aan gedacht.

    Gefeliciteerd @B Tender Net als in Le Mans weer super strak gereden gisteren, de minste fouten gemaakt en de leiding in stijl weten terug te pakken :thumbs:
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jumbo-racing :) DIe wilde ik haha!

    Voor mij graag Ligier JS P2 Nissan #43 - RGR Sport
     
    Sjonnie1989 vindt dit leuk.
  17. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    I Know, daarom claimde ik alvast :D
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoe een momentje (nja gewoon een keiharde crash) met @ColdzeroNL (die voor mij aan de kant probeerde te gaan door de racelijn te verlaten, maar daardoor precies in m'n uitwijk-route belandde) in de allerlaatste ronde nog voor een beetje spanning zorgde, en een engineer die met meer dan een halve minuut voorsprong en volstrekt versleten banden aandringt om nog een keer maximaal te gaan pushen (en ja die bocht voordat ik bij COldzero uitkwam was niet best, I know :) ) .


    Hier ging het voor mij dus eventjes verkeerd in de race :) La Source hairpin in de volgende ronde ging ook niet helemaal lekker trouwens, omdat ik doms als ik was alle verloren tijd natuurlijk wilde inhalen door onmogelijke dingen van de auto te vagen.


    Wat beelden van de start, vanuit meerdere posities. Ik heb een beetje random tussen mensen geschakeld, het regie-werk is niet top. Je ziet bij de start onderaan ook dat de replay naar 43 minuten stopt..
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2019
  19. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Leuke beelden @B Tender :thumbs:
    Nette save @Sjonnie1989 :cool:

    Ik zie nu pas dat ik met de verkeerde auto reed:F: Oeps, sorry he.

    Mijn pace was opzich wel aardig (als ik de snelste race ronde tijd bekijk) maar ik maak te veel fouten. Moet ik echt aan gaan werken.
    Heb er wel weer van genoten. Thanks @Schuminiels
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb er zeker van genoten ook al was het best hard werken in de regen om Bas voor te blijven of in te halen. 3x gespind in bocht 11 waarvan de laatste keer met schade kostte me p4 maar toch tevreden met p6.
     

Deel Deze Pagina