1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Zijn Reck en jij familie?
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Geen idee man, maar ik vind de Witcher wereld zo imponerend, ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen en waar ik moet beginnen.

    Hoe speel je the Witcher nou?
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Misschien is de game voor jou momenteel nog wel iets te overweldigend en weet je niet zo goed waar te beginnen? Dwaal je voor je gevoel maar wat rond en boek je (te) weinig progressie?

    Ikzelf zou adviseren om te proberen in het begin enkel te focussen op de main quest. Voor mij begon de game eigenlijk ook pas echt goed te worden vanaf de verhaallijn "Bloody Baron".
    Stortytelling op zijn best waardoor ik echt in de speelwereld werd gezogen en de game vanaf dat moment echt niet meer aan de kant kon leggen.

    ..tevens is dit volgens mij ook de beste manier om snel te levellen waardoor Geralt ineens een stuk meer mogelijkheden krijgt om situaties aan te pakken.
    In het begin maar wat ronddwalen, 'exploreren', en vaak tegen vijanden aanlopen die je nog niet echt aankunt, werkte voor mij ook niet in het begin.

    Ben eigenlijk pas echt vrij op ontdekkingsreis gegaan toen ik al ver gevorderd was in Novigrad, en ik een schip ter beschikking kreeg...
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2019
    FinalBob vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ga in elk geval, wanneer ik ooit weer verder ga eerst even HOS stoppen en de side quests afmaken die ik nog moet. Baal enorm dat ik bij de MQ het slechts denkbare einde had, op één detail na:
    Die keizer van Nilfgaard is vermoord
    . Teveel te doen nog... soms helaas.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Game word momenteel trouwens weer volop gespeeld... Op Steam nu bijna 74.000 spelers! :thumbs:
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Echt niet normaal he, na zoveel jaar.

    Maar hoe speel je elke grote open world game? Hou het gewoon klein, Martijnn. Waar het vaak mis gaat is bij spelers die alles willen zien, doen, ervaren etc. Grote kans dat je overweldigd wordt. Maar je hoeft helemaal niet elke centimeter naadloos uit te kammen. Gedraag je als een avonturier. Volg je neus, die wijst je altijd de goede weg. Ga de quests aan die je interesseren. De rest komt later wel. HUD is instelbaar, al weet ik niet hoe ver de opties gaan in de console versie. PC versie is behoorlijk ingrijpend te modden.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Werd gek van alle vraagtekens
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    ..is in het begin geen doen inderdaad, je werkt één vraagteken weg en er openen zich minimaal drie nieuwe of zelfs nog meer. :lol:

    Vond dat zelf ook lastig in het begin, wil normaal bij dit soort games eerst een gebied helemaal uitkammen en dan pas door naar het volgende.
    In Velen heb ik dat wel nog aardig voor elkaar gekregen, maar het maakte de game er niet bepaald leuker op.

    Nu ik de serie op Netflix ben begonnen zit ik wel sterk te denken om eindelijk eens die New Game+ te starten op niveau Deathmarch... (nog het enige achievement wat ik open heb staan)
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Kun je die vraagtekens niet uitzetten?
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Niet specifiek uitzetten zover ik weet, je kunt wel een andere legenda kiezen waardoor de kaart direct een stuk 'rustiger' word. De game bied zo iets van 5 of 6 'filter' mogelijkheden aan, maar net wat je wil op dat moment. Werkt goed vind ik.

    Heb zelf de game best in soort van fases doorgespeeld. Eerst vooral gefocust op het verhaal en progressie maken om in Skellige te geraken.
    Daarna tijdje de map gaan verkennen en vooral veel plezier beleefd aan de 'Scavenger Hunt' missies. Prachtige armors kun je hiermee verzamelen en je komt terecht op de mooiste locaties!

    Toen kreeg ik plots door hoe Gwent werkte, wat zorgde dat ik enkel nog opzoek ging naar spelers om maar zoveel mogelijk kaarten voor mijn dek vrij te spelen. Makkelijk 20uur extra speeltijd, maar geen seconde spijt van gehad. Alleen al die deuntjes wanneer je weer een match mocht spelen, briljant. :D

    Om vervolgens pas weer beetje bij beetje terug in het verhaal te duiken om richting het einde toe te werken, al wilde ik lange tijd niet dat de storyline zou eindigen.
    Gelukkig waren beide DLC's uitbreidingen van jewelste en kwamen ze precies op het juiste moment.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dan is Divinity II Dragonknight Saga een ideale game voor je en op de Xbox One ook nog eens Backwards Compatible.
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wederom geprobeerd, de game ligt me gewoon niet, ben er klaar mee.
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Zelf ook aan begonnen. Vind het ook lastig inkomen hoor. Het is echt een spel waar je wel even voor moet gaan zitten. Daar heb ik vaak de motivatie niet (meer) voor. Al die schermen en upgrades en enchantments en weet ik veel :confused:. Ook de reden dat ik TW2 nooit echt wat vond.

    Maar ik ga de tactiek proberen van de Main story volgen voorlopig. Het is wel een waanzinnig mooi spel. En de muziek... Dat is al een dik pluspunt voor mij. Ik hou het dus simpel en zie wel hoe ver ik kom.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb het eigenlijk met alle open wereld games van de afgelopen jaren. Werelden die bomvol content zitten, vaak ook dodelijk repetitief en waar je vaak niet verder komt dan de Main Quest. Assassins Creed Odyssey is zo'n voorbeeld. In mijn ogen toffe MQ, maar heel veel van de zij content moet ik nog en vond de MQ op momenten soms slaapverwekkend. Bij veel andere open wereld games heb ik dat ook. In het kort komt het er op neer dat ik de games eigenlijk te lang vind, ondanks dat ze soms toch echt goede dingen hebben en toffe content. Witcher serie is wel de beste van de open wereld games naar mijn mening, maar ook die ligt al tijden stil. Geen idee hoe jullie dat zo zien vanuit mijn standpunten!?
     
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Mee eens, veel open wereld games worden ontzettend (snel) saai omdat ze simpelweg volgepropt zitten met 'copy-paste' content en weinig diversiteit qua gameplay bieden. Vooral Ubisoft games kampen ernstig met dit 'probleem'... (Mad Max, dan wel niet Ubi, vond ik ook zo'n ellendig lange sleur terwijl de game best toffe gameplay elementen bevat)

    Echter vind ik dat bij The Witcher 3 juist helemaal niet het geval. Game mag dan ook als groot bestempeld worden en propvol content zitten, het is wel allemaal kwalitatief goed, boeiend en leuk om te spelen. Sommige side-quests, locaties, of verzamel objecten zijn zelfs beter uitgewerkt dan menig main-quest uit andere open wereld games vind ik.

    Maar wat voor mij TW3 pas echt zo geweldig maakt is de manier waarop men de verhalen verteld en hoe geloofwaardig de characters worden neergezet. De personages lijken echt een ziel te hebben en maken emoties los bij de speler. Tenminste zo heb ik het ervaren wat resulteerde in een van de meest gave en meeslepende game ervaringen ooit. (ook bizar de hoeveelheid detail er in de kleding zit verwerkt of bepaalde locaties, kan daar echt helemaal in opgaan)

    Als je er eenmaal een beetje inzit valt dat naar mijn idee allemaal reuze mee...
    Raadpleeg bijvoorbeeld de "Bestiary" al eens geregeld en je leert vrij snel om efficiënt te spelen. (voor de rest vind je onder "Tutorial" bijna alle benodigde tekst en uitleg over hoe bepaalde zaken werken in deze game of welk doel zij met zich meedragen)

    Juiste potion, oil en signs gebruiken tijdens een gevecht maakt een wereld van verschil, plus het houd de gameplay boeiend. :)

    Enchanments zijn in principe niet meer dan (magische) upgrades voor jouw gear die extra bescherming of schade kunnen toedienen, maar zijn geen must. (wel later in de game ontzettend leuk om mee te experimenteren om de ultieme uitrusting te creëren die volledig afgestemd is op jouw speelstijl)
     
    FinalBob, Yellow 13, ageQned en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ben hem weer aan het installeren nadat ik hem er gisteren heb afgegooid, eens kijken of het vandaag wel bevalt.

    Wat zijn nou eigenlijk de mooiste gebieden wat jullie betreft? Ik vind de Velen omgeving maar een grauwe en trieste bedoeling, met weinig afwisseling.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2019
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Skellige, maar Velen is imo prima. Hele wereld is best zo zoals jij zegt. De meeste hier zweren echter bij de wereld van Blood and Wine.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Blijf zelf Skellige het mooist vinden puur vanwege de ongerepte natuur en hoge bergen. En dan de muziek daar, helemaal zen! <3:D
    Kaer Morhen is ook erg gaaf, al is dat gebied vrij beperkt qua toegankelijkheid helaas...

    Het later toegevoegde Toussaint uit Blood & Wine is uiteraard ook prachtig, maar mis daar wel het ruige gevoel van de bergen zoals in Skellige.

    Maar zou zeggen, hou vol in TW3 tot je naar Skellige kunt, absoluut een mooie ervaring!

    [EDIT]
    Vermaak mij weer prima in deze game, ook al was mijn planning eigenlijk om RDR2 (PC) te starten deze vakantie..
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2019
    Martijnn en Barbabravo vinden dit leuk.
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Toussaint en Crookback Bog voor mij.

    Ik denk dat het sowieso goed is om de Bloody Baron questline te spelen. Dan begint het spel namelijk pas.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  20. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Bij veel gevallen met je eens (bij veel Ubisoft games bijv., zoals hierboven ook al gezegd), maar niet bij de twee games die jij nu net noemt haha. AC Odyssey en (met name) The Witcher 3 doen juist erg veel om je het gevoel te geven deel te nemen in een levende wereld. De verhalen, characters en quests in deze twee games vond ik echt fantastisch en dan valt het nauwelijks op dat je in een soort sandbox speelt. Het voelde in deze games juist aan als een echte wereld. Maar je moet er wel even in willen investeren. Beide games worden imo pas echt vet na de eerste paar uur en je moet wel ff zin en tijd hebben om alle verhalen/quests goed te willen lezen, volgen etc.
     
    Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina