1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Kijk iedereen de beste game ooit spelen!

    Ik vind helemaal mooi!
     
    Smok3y, Yellow 13, Zumpelvelder en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, ben nu ook weer alle vraagtekens in White Orchard aan het afwerken. :9 Wel tip omdat te doen, zit soms lekkere gear bij, met name die kerk niet ver van de Nilfgaard kamp heeft ondergronds wel wat vet spul en die schat van die bandieten is ook zeker dik in White Orchard. Vraagtekens afwerken heeft dus zo nu en dan echt zin. :)

    Noobfout na veel uren spelen in vorige PT: Wist niet dat je skill points moest activeren en in die vakjes zetten. Geen wonder dat ik vaak doodging. :+
     
  4. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Inmiddels bezig voor de bloody baron. Spel heeft me nu wel goed gegrepen. Echt goede story telling, interessante characters, en mooie muziek.

    Nu komen er ook wat meer mogelijkheden om de quests te gaan doen. Omdat ik nu level 6 ben kan je wat meer kanten op.

    Mooie game. Blij dat ik hem via de gamepass kan spelen nu.
     
    Makkabeer, Smok3y, Zumpelvelder en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik denk dat je lang niet de enige zult zijn... Heb al vaker het vermoeden gehad dat veel spelers lang niet alle potentie uit deze game weten te halen omdat ze er simpelweg geen weet van hebben of hoe iets geactiveerd dient te worden. Toch wel een game waar je ook geregeld eens even de menu's goed moet doorspitten.

    Klinkt misschien saai, maar je krijgt er een hoop voor terug. Combat word bijvoorbeeld veel uitgebreider en interessanter, iets waar ik toch vaak klachten over lees helaas terwijl ik de combat juist boven gemiddeld vind voor een open-world game.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2020
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hoe bedoel je, de combat wordt daardoor ineens interessanter? Zijn daar dan ook menu opties voor?
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Door je Skill Points in te zetten op Combat vergroot je de mogelijkheden van Geralt waardoor het zwaardvechten al snel meer diepgang biedt en het vechten vloeiender en leuker word. Meer combo's, finishing moves etc. Vooral tegen menselijke vijanden of groepen als prettig ervaren.

    Alleen zoals al eens eerder aangegeven heb ik in het begin iets teveel ingezet op Combat waardoor ik voor mij gevoel opeens wel te kort kwam met mijn Signs. Mijn built was uit balans zeg maar. Alchemy heb ik lange tijd zelfs helemaal links laten liggen, voelde niet gelijk de drang mij erin te verdiepen omdat ik dacht wel alles vechtende met mijn zwaarden te kunnen overwinnen. "Niet nodig, vol gas hack-and-slash" :lol:

    Maar daar zat ik dus behoorlijk mis achteraf gezien. Kan wel, blijft uiteindelijk een persoonlijke voorkeur, maar afwisseling tijdens het vechten is toch wel zo fijn op de lange termijn. Heel af en toe zelfs noodzakelijk bij sommige monsters of boss-fights... (zijn ook mensen die zweren bij pure Signs of Alchemy builds)

    Uiteindelijk ben ik blij dat ik even de tijd heb genomen mij te verdiepen in allerlei zaken. "Ow, dus zo werkt dat, handig!" Mogelijkheden binnen de game die dus wel allemaal omschreven staan in de Tutorials maar nooit direct duidelijk worden wanneer je enkel en alleen maar focust op de verhaallijn. En dat is zonde, al lijk ik dit wel geregeld terug te lezen in commentaar op de game...
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, bij de action skills. Activeren en gevechten worden in eens leuker. Bijvoorbeeld een combat of alchemy build. Handig allemaal voor verschillende speel stijlen en tactieken, bijvoorbeeld tegen Wraiths.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ach ben ook maar weer eens opnieuw begonnen na zoveel jaar.
    Game destijds grijs gespeeld, maar helaas de DLC nooit uitgespeeld.

    Nu gewoon weer helemaal opnieuw begonnen ben nu bezig bij de bloody baron.

    En hoop nu wel de game incl DLC helemaal te completen!

    Blijft toch een fantastische game zeg!
     
    Zumpelvelder en Makkabeer vinden dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ah zo, maar het lijkt mij niet slim dat je skills niet koppelt/activeert toch? Althans, dat is voor mij hetzelfde als zeggen "ik heb een fireball move unlocked, maar ik schiet er niet mee" . Of is het gewoon zo "slecht" uitgelegd in het spel dat je dit moet koppelen?
     
  11. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Blijkbaar is dat toch niet altijd meteen voor iedereen even duidelijk, zoals Yellow hierboven al zelf aangaf. ;)

    Naar mijn idee word ook lang niet alles duidelijk genoeg uitgelegd, of is het in het begin gewoon teveel informatie in één keer, kan ook. Maar in een game van deze omvang kun je ook haast niet alles voorkauwen, kunt niet bij elke 'level up' een nieuwe tutorial starten, daar zal de gamer op de lange termijn ook niet vrolijk van worden ben ik bang...
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Persoonlijk vind ik het ploegen door de menu's heerlijk eerlijk gezegd, met name op de PC. Reden is simpel: Je kunt je game helemaal maximaal voorbereiden, ook wat betreft de eerste levels. Camera Centering van Witcher III vind ik dan vooral heilig omdat je dat echt kan gebruiken tijdens paardenraces bijvoorbeeld en je die bewegingen met de controller amper tot niet zelf hoeft te maken.

    Wat betreft de action skills is het vrij simpel. Je steekt er punten in, hoe je wilt spelen en welke bonussen je wilt en vervolgens activeer je de skill in het vakje naar keuze. Naarmate je levelt komen er meer vakjes beschikbaar, maar vergeet ook je mutagens niet, dat zijn aparte vakjes die bijvoorbeeld een mutagen bonus voor Vitality geven en je langer kunnen laten vechten tegen een boss. Is ook een general skill die 500 vitality geeft, wat zeker handig is op hogere standen als je net begonnen bent en nog geen echte bonussen in gear en dergelijke hebt. Alles moet je wel activeren en dat is dan wel weer zo gepiept.

    Simpele conclusie wil dat je de game wel moet leren kennen en dat de skills meer tijd nemen om te leren kennen en beheersen dan bij andere games. Op de lagere standen maakt het bijna niets uit, paar gevechten na, maar op de hogere standen is het belangrijk dat je wel weet wat je hiermee doet en welke skills je kiest voor je gevechten. Ik kies zelf een combat build omdat ik dat beter vind passen bij Geralt. Hopelijk is het zo duidelijk allemaal.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  13. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Vond de tv-show zo vet dat ik toch maar de goty edition op de ps4 heb gekocht gisteren voor 15 euro. Had de game vroeger is geprobeerd maar na een half uur weggelegd omdat ik er niks aan vond weet niet meer precies waarom.

    Maar nu ik helemaal in die wereld zit door de serie is het echt supertof en ben van elke minuut aan het genieten met spelen. Alles rustig aan het uitzoeken en zit er helemaal in.

    Echt raar maar ga me de komende weken wel vermaken hiermee
     
    Jorrie, FinalBob, Zumpelvelder en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Het aantal TW3-spelers op Steam blijft ook ongekend hoog! _O_

    ..ondanks de populariteit ben ik zelf toch niet aan mijn New Game+ begonnen maar eindelijk in de wereld van RDR2 op de PC gestapt. :oops:
     
    Yellow 13 en FinalBob vinden dit leuk.
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Tja, ik hoop dat het je blijft boeien. RDR2 heeft mij nooit weten te grijpen helaas. In tegenstelling tot deel 1. Met name door de controls. Die zijn echt te stroperig en omslachtig. Verder prachtige game om te zien hoor, maar voor mij, minder leuk om te spelen. Ik merk alleen nu al dat the wereld van TW3 gewoon een stuk meer te bieden heeft. Op alle fronten eigenlijk. Dat tezamen met betere character development en minder stroperige besturing levert wat mij betreft een duidelijk winnaar op.
     
  16. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Character development in RDR2 is ook fantastisch. Beide geweldige games, maar moeilijk vergelijkbaar. Je moet in beide even tijd en moeite stoppen om alles eruit te halen. Mijn twee favoriete games van de laatste 5 jaar (met TW3 nipt op plaats 1:+)
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik ga ook maar weer eens opnieuw beginnen, sinds de release al eens uitgespeeld maar heb wel weer eens zin in het verhaal opnieuw beginnen.

    .. Op zich wil ik Witcher 1 en 2 ook nog wel even spelen maar die games zijn toch best gedateerd 8)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Witcher II is 4K Enhanced Remastered. :+
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Op PC zou ik vanaf de launch al op 4k kunnen spelen dus tsja :+
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ook gezien ik een GeForce GTX 1080 ti videokaart heb. 2080 en RT werd een beetje te duur. In ieder geval is Witcher II op de consoles wel aan te raden. Valt reuze mee. Technisch is de game namelijk ook verbeterd. ;)
     

Deel Deze Pagina